แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A study of the relationship between self-awareness and oral presentation performance of graduate students of King Mongkut
การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการตระหนักรู้ในตัวเองและความสามารถในการนำเสนองานปากเปล่าของนักศึกษา ระดับบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ

keyword: Oral presentation.
ThaSH: AWARENESS.
ThaSH: ORAL COMMUNICATION.
ThaSH: SELF-PERCEPTION.
Abstract: The objectives of this study were (1) to identify the interaction between student’s self-awareness and oral presentation performance, (2) to identify the improvements on oral presentation performance of students during the course, and (3) to investigate the student’ s perceptions of their improving performance in oral presentation. The population was graduate students of King Mongkut’s University of Technology North Bangkok. The sample group was a classroom of Ph.D. students from the Faculty of Technical Education majoring in Technical Education Administration. The students had two times of presenting oral presentation in front of the class. There were two evaluators who analyzed the student’s performance. An evaluation form for evaluators was developed to analyze the student’s oral presentation performance concerning in verbal and nonverbal aspects. Consequently, a questionnaire for students was developed to collect the student’s self-awareness. The evaluation form and the questionnaire were designed to have parallel items. Moreover, the reliability coefficients were used to check the reliabilities between the evaluators. The researcher used the spearman’s correlation to measure the relationship between two variables: student’s self-awareness and oral presentation performances. The mean, standard deviation, frequency, and percentage were used to analyze the data as well. The findings revealed that (1) there were positive significant relationships between oral presentation performance and student self-awareness in the 1st and 2nd oral presentation at .01 level. (2) The results from the presentation evaluation form indicated that the student’s performance in the 2nd oral presentation was better than in the 1st oral presentation (mean = 3.37, 4.19). Moreover, the students also improved on other compliments such as greeting, telling name and background, telling topic of presentation, explaining objectives, giving opportunity to ask question, and telling time to spend. (3) The student’s perceptions of their presentation improvement indicated that the students have positive perceptions towards the 1st and 2nd oral presentation performance with the mean scores of 3.50 and 4.10 respectively. In addition, the results from student’s perceptions showed need to improve the performance as follows; speak with correct grammar (60%), how to collect information (25%), how to speak accurate pronunciation (10%), and technique to practice oral presentation (5%).
Abstract: สารนิพนธ์ฉบับนี้มีจุดประสงค์เพื่อ (1) ระบุความสัมพันธ์ระหว่างการตระหนักรู้ในตัวเอง และความสามารถในการนำเสนองานปากเปล่าของนักศึกษา (2) เพื่อระบุความสามารถในการ พัฒนาการนำเสนองานปากเปล่าของนักศึกษาในระหว่างการเรียน และ (3) เพื่อศึกษาการรับรู้ของ นักศึกษาเกี่ยวกับการพัฒนาความสามารถในการนำเสนองานปากเปล่า ประชากรของการศึกษา ได้แก่ นักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาของมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ โดยมี กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนระดับปริญญาเอก คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม วิชาเอกบริหารเทคนิค การศึกษา ซึ่งนักศึกษาได้ทำการนำเสนองานปากเปล่าหน้าชั้นเรียนจำนวนสองครั้ง และมีผู้ ประเมินผลการนำเสนองานของนักศึกษาจำนวนสองคน ทำการประเมินผลความสามารถในการ นำเสนองานปากเปล่าของนักศึกษาแต่ละคน ซึ่งแบบประเมินผลได้ถูกออกแบบเพื่อวิเคราะห์ ความสามารถในการนำเสนองานปากเปล่าของนักศึกษาเกี่ยวกับการใช้วัจนภาษาและอวัจนภาษา หลังจากนักศึกษาแต่ละคนได้ทำการนำเสนองานปากเปล่าแล้ว นักศึกษาจะตอบแบบสอบถามเพื่อ ประเมินการตระหนักรู้ในตนเองของนักศึกษา โดยทั้งแบบประเมินผลและแบบสอบถามได้ถูก ออกแบบให้มีรายการข้อมูลซึ่งมีทิศทางเดียวกัน สำหรับค่าของความน่าเชื่อถือจากการประเมินผล ระหว่างผู้ประเมินผลทั้งสองคนจะถูกคำนวณโดยการหาค่าสัมประสิทธิ์ความเชื่อมั่น ผู้วิจัยได้ใช้ วิธีการหาความสัมพันธ์ระหว่างสองตัวแปรด้วยค่าสัมประสิทธิ์ความสัมพันธ์ของ spearman รวมทั้งการหาค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ความถี่ และจำนวนร้อยละ ผลการศึกษาปรากฏพบว่า (1) มีความสัมพันธ์ระหว่างการตระหนักรู้ของนักศึกษาและ ความสามารถในการนำเสนองานปากเปล่าทั้งในการนำเสนองานครั้งที่ 1 และ 2 ที่ระดับ 0.01 (2) พบว่ามีการพัฒนาความสามารถในการนำเสนองานปากเปล่า โดยมีคะแนนค่าเฉลี่ยจากแบบประเมินผลการนำเสนองานที่มี 5 ระดับ ปรากฏว่ามีค่าเฉลี่ยครั้งที่ 1 และ 2 เท่ากับ 3.37 และ 4.19 ซึ่งแสดงให้เห็นว่าความสามารถในการนำเสนองานครั้งที่ 2 สูงกว่าการนำเสนองานครั้งที่ 1 นอกจากนี้นักศึกษาได้พัฒนาความสามารถในการเติมเต็มข้อมูลในส่วนของบทนำ ได้แก่ การ ทักทาย การแนะนำตัวและประวัติ การนำเสนอหัวข้อของการนำเสนอ และการระบุเวลาที่จะใช้ นำเสนอ (3) พบว่าการรับรู้ในการพัฒนาความสามารถในการนำเสนองานปากเปล่าของนักศึกษา เป็นไปในทางบวก โดยมีค่าเฉลี่ยในการนำเสนองานปากเปล่าครั้งที่ 1 และ 2 เท่ากับ 3.50 และ 4.10 ตามลำดับ สำหรับประเด็นที่นักศึกษาเห็นว่ามีส่วนในการส่งเสริมการพัฒนาการนำเสนองานปาก เปล่า ได้แก่ การพูดถูกต้องตามหลักไวยากรณ์ทางภาษา (ร้อยละ 60) วิธีการในการค้นคว้าข้อมูล (ร้อยละ 25) วิธีการออกเสียงที่ถูกต้อง (ร้อยละ 10) และเทคนิคในการฝึกฝนการนำเสนองาน ปากเปล่า (ร้อยละ 5)
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: Case Study advisors
Email : thip@kmutnb.ac.th
Created: 2010
Modified: 2011-10-03
Issued: 2011-10-03
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B1538083x.pdf 761.53 KB361 2024-10-09 20:54:53
ใช้เวลา
0.01819 วินาที

Phojanee Kalapak
Title Contributor Type
A study of the relationship between self-awareness and oral presentation performance of graduate students of King Mongkut
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Phojanee Kalapak
Ngamthip Wimolkasem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ngamthip Wimolkasem
Title Creator Type and Date Create
An investigation of competence and problems in English verbal communication skills of receptionists who work in guesthouses at khaosan road
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Frazier Jeffrey Tyson;Ngamthip Wimolkasem
Phenchan Chanphram
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of English proficiency problems in grammar of writing skills of undergraduate students at King Mongkut University of Technology North Bangkok : a case study of undergraduate students who applied writing 1 subject in semester 22009
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem;Jeffrey Tyson Frazier
Kanjana Chanphram
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of communication strategies of international undergraduate students in Bangkok
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem;Supalak Nakhonsri
Waranya Preedatawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of student's learning styles in English classrooms at King Mongkut's University of Technology North Bangkok
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem;Thanyaporn Sangwirach
Jitlada Banbang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the relationship between self-awareness and oral presentation performance of graduate students of King Mongkut
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem
Phojanee Kalapak
วิทยานิพนธ์/Thesis
A genre analysis of the main dish recipes
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem
Kanokporn Potiantong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study on socio cultural adaptation of foreign students on international programmes at Raffles Design Institute
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem
Cochrane Steven
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of communication problems among Thai vendors and foreigners at Amphawa floating market
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem;Tyson Frazier Jeffrey
Sumalee Kuntaramongkol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Techniques used in film translation for High School Musical 3 Senior Year : a case study
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem
Araya Yusamran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis to develop an orientation training course for tourism and hotel student internship on English listening and speaking skills
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem;Tiwaporn Kongsom
Wimonrat Promrak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Analyses of move pattern, tense, and voice of published research article abstracts in linguistics and applied linguistics;การวิเคราะห์รูปแบบโครงสร้างขั้นตอนการสื่อสาร กาล และ วาจกของบทคัดย่อตีพิมพ์ทางด้านภาษาศาสตร์และภาษาศาสตร์ประยุกต์
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Ngamthip Wimolkasem;ปรัชญา เกียรติกุล
Pradya Kearttikul.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8,896
รวม 8,896 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 178,916 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 46 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
รวม 178,970 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.134