แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
ผลของการใช้โปรแกรมการให้คำปรึกษาเกี่ยวกับการเรียนภาษาอังกฤษที่มีต่อการเรียนรู้ด้วยการนำตนเองของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลาย

LCSH: English language -- Study and teaching -- Foreign speakers
LCSH: English language -- Study and teaching (Secondary)
LCSH: High school students -- Counseling
LCSH: Self-culture
Abstract: The present study aimed to investigate the effects of an English language counseling program on self selfdirected learning. The present study employed both quantitative and qualitative research methods. The participants were 6 upper secondary school students in the English Program at Samsenwittayalai School who studied in the second semester of the academic year 2009. The treatment used in this study was the English language counseling program developed and conducted by the researcher. The counseling program consisted of 5 phases as follows: understanding the learner, raising learnergs awareness, designing a self-study plan, counseling, and evaluating learning. The research instruments consisted of a questionnaire, interviews, and a learnergs journals. The products got from developing the counseling program were counseling manual and English language learning resources. The quantitative data obtained from the questionnaire were analyzed by the total scores and the qualitative data obtained from the interview and the learnergs journals were analyzed by using coding analysis method. The results showed that the English language counseling program affected the change of self-directed learning of the participants. The data obtained from the questionnaire, the interview, and the learnergs journals revealed that: (1) the participants had more self-concept as an effective learner; they gained more confidence in self-learning, ability to organize time for learning, self-discipline, and self-view as a curious individual. (2) the participants had more initiative and independence in learning. (3) the participants had more informed acceptance of responsibility, love of learning, positive orientation to the future, and ability to use basic study and problemsolving skills. However, the counseling program did not affect the participantsg openness to learning and creativity. Before participating in the counseling program, the participants had ability to accept criticisms, greater interest in learning than others, and ability to think of numerous ways to solve a learning problem.
Abstract: การวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาผลของการใช้โปรแกรมการให้คำปรึกษาเกี่ยวกับการเรียนภาษาอังกฤษที่มีต่อการเรียนรู้ด้วยการนำตนเอง การวิจัยในครั้งนี้จัดเก็บข้อมูลทั้งเชิงปริมาณและคุณภาพ กลุ่มตัวอย่าง คือ นักเรียนมัธยมศึกษาตอนปลายในโครงการสองภาษา (English Program) โรงเรียนสามเสนวิทยาลัย ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2552 จำนวน 6 คน เครื่องมือที่ใช้ในการทดลองคือ โปรแกรมการให้คำปรึกษาเกี่ยวกับการเรียนภาษาอังกฤษ ซึ่งผู้วิจัยได้พัฒนาและเป็นผู้ให้คำปรึกษา ประกอบด้วย 5 ขั้นตอน ได้แก่ การสร้างความเข้าใจเกี่ยวกับผู้เรียน การสร้างความตระหนักต่อตนเอง การวางแผนการเรียนรู้ การให้คำปรึกษา และการประเมินผลการเรียนรู้ เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล ประกอบด้วยแบบสอบถาม แบบสัมภาษณ์ และแบบบันทึกการเรียนรู้ ผลผลิตที่ได้จากการพัฒนาโปรแกรมการให้คำปรึกษา คือ คู่มือการให้คำปรึกษาและแหล่งเรียนรู้สำหรับการเรียนภาษาอังกฤษด้วยตนเอง วิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณจากแบบสอบถามโดยใช้ผลรวมของคะแนนที่ได้จากแบบสอบถาม และวิเคราะหข้อมูลเชิงคุณภาพจากแบบสัมภาษณ์และแบบบันทึกการเรียนรู้ด้วยวิธีการให้รหัส (Coding) ผลการวิจัยพบว่าโปรแกรมการให้คำปรึกษาเกี่ยวกับการเรียนภาษาอังกฤษส่งผลให้เกิดการเปลี่ยนแปลงต่อการเรียนรู้ด้วยการนำตนเองของกลุ่มตัวอย่าง ข้อมูลจากแบบสอบถาม แบบสัมภาษณ์ และแบบบันทึกการเรียนรู้แสดงว่า (1) ผู้เรียนมีมโนคติเกี่ยวกับตนเองในด้านการเป็นผู้เรียนที่มีประสิทธิภาพมากขึ้น ได้แก่ มีความเชื่อมั่นว่าตนเองสามารถเรียนรู้ด้วยตนเองได้ มีความสามารถในการบริหารจัดการเวลาสำหรับการเรียนรู้ มีระเบียบวินัย และมีมโนคติด้านการเป็นผู้เรียนที่ใฝ่รู้ใฝ่เรียนมากขึ้น (2) ผู้เรียนมีความคิดริเริ่มที่จะเรียนรู้ด้วยตัวเองมากขึ้นและพึ่งพาครูน้อยลง (3) ผู้เรียนมีความรับผิดชอบต่อการเรียนรู้ของตนเอง มีความรักที่จะเรียนรู้ มีการมองอนาคตในแง่ดี และมีความสามารถในการใช้ทักษะพื้นฐานในการเรียนและการแก้ปัญหามากขึ้น อย่างไรก็ตามโปรแกรมการให้คำปรึกษาไม่ได้ส่งผลให้ผู้เรียนเกิดการเปลี่ยนแปลงในด้านการเปิดกว้างต่อการเรียนรู้มากกว่าผู้อื่น และมีความสามารถในการคิดวิธีแก้ปัญหาด้วยวิธีการที่หลากหลายก่อนที่จะเข้าร่วมโปรแกรมการให้คำปรึกษา
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2009
Modified: 2557-11-07
Issued: 2014-07-13
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Denchai_pr.pdf 1.83 MB43 2025-06-29 12:21:10
ใช้เวลา
0.036456 วินาที

Denchai Prabjandee
Title Contributor Type
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Denchai Prabjandee
Jutarat Vibulphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of metacognitive English listening strategies used by Chinese College students at Yunnan Normal University Business School, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Shen, Yueting;Patchara Varasrin;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Sheltered instruction observation protocol (SIOP): Overview, misconceptions, and considerations for implementation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee.

บทความ/Article
An investigation of metacognitive English listening strategies used by Chinese College students at Yunnan Normal University Business School, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Shen, Yueting.;Patchara Varasrin.;Denchai Prabjandee.

บทความ/Article
An inquiry into the motivation to study english abroad: Voice from students and parents
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sasiwimon Wijarnjit;Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara;ศศิวิมล วิจารณ์จิตร;เด่นชัย ปราบจันดี;พรรณวลัย เกวะระ

บทความ/Article
An inquiry into international students' motivation to study at Burapha University, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Zhang, Jie fan;Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Learning to become english teachers: Navigating emotions in identity development and identity improvisation during a teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pornsiri Nilpriom;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
Enhancing Intercultural Competence by Using Video-Based Instruction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Kanit Samphanthanakarn;Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Fostering learner autonomy in an english classroom by using project-based learning
มหาวิทยาลัยบูรพา
Phanita Phasuk;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
Comparing teacher cognition for L2 grammar in a Thai tertiary context focusing on a single eastern province in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pulleyblank, Justin;Denchai Prabjandee;Chalong Tubsree

บทความ/Article
In-Class motivation of individual language learners in Thailand: An exploration of change, stability and context in a dynamic system
มหาวิทยาลัยบูรพา
Walker, Timothy;Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
English teacher identity development in borderland discourse: Delving into negotiating personal and professional selves
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sakorn Kung;Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara

บทความ/Article
A comparative study of student engagement in English classrooms taught by native and non-native English speaking teachers, Koh Kong Province, Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Voeun, Ravy;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
Developing a training module to improve Initial ELT proficiency among student-teachers in multi-ethnic community schools
มหาวิทยาลัยบูรพา
Youxing, Xiao;Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Global Englishs orientation in English textbooks in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Jutamas Juntanee;Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee;จุฑามาศ จันทนี;พรรณวลัย เกวะระ;เด่นชัย ปราบจันดี

บทความ/Article
Jutarat Vibulphol
Title Creator Type and Date Create
Effects of English reading instruction based on the reader response approach on critical reading ability and critical thinking ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Arnuphab Ueai-chimplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using a strategy-based training program on attitudes and self-access English language learning behaviors of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Ratree Booranasanti
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of out-of-class English language learning activities, learning strategies, and attitudes towards autonomous English language learning of English program and regular program students in secondary schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suparuthai Sumonwiriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between affective variables, willingness to communicate in english, and englsih communication behaviors of Thai secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hathairat Jongsermtrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Denchai Prabjandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of content-based English lessons incorporating form-focused tasks on upper secondary school students’ content knowledge and grammatical knowledge
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pitaya Thipwajana
วิทยานิพนธ์/Thesis
PROPOSED GUIDELINES FOR DEVELOPING PRIMARY ENGLISH TEACHER TRAINING PROGRAMS FOR PROVINCIAL TEACHER TRAINING COLLEGES KINGDOM OF CAMBODIA
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pum Chea
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF AN ENGLISH INSTRUCTION USING THE FLIPPED LEARNING APPROACH ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION ABILITY AND MOTIVATION IN ENGLISH LEARNING OF UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Kriengkrai Sakulprasertsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A MODEL OF RELATIONSHIPS BETWEEN BELIEFS ABOUT LANGUAGE LEARNING, LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, PROFICIENCY, GENDER, AND EDUCATIONAL CONTEXT OF THAI UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Sirawit Apairach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Kamonporn Ongphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Rutai Sumniengsanoh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF AN ENGLISH INSTRUCTIONAL MANAGEMENT MODEL BASED ON DIFFERENTIATED INSTRUCTION AND UNIVERSAL DESIGN TO ENHANCE ENGLISH LEARNING ACHIEVEMENT, SOCIAL SKILLS, AND LEARNING ENGAGEMENT OF UNDERGRADUATE STUDENTS WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT IN INCLUSIVE ENGLISH CLASSROOMS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol;Siriluck Prongsantia
Samorn Suthipiyapathra
วิทยานิพนธ์/Thesis
An examination of the factors predicting verbatim plagiarism in English academic writing in Thai contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Ratchada Phuchongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of an english teacher learning community in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hasakamon Duangmani
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Natthida Thong-Iam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Exploration of Motivational Strategies, Beliefs, and Contextual Factors: A Case of Chinese EFL Teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Xiaosu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students Motivation and Teachers Motivational Strategies in English Language Classrooms in Unstable Socio-political Contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hkawn San Nra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Waree Lerdejdecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of willingness to communicate in English in Iranian EFL classroom context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Azadeh Amirzadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Piyawadee White
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suphawadee Suwannaphim
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of self-directed learning in online English reading of secondary school students attending CALL learner training
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suttiya Khongyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,075
รวม 3,098 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 70,494 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 86 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 39 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 70,639 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48