แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
การพัฒนากระบวนการเรียนการสอนโดยใช้การสอนแบบอิงกลยุทธ์ รูปแบบวงจรการเรียนรู้ และการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบมีปฏิสัมพันธ์เพื่อเสริมสร้างความสามารถการเขียนอนุเฉท ของนิสิตปริญญาบัณฑิตวิชาเอกภาษาอังกฤษ

LCSH: Instructional systems
LCSH: Learning strategies
LCSH: English language -- Study and teaching (Higher)
Abstract: The purposes of this research were: 1) to develop the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors, 2) to evaluate the effectiveness of the instructional process through experts’ validation and by implementing such in class The developed instructional process included five stages: (1) studying, analyzing and synthesizing the strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback and their underlying theories: social constructivism, constructivism and interactionist and socio-cultural theories, (2) writing the pedagogical principles of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability, (3) specifying the objectives and expected learning outcomes, (4) developing the steps of the instructional process, (5) validating the instructional process by experts, and then try out the instructional process. The comments and suggestions from the experts and the results of try-out were used to refine the developed instructional process. This developed instructional process was implemented to the sample who were 30 students majoring in English majors and taking a paragraph writing course, summer semester, the academic year 2007, and were purposively selected as an experimental group (15 students) and a control group (15 students). Before the experiment, English paragraph writing test as a pretest was administered to both groups and the results confirmed that they were comparable. The duration of this implementation was five weeks. The experimental group and the control group obtained a 3-hour class a day for 10 days of the developed instructional process and the conventional teaching (PPP Method) to enhance paragraph writing ability respectively. After the treatment, the English paragraph writing ability test was administered in both groups in order to evaluate the differences. Furthermore, the students in the experimental group had a chance to complete the questionnaires eliciting their opinions towards the instruction process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability. The findings of this study were as follows: 1. The developed instructional process consisted of five principles: 1) to challenge learner’s thoughts or to make a cognitive conflicts, 2) to promote learning strategies among learners, 3) to share interactional feedback among peers-peers, teachers-learners, 4) to enable learners to become more proficient and skillful, 5) to show learner’s work piece or production. The objective of this instructional process was to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors. There are six teaching steps in this instructional process: 1) raising curiosity and awareness, 2) inductive and deductive modeling, 3) practice with explanation, 4) elaborated action planning, 5) automated focused tasks, and 6) evaluation and reinforcement. 2. The results of the evaluation of the effectiveness of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability were: 1) paragraph writing ability posttest scores of the experimental group were significantly higher than those of the control group at .05 level, and 2) the data from the questionnaires showed that the students in the experimental group had positive opinions towards the developed instructional process.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์สองประการคือ (1) เพื่อพัฒนากระบวนการเรียนการสอนโดยใช้การสอนแบบอิงกลยุทธ์ รูปแบบวงจรการเรียนรู้ และการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบมีปฏิสัมพันธ์เพื่อเสริมสร้างความสามารถการเขียนอนุเฉท ของนิสิตปริญญาบัณฑิตวิชาเอกภาษาอังกฤษ และ (2) เพื่อประเมินประสิทธิภาพของกระบวนการดังกล่าวโดยการตรวจสอบจากผู้เชี่ยวชาญ และการทดสอบกระบวนการเรียนการสอนในห้องเรียน การพัฒนากระบวนการเรียนการสอนมีการดำเนินการ 5 ขั้น ได้แก่ (1) การศึกษาวิเคราะห์และสังเคราะห์การสอนแบบ อิงกลยุทธ์ รูปแบบวงจรการเรียนรู้ และการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบมีปฏิสัมพันธ์ที่มาจากแนวคิดคอนสตรักทิวิสต์เชิงสังคม แนวคิดคอนสตรักทิวิสต์ และทฤษฎีปฏิสัมพันธ์และการเรียนรู้เชิงสังคมวัฒนธรรม เพื่อสรุปเป็นสาระสำคัญของแนวคิดเหล่านี้ (2) การพัฒนาหลักการของกระบวนการเรียนการสอนจากสาระสำคัญของแนวคิด (3) การกำหนดวัตถุประสงค์และผลการเรียนรู้ที่คาดหวังจากหลักการของกระบวนการเรียนการสอน (4) การพัฒนาขั้นตอนของกระบวนการเรียนการสอนจากวัตถุประสงค์ (5) การตรวจสอบกระบวนการเรียนการสอนโดยผู้เชี่ยวชาญ และนำไปทดลองสอนเบื้องต้นแล้วปรับปรุงกระบวนการเรียนการสอนที่พัฒนาขึ้นโดยนำไปใช้กับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นนิสิตปริญญาบัณฑิตวิชาเอกภาษาอังกฤษที่เรียนวิชาการเขียนอนุเฉท ภาคฤดูร้อน ประจำปีการศึกษา 2550 ของคณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย จำนวน 30 คน นิสิตดังกล่าวได้รับการสุ่มจำแนกออกเป็น 2 กลุ่ม คือกลุ่มทดลอง 15 คนและกลุ่มควบคุม 15 คน ที่มีคะแนนความสามารถการเขียนอนุเฉทภาษาอังกฤษไม่แตกต่างกันก่อนการทดลอง การทดลองใช้ระยะเวลา 5 สัปดาห์ เป็นเวลา 10 วัน ๆ ละ 3 ชั่วโมงต่อ 1 บทเรียน โดยใช้กระบวนการเรียนการสอนที่ผู้วิจัยได้พัฒนาขึ้นมากับกลุ่มทดลอง และใช้การสอนแบบประเพณีนิยม (ด้วยวิธี PPP) กับกลุ่มควบคุม หลังการทดลองได้มีการทดสอบความสามารถการเขียนอนุเฉทของนิสิตทั้งสองกลุ่มเพื่อนำคะแนนมาวิเคราะห์หาค่าความแตกต่างและสรุปความคิดเห็นของกลุ่มทดลองที่มีต่อกระบวนการเรียนการสอนที่ได้พัฒนาขึ้นจากแบบสอบถามความคิดเห็น ผลการวิจัยครั้งนี้สรุปได้ดังต่อไปนี้ 1. การบวนการเรียนการสอนนี้มีหลักการ 5 ประการ คือ 1) ท้าทายความความคิดหรือให้เกิดความขัดแย้งทางปัญญา 2) ส่งเสริมกลยุทธ์การเรียนรุ้ 3) ให้ข้อมูลย้อนกลับแบบมีปฏิสัมพันธ์ระหว่างผู้เรียนและผู้เรียน และผู้เรียนและครู 4) เพิ่มศักยภาพและความชำนาญ และ 5) แสดงชิ้นงานหรือผลงาน วัตถุประสงค์ของกระบวนการเรียนการสอน คือ เพื่อเสริมสร้างความสามารถการเขียนอนุเฉทของนิสิตปริญญาบัณฑิตวิชาเอกภาษาอังกฤษ ขั้นตอนการสอนมี 6 ขั้นตอนได้แก่ 1) เพิ่มความอยากรู้และความตระหนัก 2) ใช้โมเดลอุปนัยและนิรนัย 3) ฝึกพร้อมการอธิบาย 4) วางแผนปฏิบัติอย่างประณีต 5) ฝึกเน้นเฉพาะประเด็นโดยอัตโนมัติ และ 6) ประเมินชิ้นงานและเสริมแรง 2. การประเมินการใช้กระบวนการเรียนการสอนที่พัฒนาขึ้น พบว่า 1) กลุ่มทดลองมีคะแนนเฉลี่ยความสามารถการเขียนอนุเฉทสูงกว่ากลุ่มควบคุมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 2) กลุ่มทดลองมีความคิดเห็นที่ดีต่อกระบวนการเรียนการสอนโดยใช้การสอนแบบอิงกลยุทธ์ รูป แบบวงจรการเรียนรู้ และการให้ข้อมูลย้อนกลับแบบมีปฏิสัมพันธ์เพื่อเสริมสร้างความสามารถการเขียนอนุเฉท
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Role: advisor
Created: 2008
Modified: 2014-08-26
Issued: 2014-08-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ra-shane_me.pdf 1.98 MB37 2024-04-13 21:11:16
ใช้เวลา
0.019685 วินาที

Ra-Shane Meesri
Title Contributor Type
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Ra-Shane Meesri
Sumalee Chinokul
Pimpan Dachakupt
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Instructional Process Using Cooperative Language Learning (CLL) on Fluency Development of Sixth-Grade Students’ Oral Communication Skills
มหาวิทยาลัยอีสเทิร์นเอเชีย
Phonsuda Phrueksa1 and Ra-shane Meesri1

บทความ/Article
Sumalee Chinokul
Title Creator Type and Date Create
The effects of types of corrective feedback on students oral pragmatic competence on the use of refusals
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pajaree Nipaspong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction based on multiple intelligences theory on reading comprehension of tenth grade students at Chulalongiorn University Demonstration School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Monthira Emanoch
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of a business-oriented English reading course using content- based instruction and team-based learning to enhance the reading ability of EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Teresita J. Bunyakarte
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apantree Sripanngen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the competency-based English oral communication course for undergraduate public relations students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Fasawang Pattanapichet
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul;Pimpan Dachakupt
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of team teaching of Thai and foreign teachers of English in task-based instruction on English oral communication ability and opinions about team teaching of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pattaranee Vega
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of self-instructional materials (SIMS) to enhance English listening skills for student nurses
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Krerk Chetsadanuwat
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE DEVELOPMENT OF A CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING COURSE TO ENHANCE CULTURAL AWARENESS AND ENGLISH COMMUNICATION ABILITY OF THAI UNDERGRADUATES IN THE INTERNATIONAL PROGRAM
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Khwanchit Suwannoppharat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of problem-based English writing instruction on Thai upper secondary school students’ critical thinking abilities and argumentative writing skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Li Yibo
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of error treatments and students' language abilities on the usage of english tenses through the use of computer-assisted language learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul;Sugree Rodpothong
Somsri Jansom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of naprative task repetition on the english oral language performance of Thai
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Tanisaya Jirayasin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business English oral communication (BEOC) for customer services staff at international banks : translating needs analysis to a course development
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Apiraporn Vasavakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CONTENT-BASED INSTRUCTION USING SIX-T'S APPROACH ON ENGLISH ORAL PRESENTATION SKILLS OF LOWER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanyawit Wuthisawangwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Teaching an English Reading Remedial Course Using the Five Pillars of Reading Instruction on EFL Low Achievers' English Reading Ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Onwipa Durongtham
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of Community-Based Materials to Enhance English Reading Ability and Local Cultural Knowledge for Upper Secondary School Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Paripat Salubsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF A BLENDED LEARNING SUPERVISION MODEL TO ENHANCE ENGLISH-MAJORED STUDENT TEACHERS' REFLECTIVE ABILITY AND TEACHING PERFORMANCE
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Ponsawan Suphasri
วิทยานิพนธ์/Thesis
MULTIDIMENSIONAL SCAFFOLDING IN DYADIC INTERACTION IN ENGLISH WRITING WITH COMPUTER : A CASE STUDY OF CHULALONGKORN UNIVERSITY UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Rawiwan Buppanhasamai
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF ENGLISH SPEAKING INSTRUCTION BASED ON MULTIPLE INTELLIGENCES THEORY ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF SEVENTH GRADE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patthanah Songchat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of the English Content-Based Reading Materials for Buddhist Student Monks
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Phatchareporn Supphipat
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF SHARED READING ON ATTITUDE, ENGAGEMENT AND ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY OF YOUNG THAI LEARNERS WITH LOW ENGLISH PROFICIENCY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
David Allen Bakewell
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of multilevel reflection model instruction on Lao pre-service teachers' english teaching performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Chanmany Rattanavongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Development of the active learning instructional model for enhancing secondary school students' English communicative abilities in large classes
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Satit Watanapokakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of direct vocabulary and vocabulary learning strategies instruction on Indonesian prospective english teachers’ vocabulary size
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Sudarman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of self-monitoring writing strategies instruction on English writing ability of pre-cadets
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Duangkamol Phochanapan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of infographic material to enhance young English as foreign language learners' reading comprehension through close reading instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Nattawan Suksanguan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of reading instruction using backward design framework and citizenship theme to enhance English reading comprehension and social responsibility of tenth grade Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Patamaporn Chaisa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of English speaking ability using digital storytelling techniques through virtual instruction for lower primary level students in Bhutan
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Pabitra Devi Gurung
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring and analysis of student engagement in English writing grammar accuracy based on teacher written corrective feedback
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Thanakorn Santanatanonw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of interleaved form-focused English instruction on Thai lower secondary school students' grammatical knowledge and perception towards the instruction
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Narongchai Rungwichitsin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinese learning motivation and self-efficacy of Thai senior high school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Sumalee Chinokul
Hao Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of autonomy-supportive English language instruction on students' motivation in English language classrooms
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Sumalee Chinokul
Mintra Phithakmethakun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of vocabulary learning model based on the cognitive theory of multimedia learning
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul
Nopthira Jawa-ut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pimpan Dachakupt
Title Creator Type and Date Create
A development of the instructional process based on strategies-based instruction, learning cycle model and interactional feedback to enhance paragraph writing ability of undergraduate English majors
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Sumalee Chinokul;Pimpan Dachakupt
Ra-Shane Meesri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,773
รวม 2,797 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 95,191 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 168 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 157 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 95,557 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48