แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of english instruction using discoures analyzing techniques and pop song lyrics on english oral communication ability of secondary school students
ผลของการสอนภาษาอังกฤษโดยการใช้เทคนิคการวิเคราะห์วาทกรรมและเนื้อเพลงสมัยนิยมต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของนักเรียนมัธยมศึกษา

LCSH: English languages -- Study and teaching
Abstract: The objectives of this research were (1) to study effects of the Oral Communication Instruction Using Discourse Analyzing Techniques and Pop Song Lyrics on English oral communication ability of grade 9 students and (2) to study the opinions of grade 9 students toward the Oral Communication Instruction Using Discourse Analyzing Techniques and Pop Song Lyrics on English oral communication ability. The subjects were 28 ninth grade students, who were studying Oral Communication Instruction Using Discourse Analyzing Techniques and Pop Song Lyrics course. The instruments in this research were English oral communication ability pretest and posttest, and survey of students’ opinion. The data were analyzed using mean, S.D., t-test and content analysis. The results of the analysis revealed that (1) the posttest mean score of the English oral communication ability of the students was higher than their pretest mean score at the significant level of .05. (2) students had positive opinion toward the Oral Communication Instruction Using Discourse Analyzing Techniques and Pop Song Lyrics on English oral communication ability. They perceived that learning through the Oral Communication Instruction Using Discourse Analyzing Techniques and Pop Song Lyrics made them enjoy learning and interested in the lessons more. Moreover, they gave the reasons that they could use discourse analyzing techniques guessing the talking contents they did not understand. So, they could talk to their interlocutors easier.
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์ 2 ประการ คือ (1) เพื่อศึกษาผลของการสอนพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารโดยการใช้เทคนิคการวิเคราะห์วาทกรรมและเนื้อเพลงสมัยนิยมต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารและ (2) เพื่อศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการสอนพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารโดยการใช้เทคนิคการวิเคราะห์วาทกรรมและเนื้อเพลงสมัยนิยมต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 จำนวน 28 คน เครื่องมือที่ใช้ได้แก่แบบทดสอบวัดความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารก่อนและหลังเรียน และแบบสอบถามความคิดเห็น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารของนักเรียนหลังการทดลองสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) นักเรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการเรียนการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารโดยการใช้เทคนิคการวิเคราะห์วาทกรรมและเนื้อเพลงสมัยนิยม โดยนักเรียนเห็นว่าการเรียนการพูดภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารโดยการใช้เทคนิคการวิเคราะห์วาทกรรมและเนื้อเพลงสมัยนิยมนั้นนอกจากทำให้นักเรียนเกิดความสนุกสนานและมีความสนใจที่จะเรียนมากขึ้นแล้ว นักเรียนยังสามารถใช้วิธีการวิเคราะห์วาทกรรมคาดเดาเนื้อหาในการสนทนาได้ ทำให้สามารถพูดคุยกับคู่สนทนาง่ายขึ้น
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2013
Modified: 2016-08-21
Issued: 2016-08-21
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
URL: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/42858
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5383449527.pdf 8.38 MB54 2020-10-02 11:02:52
ใช้เวลา
0.039592 วินาที

Nasarin Yuangyim
Title Contributor Type
Effects of english instruction using discoures analyzing techniques and pop song lyrics on english oral communication ability of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nasarin Yuangyim

Prannapha Modehiran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prannapha Modehiran
Title Creator Type and Date Create
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING DIGITAL GAME ACTIVITIES ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI SECONDARY STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Pornpan Kongsontana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR MARKETING COURSE BASED ON THE PROJECT-BASED LEARNING APPROACH TO ENHANCE UNDERGRADUATE STUDENTS' ORAL COMMUNICATION ABILITIES AND SOCIAL SKILLS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Thanyalak Sunaratn
วิทยานิพนธ์/Thesis
NEEDS ANALYSIS IN ENGLISH ORAL COMMUNICATION OF THAI TOURIST GUIDES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Alisa Wichaidit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of english collocation and communicative grammar instruction on undergraduate students' english speaking and writing abilities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Witsanu Chaiyaphat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of english instruction using discoures analyzing techniques and pop song lyrics on english oral communication ability of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Nasarin Yuangyim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a Critical Reading Instruction Using Literature on Critical Reading Ability of Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Muanfun Tangpinijkarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING STORIES ON SPEAKING ABILITY AND PARTICIPATION OF THAI EFL SECOND GRADE STUDENTS IN INTERNATIONAL SCHOOLS IN THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Stephen Moalung Sanglir
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of creative writing instruction using drama techniques on English creative writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Wipada Sutthiroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Argumentative Writing Instruction Using Genre-Based Approach and Critical Thinking Framework on Argumentative Writing Ability of Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Pariyakorn Kitvilairat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Kamonwan Sookmag
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of literature-based english instruction on english reading and writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Virulh Hutavadhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of task-based writing instruction on english writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Krittarat Krittawattanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,771
รวม 2,795 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 95,196 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 168 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 157 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 95,562 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48