แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The impact of teaching communication strategies on English speaking of engineering undergraduates
รายงานการวิจัยผลของการสอนกลวิธีในการสื่อสารที่มีต่อการพูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาระดับปริญญาตรีสาขาวิศวกรรมศาสตร์
ผลของการสอนกลวิธีในการสื่อสารที่มีต่อการพูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาระดับปริญญาตรีสาขาวิศวกรรมศาสตร์

Organization : King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Email : tkongsom@hotmail.com
keyword: งานวิจัยคณะศิลปศาสตร์ประยุกต์
LCSH: Oral communication
Classification :.LCCS: PE1408
LCSH: English language -- Usage
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Verbal ability
Grant Source King Mongkut's University of Technology North Bangkok 2010.
Abstract: This study investigated the impact of teaching of communication strategies on Thai engineering undergraduates’ communication strategy use and strategic competence. One group of 57 engineering students at King Mongkut’s University of Technology North Bangkok received the 10-week communication strategy-based instruction and they were taught ten specific communication strategies. Data were collected via self-report strategy questionnaire, speaking tasks and rating form for level of strategic competence. Both quantitative and qualitative methods were used to analyze the data from the research instruments. The results from the self-report communication strategy questionnaire showed that the instruction in the use of ten communication strategies had a positive influence on the students’ reports of use of the ten taught communication strategies. With respect to the speaking tasks, the results showed that the students successfully transferred all ten taught communication strategies to their utterances while performing the four speaking tasks after receiving the 10-week communication strategy instruction. In addition, the findings from the assessment of the students’ level of strategic competence showed some improvement in the students’ strategic competence ability.
Abstract: งานวิจัยนี้ศึกษาผลจากการสอนกลวิธีในการสื่อสารที่มีต่อการใช้และความสามารถในการใช้กลวิธีการสื่อสารของนักศึกษาไทยระดับปริญญาตรีคณะวิศวกรรมศาสตร์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัยนี้คือนักศึกษาที่กำลังศึกษาในคณะวิศวกรรมศาสตร์จำนวน 57 คน โดยนักศึกษาทั้งหมดได้รับการอบรมการใช้กลวิธีในการสื่อสาร จำนวน 10 กลวิธีเป็นเวลา 10 สัปดาห์ ในส่วนวิธีการดำเนินการวิจัยการศึกษานี้เก็บข้อมูลจากแบบสอบถามเรื่องกลวิธีในการสื่อสาร แบบทดสอบการพูด และแบบประเมินความสามารถในการใช้กลวิธีในการสื่อสาร โดยการวิเคราะห์ข้อมูลที่ได้รับจากงานวิจัยจะใช้ทั้งการวิเคราะห์เชิงปริมาณและเชิงคุณภาพ ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าการอบรมการใช้กลวิธีในการสื่อสาร มีผลเชิงบวกต่อการตอบแบบสอบถามเรื่องการใช้กลวิธีที่ได้รับอบรมทั้ง 10 กลวิธีของนักศึกษา ในส่วนของผลการวิจัยจากการใช้แบบทดสอบการพูด นักศึกษาสามารถใช้กลวิธีในการสื่อสารจำนวน 10 กลวิธีที่อบรมในเวลา 10 สัปดาห์ โดยใช้ในระหว่างการตอบการทดสอบการพูดได้เป็นอย่างดี นอกจากนั้น ผลการวิจัยจากแบบประเมินความสามารถในการใช้กลวิธีในการสื่อสาร แสดงให้เห็นว่า นักศึกษามีความสามารถในการใช้กลวิธีในการสื่อสารได้ดีขึ้น
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: funding agency
Created: 2010
Modified: 2558-12-17
Issued: 2015-12-17
งานวิจัย/Research report
งานวิจัย/Research report
application/pdf
E-RESEARCH
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B15930828.pdf 4.06 MB80 2020-12-19 14:09:40
ใช้เวลา
0.04534 วินาที

Tiwaporn Kongsom
Title Contributor Type
The impact of teaching communication strategies on English speaking of engineering undergraduates
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Tiwaporn Kongsom
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
งานวิจัย/Research report
Enhancing EFL learner's oral communication through communication strategy-based instruction
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Tiwaporn Kongsom

บทความ/Article
Teachers' and undergraduate students attitudes toward learning about the target-language culture and cultural content included in an EFL textbook
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Tiwaporn Kongsom

บทความ/Article
Mapping the K-StEP test scores to the TOEIC test scores based on the common European framework of reference (CEFR)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem.;Tiwaporn Kongsom.;Supalak Nakhornsri.;Pongpat Pantanahiran.;Thanyaporn Sangwirach.;Challika Mahaphuntong.;Korakot Kamkaew.;Valaikorn Charoensuk.;Ponsawan Suphasri.

บทความ/Article
King Mongkut's University of Technology North Bangkok
Title Creator Type and Date Create
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,536
รวม 2,563 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 67,337 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 78 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 32 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 67,465 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48