แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of task-based English reading instruction on reading comprehension ability of elementary school students
ผลของการสอนอ่านภาษาอังกฤษแบบเน้นงานปฏิบัติ ที่มีต่อความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจของนักเรียนระดับประถมศึกษา

LCSH: Reading ‪(Elementary)
LCSH: English language -- Study and teaching (Elementary)
LCSH: Reading comprehension
Abstract: To study (1) the effects of task-based English reading instruction on reading comprehension ability of elementary school students and (2) students’ opinions on task-based English reading instruction. The subjects were Grade 6 students selected by purposive sampling. There were 35 students consisted of 17 males and 18 females. The instruments in this research were the English reading comprehension pretest and posttest (parallel forms), and the open-ended questions. The data were analyzed using t-test and content analysis. The findings of the study revealed that (1) the posttest mean scores on English reading comprehension of elementary school students were higher than the pretest mean scores at the significance level of .05, and (2) students reflected towards the benefits and limitations of the task-based reading instruction. Students thought that the instruction provided students a chance to do various types of tasks, increased students’ interaction when performing tasks with their friends in groups, and broadened students’ experience about the learning topic and knowledge of vocabulary as well as grammar. In terms of the limitations, some students stated that the students had the problems with the language use and the time allocation.
Abstract: ศึกษา (1) ผลของการสอนการอ่านแบบเน้นงานปฏิบัติที่มีต่อ ความสามารถในการอ่านเพื่อความเข้าใจของนักเรียนระดับประถมศึกษา (2) ความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการสอนการอ่านแบบเน้นงานปฏิบัติ กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 จำนวน 35 คน เครื่องมือที่ใช้ได้แก่ แบบทดสอบการอ่านเพื่อความเข้าใจก่อนการเรียนและหลังการเรียนและคำถามปลายเปิด สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือ t-test และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า (1) คะแนนเฉลี่ยจากแบบทดสอบการอ่านเพื่อความเข้าใจหลังการทดลองของนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษา สูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) นักเรียนระดับชั้นประถมศึกษามีความคิดเห็นเกี่ยวกับประโยชน์ที่ได้รับ และอุปสรรคในการเรียนการอ่านแบบเน้นงานปฏิบัติ ดังนี้ ประโยชน์ที่ได้รับคือ การได้โอกาสในการทำกิจกรรมที่หลากหลาย การสร้างปฏิสัมพันธ์กับเพื่อนระหว่างทำงาน และเพิ่มพูนความรู้เกี่ยวกับเนื้อหาที่เรียน รวมทั้งความรู้ด้านคำศัพท์และไวยกรณ์ภาษาอังกฤษ อย่างไรก็ตามผู้เรียนบางคนมีความเห็นว่ายังประสบปัญหาในการเรียนอยู่บ้าง กล่าวคือ มีข้อจำกัดในการใช้ภาษา และเวลาในการทำงานปฎิบัติไม่เพียงพอ
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2009
Modified: 2014-01-23
Issued: 2014-01-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 parichat_sa.pdf 1.66 MB310 2025-07-06 14:28:20
ใช้เวลา
0.033385 วินาที

Parichat Saiyod
Title Contributor Type
Effects of task-based English reading instruction on reading comprehension ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Parichat Saiyod
Prannapa Modehiran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prannapa Modehiran
Title Creator Type and Date Create
Effects of task-based English reading instruction on reading comprehension ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapa Modehiran
Parichat Saiyod
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of communicative English grammar instruction using team-based learning approach on communicative English language ability of tenth grade students at Nawamintrachinuthid Horwang Nonthaburi School
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Prannapa Modehiran
Vorapon Mahakaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 25
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,976
รวม 3,001 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 101,555 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 204 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 172 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 101,977 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48