แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
ผลของการฝึกกลยุทธ์การเรียนรู้แบบอภิปัญญาที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาปริญญาตรี

LCSH: Metacognition
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
LCSH: English language -- Phonetics
Abstract: The objectives of this study were to investigate 1) effects of metacognitive strategy training focusing on awareness of Oral Communication Strategies (OCSs) use toward the students’ oral communication ability and 2) students’ awareness of OCSs use in their retrospective verbal report protocol. The subjects were 12 undergraduate students (second year) who study at Rajamungala University of Technology Thunyaburi and were placed in low oral communication ability. The instruments in this research were English oral communication ability pretest and posttest. The data were analyzed using frequency, t-test and content analysis. The finding of the study revealed that 1) participants’ frequency use of achievement OCSs in the posttest got higher than the pretest, also the use of reduction OCSs got reduced in the posttest and the mean scores from oral communication ability posttest got higher than the mean scores from oral communication ability pretest at the significant level .05 and 2) students showed awareness of using OCSs in the posttest retrospective verbal report protocol.
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการฝึกอบรมการเรียนรู้แบบอภิปัญญาที่เน้นความตระหนักถึงกลยุทธ์การพูดภาษาอังกฤษที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษ และ 2) ศึกษาความตระหนักของผู้เรียนในการใช้กลยุทธ์การพูดภาษาอังกฤษจากการพูดรายงานพฤติกรรมการสนทนาภาษาอังกฤษ กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักศึกษาระดับปริญญาตรีชั้นปีที่ 2 จำนวน 12 คนซึ่งกำลังศึกษาอยู่มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรีซึ่งมีระดับความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษถูกจัดให้อยู่ในระดับต่ำ เครื่องมือที่ใช้ได้แก่แบบทดสอบความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษก่อนเข้ารับการฝึกอบรม และหลังการฝึกอบรม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ความถี่ การทดสอบค่าที และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) นักศึกษาที่เข้าร่วมการฝึกอบรมเพิ่มความถี่ในการใช้กลยุทธ์การพูดภาษาอังกฤษที่เป็นประโยชน์มากขึ้นในการสอบวัดระดับความสามารถการพูดภาษาอังกฤษในช่วงการทดสอบหลังการอบรม และพบว่านักศึกษาลดการใช้กลยุทธ์ที่เป็นผลเสียต่อการพูดสนทนาภาษาอังกฤษในการทดสอบในช่วงหลังการอบรม และค่าคะแนนเฉลี่ยในการทดสอบความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษในช่วงหลังการอบรมได้เพิ่มขั้นเมื่อเปรียบเทียบกับความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษในช่วงก่อนการอบรมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติอยู่ในระดับ .05 และ 2) นักศึกษาได้แสดงความตระหนักในการใช้กลยุทธ์ในการพูดภาษาอังกฤษจากการพูดรายงานพฤติกรรมการพูดสื่อสารภาษาอังกฤษในช่วงหลังการอบรม
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2013
Modified: 2021-09-11
Issued: 2016-09-14
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 aonrumpa_ma.pdf 1.71 MB80 2025-01-20 14:16:40
ใช้เวลา
0.021445 วินาที

Aonrumpa Mali
Title Contributor Type
Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Aonrumpa Mali
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Aonrumpa Mali
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ra-Shane Meesri
Title Creator Type and Date Create
Communication strategies of Thai sales staff members when conversing with foreign tourists who use Asian Englishes
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ra-Shane Meesri;Peter Blumenfeld
Apinan Sripywan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-Shane Meesri
Burajt Phoodokmai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF TASK-BASED INSTRUCTION AND NOTICING THE GAP ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-shane Meesri
Duangkamon Klungthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-Shane Meesri
Aonrumpa Mali
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF USING STATION ROTATION MODEL IN BLENDED LEARNING ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI EFL PRIMARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-shane Meesri
Sujinun Pimpiban
วิทยานิพนธ์/Thesis
Models of Dual Language Classroom Instruction: A Case of Sarasas Affiliated Schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-shane Meesri
Quanzhen Pan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a metacognitive strategy training on English oral Communication ability of undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-Shane Meesri
Aonrumpa Mali
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,081
รวม 3,092 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 64,681 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 66 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 21 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 64,783 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48