แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of communicative English grammar instruction using team-based learning approach on communicative English language ability of tenth grade students at Nawamintrachinuthid Horwang Nonthaburi School
ผลของการเรียนการสอนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารโดยใช้แนวคิดการเรียนแบบทีมที่มีต่อความสามารถในการสื่อสารภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่สี่ โรงเรียนนวมินทราชินูทิศ หอวัง นนทบุรี

LCSH: English language -- Study and teaching (Secondary)
LCSH: English language -- Grammar
LCSH: Team learning approach in education
LCSH: Communication
ThaSH: Oral communication
Abstract: The objectives of this study were to: 1) investigate the effects of using a communicative English grammar instruction using team-based learning approach on communicative English language ability of tenth grade students, and 2) examine the communicative English language ability scores of the participants with high, moderate, and low English ability. The subjects were 48 upper secondary students (Grade 10) who studied at Nawamintarachinutid Horwang Nonthaburi School. The duration of experiment lasted for 11 weeks. In this study, the researcher constructed the communicative English grammar instruction using team-based learning approach. The data were analyzed using arithmetic mean, t-test, frequency, and percentage. The results of the analyses revealed that (1) students who learned a communicative English grammar instruction using team-based learning approach gained significantly higher average scores on the post Communicative English Language Ability test than the pre Communicative English Language Ability test at the significant level of 0.05 and the mean of the effect size was at 0.86 which referred to large effect, and (2) The participants with high, moderate, and low English ability who learned through this communicative English grammar instruction gained significantly higher average scores on the role-play assignment week 9 than the role-play assignment week 6 at the significant level of 0.05 and the mean of the effect size was at 0.72, 0.43, and 0.75 respectively which referred to medium effect. This research confirms the effectiveness of the communicative English grammar instruction using teambased learning approach. Through the teaching and learning process, students could improve their communicative English language ability and simultaneously they gained their team learning skill
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาผลของการเรียนการสอนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารโดยใช้แนวคิดการเรียนแบบทีมที่มีผลต่อความสามารถในการสื่อสารภาษาอังกฤษของ ผู้เรียนและศึกษาผลของการเรียนการสอนที่มีผลต่อความสามารถในการสื่อสารภาษาอังกฤษของ ผู้เรียนที่มีความสามารถด้านภาษาอังกฤษแตกต่างกัน กลุ่มตัวอย่างเป็นนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนนวมินทราชินูทิศ หอวัง นนทบุรี ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2552 จำนวน 48 คน การ ทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 11 สัปดาห์ ทั้งนี้ ผู้วิจัยได้สร้างรูปแบบการเรียนการสอนไวยากรณ์ ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารโดยใช้การเรียน การสอนแบบทีมทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่า มัชฌิมเลขคณิต, การทดสอบค่าที (t-test) ความถี่, เปอร์เซ็นต์ ผลการวิจัยพบว่า(1) นักเรียนที่เรียนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารด้วยแนวคิด การเรียนแบบทีมได้คะแนนการสื่อสารภาษาอังกฤษหลังการทดลองสูงกว่าคะแนนก่อนการทดลอง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ0.05 และมีค่าอิทธิพลเฉลี่ย 0.86 ซึ่งหมายถึงมีค่าอิทธิพลมาก (2) นักเรียนที่มีความสามารถด้านภาษาอังกฤษในระดับสูง กลาง และต่ำ ที่เรียนด้วยวิธีการเรียน สอนนี้ได้คะแนนการสื่อสารภาษาอังกฤษจากหลังการทดลองสูงกว่าคะแนนก่อนการทดลองอย่างมี นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และมีค่าอิทธิพลเฉลี่ย 0.72, 0.43, และ 0.75 ตามลำดับ ซึ่ง หมายถึงมีค่าอิทธิพลปานกลาง การวิจัยนี้ยืนยันถึงประสิทธิภาพการเรียนการสอนไวยากรณ์ ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารด้วยรูปแบบทีม ในกระบวนการเรียนการสอนพบว่านักเรียนสามารถ พัฒนาการการสื่อสารภาษาอังกฤษได้อย่างดีควบคู่ไปกับการพัฒนาทักษะการเรียนรู้ร่วมกันในทีม
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2009
Modified: 2557-12-28
Issued: 2014-11-28
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 vorapon_ma.pdf 15.24 MB252 2024-07-01 13:38:37
ใช้เวลา
0.043406 วินาที

Vorapon Mahakaew
Prannapa Modehiran
Title Creator Type and Date Create
Effects of task-based English reading instruction on reading comprehension ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapa Modehiran
Parichat Saiyod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of communicative English grammar instruction using team-based learning approach on communicative English language ability of tenth grade students at Nawamintrachinuthid Horwang Nonthaburi School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapa Modehiran
Vorapon Mahakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9,958
รวม 9,959 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 181,199 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 46 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 181,254 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.134