แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING DIGITAL GAME ACTIVITIES ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI SECONDARY STUDENTS
ผลของการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัลที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษา

LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: English language -- Spoken English
Abstract: The objectives of this study were 1) to investigate the effects of English speaking instruction using digital game activities of Thai secondary students, and 2) to explore students’ opinions towards English speaking instruction using digital game activities. The sample was 30 Grade 9 students at Darasamutr Sriracha School. They were enrolled in English speaking instruction using digital game activities as an intensive course during the summer session in academic year 2015. The experiment lasted for 12 weeks. The data were collected quantitatively and qualitatively. A paired-sample t-test was used to investigate the differences between the mean scores from the pre and post English speaking ability test. The qualitative data were analyzed by using descriptive statistics and shown in frequency and percentage. The findings of the study revealed that 1) there was a significant difference in students’ mean scores on English speaking ability before and after the students’ participation in English speaking instruction using digital game activities at the significant level of 0.05 and 2) students had positive opinions towards English speaking instruction using digital game activities. They reported that learning through English speaking instruction using digital game activities was interesting and fun. Besides enjoying with the class, it was found that students were also improved in English speaking ability, vocabulary and grammar. In terms of the limitations, students reported that they had problems with the use of English to communicate in the class and the time allocation to complete the assigned tasks.
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลของการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัลที่มีต่อความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น 2) ศึกษาความคิดเห็นต่อการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้เกมส์ดิจิทัล กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนดาราสมุทร ศรีราชา จำนวน 30 คน ที่ลงทะเบียนเรียนวิชาการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัลเป็นวิชาเสริม ภาคการเรียนฤดูร้อน ปีการศึกษา 2558 การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 12 สัปดาห์ การเก็บข้อมูลใช้การรวบรวมเชิงคุณภาพและปริมาณ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลองคือ สถิติทดสอบค่าที สำหรับข้อมูลเชิงคุณภาพใช้สถิติเชิงพรรณนาและนำเสนอในรูปแบบของความถี่และร้อยละ ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนเฉลี่ยการพูดภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดลองของกลุ่มตัวอย่างมีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) ผู้เรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการเรียนผ่านการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัล โดยนักเรียนเห็นว่าการเรียนผ่านการสอนพูดภาษาอังกฤษโดยการใช้กิจกรรมเกมส์ดิจิทัลนั้นนอกจากจะทำให้นักเรียนนั้นเกิดความสนใจและสนุกสนานกับการเรียนมากขึ้นแล้ว นักเรียนยังสามารถนำความรู้ที่ได้จากการเรียนในห้องเรียนไปปรับใช้ในชีวิตประจำวันได้อีกด้วยเนื่องจากผู้เรียนได้พัฒนาทักษะในการพูดภาษาอังกฤษ และเรียนรู้คำศัพท์และไวยากรณ์มากขึ้น อย่างไรก็ดี ผู้เรียนบางคนมีความเห็นว่ายังประสบปัญหาในการเรียนอยู่บ้าง กล่าวคือ การเรียนการสอนในห้องเรียนนั้นใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อกลางในการสอนและพูดคุย รวมถึงเวลาในการทำแบบฝึกหัดไม่เพียงพอ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2014
Modified: 2559-01-15
Issued: 2016-01-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5687561020.pdf 5.36 MB146 2025-06-06 15:57:19
ใช้เวลา
0.023059 วินาที

Pornpan Kongsontana
Title Contributor Type
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING DIGITAL GAME ACTIVITIES ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI SECONDARY STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpan Kongsontana
Prannapha Modehiran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prannapha Modehiran
Title Creator Type and Date Create
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING DIGITAL GAME ACTIVITIES ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI SECONDARY STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Pornpan Kongsontana
วิทยานิพนธ์/Thesis
A DEVELOPMENT OF ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR MARKETING COURSE BASED ON THE PROJECT-BASED LEARNING APPROACH TO ENHANCE UNDERGRADUATE STUDENTS' ORAL COMMUNICATION ABILITIES AND SOCIAL SKILLS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Thanyalak Sunaratn
วิทยานิพนธ์/Thesis
NEEDS ANALYSIS IN ENGLISH ORAL COMMUNICATION OF THAI TOURIST GUIDES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Alisa Wichaidit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of english collocation and communicative grammar instruction on undergraduate students' english speaking and writing abilities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Witsanu Chaiyaphat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of english instruction using discoures analyzing techniques and pop song lyrics on english oral communication ability of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Nasarin Yuangyim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a Critical Reading Instruction Using Literature on Critical Reading Ability of Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Muanfun Tangpinijkarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION USING STORIES ON SPEAKING ABILITY AND PARTICIPATION OF THAI EFL SECOND GRADE STUDENTS IN INTERNATIONAL SCHOOLS IN THAILAND
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Stephen Moalung Sanglir
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of creative writing instruction using drama techniques on English creative writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Wipada Sutthiroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Argumentative Writing Instruction Using Genre-Based Approach and Critical Thinking Framework on Argumentative Writing Ability of Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Pariyakorn Kitvilairat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Kamonwan Sookmag
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of literature-based english instruction on english reading and writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapha Modehiran
Virulh Hutavadhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of task-based writing instruction on english writing ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Prannapha Modehiran
Krittarat Krittawattanawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,456
รวม 2,465 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 207,581 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 677 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 539 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 43 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 24 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 208,923 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48