แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The investigation of non-thermal plasma base exhaust treatment assisted particulate matter from diesel engine
การศึกษาระบบบำบัดไอเสียด้วยวิธีนอลเทอร์มอลพลาสม่าเพื่อการลดปริมาณฝุ่นละอองจากเครื่องยนต์ดีเซล

keyword: Particulate matter.
LCSH: DIESEL MOTOR -- EXHAUST SYSTEMS
; Dielectrics barrier discharge.
Abstract: The purpose of this study was to investigate diesel particulate matter (DPM) reduction using dielectric barrier discharge (DBD) non-thermal plasma (NTP) system. The energy input requirement for the plasma reactor was 20W which less than 3% of total engine output power. The effects of reactor input power, space velocity, reactor effective length and effects of plasma-reformed exhaust gas recirculation (REGR) were studied. The results shown that DBD NTP system was very effective on DPM reduction as more than 95% (by mass) particles reduction was realised in this study. DBD NTP system for direct treatment mode and REGR mode were both able to reduce NOx emission while CO and HC were slight increase in acceptable level. Regarding to the results by scanning mobility particle spectrometer (SMPS), DBD NTP system was effective on particles size reduction in accumulation mode. This was due mainly to particles in this mode mainly contained carbon which electrical conductive and attracted plasma. The effective length of reactor was found to significantly affect both diesel exhaust gas compositions and DPM reduction performances of the DBD NTP system. Further investigations will be needed to obtain optimum operating condition to improve overall diesel emission reductions
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการลดปริมาณฝุ่นละอองจากเครื่องยนต์ดีเซลโดยใช้วิธี ไดอิเล็กทริกแบริเออระบบนอนเทอร์มอลพลาสม่า (DBD NTP) พลังงานไฟฟ้าที่ปฎิกรณ์พลาสม่า ต้องการมีค่าเท่ากับ 20 วัตต์ ซึ่งมีค่าน้อยว่าร้อยละ 3 ของกา ลังขาออกของเครื่องยนต์ ผลจาก การเปลี่ยนแปลงพลังงานขาเข้า สเปซวีลอซิตี้ (Space Velocity) ระยะใช้งานของปฏิกรณ์ และ การใช้ระบบพลาสม่ารีฟอร์มกับระบบก๊าซไอเสียไหลวนกลับ (REGR) ผลการทดลองแสดงให้เห็น ว่าระบบ DBD NTP มีประสิทธิภาพในการลดปริมาณฝุ่นละอองจากเครื่องยนต์ดีเซลได้มากกว่า ร้อยละ 90 โดยมวล โดยระบบ DBD NTP ทั้งโหมดการบา บัดโดยตรงและโหมด REGR สามารถ ลดปริมาณ NOx ได้ในขณะที่ระดับ CO และ HC มีปริมาณเพิ่มขึ้นเล็กน้อยในระดับที่ยอมรับได้ ผลการวิเคราะห์จากเครื่องวัดการกระจายขนาดอนุภาค (SMPS) ระบบ DBD NTP พบว่ามี ประสิทธิภาพในการลดฝุ่นละอองในโหมดสะสมขนาด เนื่องจากฝุ่นละอองในโหมดนี้มีคาร์บอน เป็นส่วนประกอบหลักซึ่งนา ไฟฟ้าและดึงดูดพลาสม่า ระยะใช้ งานของปฏิกรณ์พบว่ามีผลอย่างมี นัยสา คัญต่อการลดปริมาณฝุ่นละอองและส่วนประกอบก๊าซไอเสียจากเครื่องยนต์ดีเซล การศึกษา ต่อไปในเชิงลึกมีความจา เป็นเพื่อใช้หาเงื่อนไขการทา งานที่ดีที่สุดสา หรับการเพิ่มประสิทธิภาพ โดยรวมในการลดปริมาณมลพิษจากเครื่องยนต์ดีเซล
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: Bangkok
Email: library@kmutnb.ac.th
Role: Thesis advisors
Created: 2013
Modified: 2557-09-18
Issued: 2014-09-18
CallNumber: Thesis MAET S2S
eng
©copyrights
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 B15805736.pdf 3.21 MB38 2022-08-03 22:20:42
ใช้เวลา
0.026577 วินาที

Sak Sittichompoo
Title Contributor Type
Kampanart Theinnoi
Title Creator Type and Date Create
The investigation of non-thermal plasma base exhaust treatment assisted particulate matter from diesel engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Kampanart Theinnoi
Sak Sittichompoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Characterization and potential of dimethyl ether (DME) as dual fuel combustion in a compression ignition engine
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Unalome Wetwatana Hartley;Kampanart Theinnoi
Somkid Khunaphan.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,925
รวม 1,925 คน

More info..
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.149