แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Welding joint improvement for bus body structure (standard No.1)

Name: B. Kumket
Organization : King Mongkut’s University of Technology North Bangkok. Faculty of Engineering. Department of Industrial Engineering

Organization : King Mongkut’s University of Technology North Bangkok. Faculty of Engineering. Department of Industrial Engineering

Name: S. Butdee
Organization : King Mongkut’s University of Technology North Bangkok. Faculty of Engineering. Department of Production Engineering
Email : stb@kmutnb.ac.th
keyword: Joint
LCSH: Automobile travel
; Strength Analysis
ThaSH: Safety
; Bus Body Structure
Abstract: Tourism is a major industry in Thailand. The result is that the tourist bus industry is growing. The tourist bus is the common means for tourists to travel around the country. Therefore, the safety in design of the tourist bus is a very important issue. Particularly, the strength of the bus body structure is critical in prevention of the tourist as accident. Therefore, joint design is investigated in this research the bus body structure came from welded assembly of beams, which is the main parameter of the strength of bus body structure. This research presented an approach to design and analyze the structure of the bus body standards type 1 (a) with SolidWorks Program. An approach started with creating drawing by Computer Aided Design (CAD). Then, the type of joints in bus body was studied structure and maximum stress values were analyzed using finite element method (FEM). AISI 1020 steel was selected to be analysis. The result of this study revealed that the bus body structure standard type 1 (a) has got 555 joints, which can be grouped in 11 groups. Most of joints are mainly the T joint and K joint. The welding size 3 mm. is the optimal solution in order to apply to joint assembly in bus body structure resulted from finite element analysis. It can support the maximum tensile stress 283.4 N/mm2 and the minimum compressive stress 123.7 N/mm2 and a level of safety factor is 2.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2010
Modified: 2011-03-21
Issued: 2011-03-21
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : Asian International Journal of Science and Technology in Production and Manufacturing Engineering. Vol. 3, No. 2 (Apr. - Jun. 2010), p. 49-56
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 aij030207.pdf 702.83 KB47 2023-03-26 11:55:20
ใช้เวลา
0.018799 วินาที

B. Kumket
Title Contributor Type
Welding joint improvement for bus body structure (standard No.1)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
B. Kumket;S. Jongprasithphon;S. Butdee

บทความ/Article
S. Jongprasithphon
Title Contributor Type
Welding joint improvement for bus body structure (standard No.1)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
B. Kumket;S. Jongprasithphon;S. Butdee

บทความ/Article
S. Butdee
Title Contributor Type
A Process planning system with feature based neural network search strategy for aluminum extrusion die manufacturing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
S. Butdee;C. Noomtong;S., Tichkiewitch

บทความ/Article
Emotional customer analysis among Europe, China and Thailand fashion shoe brands
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
K. Tangchaidee;S. Butdee

บทความ/Article
Methodology of bus-body structural redesign for lightweight productivity improvement
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
S. Manokruang;S. Butdee

บทความ/Article
Welding joint improvement for bus body structure (standard No.1)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
B. Kumket;S. Jongprasithphon;S. Butdee

บทความ/Article
Design methodology for industrial product toward service manufacturing
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
N. Janthong;S. Butdee

บทความ/Article
QFDE combined with TRIZ framework to formulate and respond to functional design for a high temperature machine (HTM)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
S. Butdee;C. Trakunsaranakom

บทความ/Article
Design and manufacturing of microneedles.toward sustainable products
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Museau, M.;University Joseph Fourier. Grenoble Institute of Technology. CNRS: UMR5272. G-SCOP Laboratory;S. Butdee;King Mongkut's University of Technology of North Bangkok. Faculty of Engineering. Department of Production Engineering. IMSRC;stb@kmutnb.ac.th;Vignat, F.;University Joseph Fourier. Grenoble Institute of Technology. CNRS: UMR5272. G-SCOP Laboratory

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 42
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,357
รวม 2,399 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 101,053 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 119 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 115 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 25 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 20 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 14 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 101,349 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.180