แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

THE EFFECTS OF A RESEARCH-BASED LEARNING APPROACH INTEGRATED WITH SELF-MONITORING TO ENCHANCE CRITICAL READING SKILLS OF THE UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
ผลของการสอนโดยการบูรณาการทฤษฎีการเรียนรู้โดยใช้การวิจัยเป็นฐานและการตรวจสอบตนเองเพื่อเสริมสร้างการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย

LCSH: Research-based instruction
LCSH: Reading (Secondary)
Abstract: This research explored the effects of a research-based learning approach integrated with self-monitoring (RBLSM) in a course specifically designed to suit Thai students’ characteristics. The main objective of this study was to investigate the critical reading skills of upper secondary school Thai students. The participants included 16 Thai upper secondary school students enrolled on the English reading course. Quantitative data were then collected through the critical reading pre- and posttest and measured by Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Rank Test. Qualitative data were obtained from interviews and videotape recordings. After the thirteen-week treatment, the test scores showed that students’ English critical reading ability improved insignificantly (p < 0.05). The findings from interviews revealed the skill of drawing judgments to be more challenging for the students. The findings from both the opinion questionnaire and interviews indicated that students had positive opinions towards the RBLSM course.The findings from the videotape recording revealed that high ability students often dominated group discussions, while lower ability students participated less in group discussions. It could be concluded that the students had positive opinions towards RBLSM despite the insignificant results of their critical reading skills. As a result, this area deserves further reseach.
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาผลของการสอนโดยการบูรณาการทฤษฎีการเรียนรู้โดยใช้การวิจัยเป็นฐานและการตรวจสอบตนเองเพื่อเสริมสร้างการอ่านภาษาอังกฤษอย่างมีวิจารณญาณ โดยออกแบบโครงสร้างของรูปแบบการสอนที่ส่งเสริมการอ่านอย่างมีวิจารณญาณที่เหมาะสมกับนักเรียนไทย วัตถุประสงค์หลักของงานวิจัยนี้ คือ ศึกษาทักษะการอ่านภาษาอังกฤษอย่างมีวิจารณญาณ และความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการสอนแบบบูรณาการดังกล่าว กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนที่ลงทะเบียนเรียนในรายวิชาการอ่านภาษาอังกฤษ จำนวน 16 คน ข้อมูลเชิงปริมาณได้จากคะแนนแบบทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษอย่างมีวิจารณญาณก่อนเรียนและหลังเรียน โดยนำคะแนนมาวิเคราะห์หาค่าความแตกต่างด้วยการทดสอบวิลคอกซัน ส่วนข้อมูลเชิงคุณภาพได้มาจากการอัดวีดีโอเพื่อสังเกตุการณ์การเรียนการสอนและการสัมภาษณ์ จากผลการทดลองเป็นระยะเวลา 13 สัปดาห์แสดงให้เห็นว่า คะแนนจากแบบทดสอบการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของเรียนในการอ่านภาษาอังกฤษก่อนและหลังการเรียนไม่มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ผลจากการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพจากบทถอดความคำพูดในการสัมภาษณ์ พบว่า นักเรียนประสบปัญหาการใช้ทักษะการพิจารณาตัดสินข้อมูล ผลจากการสัมภาษณ์และแบบสอบถามยังระบุว่านักเรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการเรียนรู้แบบการบูรณาการทฤษฎีการเรียนรู้โดยใช้การวิจัยเป็นฐานและการตรวจสอบตนเอง ข้อ่มูลจากวีดีโอสังเกตุการณ์ พบว่า การแสดงความคิดเห็นของนักเรียนที่มีความสามารถมากกว่ามีอิทธิพลต่อการแสดงความคิดเห็นต่อนักเรียนคนอื่นในกลุ่มงาน และในขณะเดียวกัน นักเรียนที่มีความสามารถน้อยกว่าก็แสดงความคิดเห็นในการอภิปรายน้อย จากผลการศึกษาสรุปได้ว่านักเรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อการเรียนการสอนแบบการบูรณาการทฤษฎีการเรียนรู้โดยใช้การวิจัยเป็นฐานและการตรวจสอบตนเอง ถึงแม้ว่าคะแนนจากแบบทดสอบการอ่านอย่างมีวิจารณญาณของเรียนในการอ่านภาษาอังกฤษก่อนและหลังการเรียนไม่มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ และควรมีการวิจัยต่อยอดต่อไป
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2014
Modified: 2016-01-15
Issued: 2016-01-15
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5287813920.pdf 3.12 MB227 2023-05-11 10:56:50
ใช้เวลา
0.022448 วินาที

Rassarin Srisirasasipon
Title Contributor Type
THE EFFECTS OF A RESEARCH-BASED LEARNING APPROACH INTEGRATED WITH SELF-MONITORING TO ENCHANCE CRITICAL READING SKILLS OF THE UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Rassarin Srisirasasipon
Pornpimol Sukavatee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pornpimol Sukavatee
Title Creator Type and Date Create
Effects of scaffolded reading experience instruction on English reading ability of Thai students in physical education program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno;Pornpimol Sukavatee
Prasani Solihee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of Collaborative Strategic Reading (CSR) instruction using electronic children’s picture books for fifth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Kanpajee Rattanasaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF A RESEARCH-BASED LEARNING APPROACH INTEGRATED WITH SELF-MONITORING TO ENCHANCE CRITICAL READING SKILLS OF THE UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Rassarin Srisirasasipon
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CHRISTIAN THEOLOGICAL ENGLISH READING USING CONCEPT-ORIENTED READING INSTRUCTION TO ENHANCE READING COMPREHENSION AND READING MOTIVATION OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Jenjira Kiriratnitikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF USING ONLINE CREATIVE WRITING INSTRUCTION ON MATHAYOM 1 STUDENTS’ CREATIVE WRITING ABILITY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Phutsacha Tippanet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of cognitive academic language learning approach on English oral communication ability of bible college students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Grace Imsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of blended learning using local culture content on English writing ability of tenth grade students in Ayutthaya province
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Monticha Pongto
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of strategy-based reading instruction on english reading ability and reading self-efficacy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Duangta Mondi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of debate instruction through a flipped learning environment on speaking ability and critical thinking skills of Thai high school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
I Wei Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF COMMUNITY-BASED INSTRUCTION USING HYBRID LEARNING ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR TOURISM INDUSTRY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kitjanat Tangjitnusorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Task-Based Instruction through Online Games on Willingness to Communicate in English of Undergraduate Students in Bangkok
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Nawaphon Euasapthawee
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF WRITING INSTRUCTION BASED ON TOULMIN MODEL IN FLIPPED LEARNING ENVIRONMENT ON ARGUMENTATIVE WRITING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pattaramas Jantasin;Pornpimol Sukavatee

วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the genre-based writing instructional module in a blended learning environment on english writing ability and thinking skills of thai undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Patricia Visser
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Communicative Framework Instruction Using Computer-Assisted Pronunciation Training (CAPT) on English Pronunciation Ability of Chinese Undergraduate Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Ching-yueh Chang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of digital story writing instruction on narrative writing skills of junior high school students in Indonesia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Elsa Widya Hapsari
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring critical reading in the English textbooks for Thai students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Mintra Suratha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of learning conditioned narrow reading instruction on vocabulary knowledge of English as foreign language (EFL) learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Benchamas Hanuvong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based drama approach via blended learning environment on Thai EFL undergraduated student\'s speaking skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Tunyaphoom Phu-ngamthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an online course using situated learning and ESA method to enhance English oral communication ability of university administrative staff
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Tatchakrit Matyakhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of teaching activities based on online easa instructional model to enhance speaking ability of Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Yosakorn Sayasonti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of extensive reading on reading fluency and reading comprehension of primary grade students in Bhutanese ESL context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kinley Pem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of speaking teaching activities using communicative language teaching approach through social media for Bhutanese students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Tshetrim Dorji
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of reading strategies of EMI in science program Thai learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Namfar Boonkor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of genre-based approach with graphic organizers on argumentative writing ability of EFL secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Ratchaneekorn Uamsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of speaking instruction using differentiated-flipped learning approach on speaking ability and levels of willingness to communicate of Thai EFL undergraduates
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kanpajee Rattanasaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of indirect corrective feedback and metalinguistic corrective feedback on Chinese-lower secondary students English writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Yuxin Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 12,563
รวม 12,565 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 181,714 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 17 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 181,752 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165