แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Effects of using podcasts and self-reflection activities with Thai TEFL university students
Effects of using podcasts and self-reflection activities with Thai TEFL university students

Organization : Mae Fah Luang University
keyword: Podcasts
LCSH: English language \x Study and teaching \x Foreign speakers
Classification :.LCCS: PE1128.A2
LCSH: Learner autonomy
Abstract: This study investigated whether podcasts can be used to promote positive attitudes toward self-reflection for the development of speaking in Thai TEFL university students. A semester long podcast and self-reflection project, utilizing technology within a Constructivist approach, was implemented with 75 TEFL students at a university in northern Thailand. The participants were convenience sampled from the second year Listening and Speaking course within which the project was implemented. They completed ten podcast recordings and self-reflections throughout the semester and also completed a final written self-reflection report at the end of the semester. Quantitative data were gathered via an adapted version of Elliot’s (1995) Pronunciation Attitude Inventory that was administered pre-treatment and posttreatment. Qualitative data were collected via focus groups at the end of the semester and also from the participants’ final written self-reflection reports. The quantitative data were analyzed using mean and median to determine the attitude for particular items, and the Wilcoxon Signed Ranks Test to compare the pre-treatment and post-treatment survey responses; the effect size was identified using the Effect Sizes for Non( Parametric Data Calculation. The qualitative data were analyzed using the “Scissorand- Sort Technique” to identify any themes and attitudes the students expressed toward the podcast and self-reflection activities, as well as any effects on self-awareness and ability to self-monitor, their self-esteem and self-confidence when speaking. The results revealed that the podcast and self-reflection activities had a positive impact on the students’ learner autonomy, language skills and self-confidence, and that the participants felt the podcast and self-reflection activities were useful. There were significant increases in the students’ belief in their ability to identify their own pronunciation errors and their belief that they can improve their English pronunciation, as well as a significant increase in the students’ attitude toward recording themselves and doing self-reflections.
Mae Fah Luang University
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Role: Co-Advisor
Created: 2014
Issued: 2015
Modified: 2020-04-08
Issued: 2015-10-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
Thesis PE1128.A2 L957e 2014
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Richard Lum.pdf 2.6 MB74 2025-11-02 10:12:48
ใช้เวลา
0.058258 วินาที

Lum, Richard
Title Contributor Type
The Effects of using podcasts and self-reflection activities with Thai TEFL university students
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Lum, Richard
Asst. Prof. Akara Akaranithi, Ph. D.
Assoc. Prof. Glenwood Irons, Ph. D.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Akara Akaranithi
Title Creator Type and Date Create
The Effects of using podcasts and self-reflection activities with Thai TEFL university students
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Asst. Prof. Akara Akaranithi, Ph. D.;Assoc. Prof. Glenwood Irons, Ph. D.
Lum, Richard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Glenwood Irons
Title Creator Type and Date Create
The Effects of using podcasts and self-reflection activities with Thai TEFL university students
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Asst. Prof. Akara Akaranithi, Ph. D.;Assoc. Prof. Glenwood Irons, Ph. D.
Lum, Richard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 7
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,157
รวม 3,164 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 286,011 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 434 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 362 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 111 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 286,950 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104