แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

การยอมรับและทัศนคติของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาในประเทศไทยที่มีต่อ ความหลากหลายของภาษาอังกฤษ
Thai Secondary School Students’ Acceptance of and Attitudes toward Varieties of English

keyword: English language Study and teaching
Abstract: การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจการยอมรับและทัศนคติที่นักเรียนในระดับชั้น มัธยมศึกษาในประเทศไทยมีต่อความหลากหลายของภาษาอังกฤษในฐานะภาษากลาง (ELF) ใน บริบทอาเซียน กลุ่มประชากรที่ศึกษาเป็นกลุ่มนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาจำนวน 567 คน จากหลักสูตร ปกติ, หลักสูตรภาษาอังกฤษและหลักสูตรนานาชาติจากโรงเรียนมัธยมในภาคใต้ของประเทศไทยโดย ใช้แบบสอบถามและการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้างในการเก็บข้อมูล โดยมีนักเรียนจำนวน 12 คน เป็นอาสาสมัครในการให้สัมภาษณ์ ซึ่งสามารถแบ่งผู้เข้าร่วมวิจัยได้เป็นสามกลุ่ม คือ กลุ่มผู้เชื่อใน ความเป็นเจ้าของภาษา กลุ่มผู้ใช้ภาษาอังกฤษอย่างยืดหยุ่น และกลุ่มผู้นิยมความหลากหลายทาง ภาษาผลการศึกษาของงานวิจัยชิ้นนี้พบว่านักเรียนส่วนใหญ่ยอมรับความหลากหลายของ ภาษาอังกฤษในฐานะภาษากลางในภาพรวม และมีทัศนคติที่ค่อนข้างดีต่อความหลากหลายของ ภาษาอังกฤษ อย่างไรก็ตามภาษาอังกฤษแบบไทยยังไม่ค่อยเป็นที่ยอมรับในหมู่นักเรียนมัธยม งานวิจัยสนับสนุนให้ผู้เรียนและผู้ที่เกี่ยวข้องในด้านการเรียนการสอนภาษาอังกฤษปรับปรุงและ ปลูกฝังทัศนคติที่ดีต่อความหลากหลายของภาษาอังกฤษให้กับนักเรียน เพื่อให้เกิดประโยชน์สูงสุดต่อ ผู้เรียนภาษาอังกฤษในบริบทอาเซียน
Abstract: The study was aimed at investigating the Thai secondary schools students’ extent of acceptance of and attitudes toward the varieties of English in the ASEAN context. The study comprised 567 secondary school students from the different study programs namely the Regular Program, English Program, and International Program from three secondary schools in the south of Thailand. The data were collected via the questionnaires and the semi-structured interviews which 12 students volunteered to participate. Three characteristic themes were emerged namely the Nativeness Believers, the Flexible Englishers, and the Varieties Supporters. The findings revealed that most of the students were the Flexible Englishers and could somewhat accept varieties of English. However, among the English varieties, the Thai English was quite unacceptable for the students. The students’ attitudes toward the English varieties were somewhat positive. This research advises the learners and organization concerned with English learning and teaching to improve and instill in students the positive attitude toward the varieties of English to best advantage the learners of English in the ASEAN context.
WALAILAK UNIVERSITY. CENTER FOR LIBRARY RESOURCES AND EDUCATIONAL MEDIA
Address: NAKON SI THAMMARAT
Email: clm@wu.ac.th
Role: Advisory Committee Chairman
Created: 2559
Modified: 2559-07-11
Issued: 2559-07-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: PE1119 P5735 2013
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Front Page.pdf 46.02 KB19 2023-01-14 08:22:14
2 Abstract.pdf 38.48 KB20 2024-08-09 10:27:23
3 Chapter 1.pdf 71.83 KB19 2024-08-09 10:28:13
4 Chapter 2.pdf 64.57 KB31 2022-09-10 14:25:09
5 Chapter 3.pdf 180.72 KB17 2022-09-10 14:25:16
6 Chapter 4.pdf 125.22 KB13 2022-09-10 14:25:22
7 Chapter 5.pdf 84.59 KB14 2022-09-10 14:25:28
8 Bibliography.pdf 84.01 KB10 2018-06-08 11:37:58
9 Appendix.pdf 91.76 KB10 2018-06-08 11:37:59
10 CV.pdf 6.88 KB10 2022-09-10 14:25:52
ใช้เวลา
0.079759 วินาที

Adcharawan Buripakdi
Title Creator Type and Date Create
การยอมรับและทัศนคติของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาในประเทศไทยที่มีต่อ ความหลากหลายของภาษาอังกฤษ
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Adcharawan Buripakdi
Phitsinee Koad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cultural representations and ideological construction in chinese junior high school english textbooks-a critical discourse analysis and semiotic approach
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี
Adcharawan Buripakdi
Qin, Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into learners' decision-making processes in self-organizing learning systems for efl learners
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี
Adcharawan Buripakdi
Natthika Boonrasamee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global englishes-informed pedagogy in a Chinese context: a case study of university students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี
Adcharawan Buripakdi
Lu Huashan
วิทยานิพนธ์/Thesis
English as a foreign language postgraduate thesis writing: identity construction and a transition from graduate student writers to thesis writers in a university in Thailand
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี
Adcharawan Buripakdi
Wu, Daping
วิทยานิพนธ์/Thesis
A critical discourse analysis of values embedded in Chinese college english listening and speaking textbooks: the perspectives of neoliberalism and unequal englishes frameworks
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี
Adcharawan Buripakdi
He, Jing
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 22
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,283
รวม 3,305 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 102,906 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 206 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 172 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 103,331 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48