Punthit Unhasut. Development of customer support system via intranet environment case study in Customer Support Department, EDI Siam Corp., Ltd.. Master's Degree(Technology of Information System Management). Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center. : Mahidol University, 2002.
Development of customer support system via intranet environment case study in Customer Support Department, EDI Siam Corp., Ltd.
Abstract:
This research concerns the application of computer technology for the Customer Support System via intranet environment. The Customer Support System development is a case study designed for the Customer Support Department at Edi Siam Corp., Ltd. Prospect, This application is composed of four main functions that are Service, Next, Product and Report. First, Service concludes total customer information and all phone conversation records between each customer support staff and customers. Prospect is contacted with the information of potential customers. Next, Product includes basic details of all products of Edi Siam Corp., Ltd. Last, Report concludes all reports of customer support activities. In conclusion, the whole system was designed and developed in Web Based Application style to link Database information and user interface. This Customer Support System was designed using Internet Explorer or Netscape Communicator (Web Browser) as front end, dBase as a database, Internet Information Server 4.0 (IIS 4) as a web server and Professional Homepage 4.02 (PHP 4.02) as an interface between the web server and database. All of these are activated on the Windows NT 4.0 Operating System
Abstract:
งานวิจัยฉบับนี้เกี่ยวข้องกับการนำเทคโนโลยีด้านคอมพิวเตอร์ไปประยุกต์ใช้ในงานระบบให้บริการลูกค้า ซึ่งปฏิบัติการในเครือข่ายอินทราเน็ต การพัฒนาระบบให้บริการลูกค้านี้เป็น กรณีศึกษา ซึ่งออกแบบมาเพื่อแผนกบริการลูกค้าของบริษัท อี ดี ไอ สยาม จำกัด ระบบงานบริการลูกค้า ประกอบด้วยงานหลักสี่งานด้วยกัน คือ งานบริการ งานกลุ่มเป้าหมาย งานผลิตภัณฑ์ และงานรายงาน ส่วนงานแรก งานบริการ เป็นศูนย์รวมรายละเอียดข้อมูลลูกค้าทุกด้าน รวมถึงบันทึกรายละเอียดการสนทนาโต้ตอบทางโทรศัพท์ ระหว่างลูกค้าและพนักงานฝ่ายบริการลูกค้า งานกลุ่มเป้าหมาย เป็นข้อมูลโดยรวมของลูกค้าที่เป็นกลุ่มเป้าหมายงานผลิตภัณฑ์ รวมรวมรายละเอียดเบื้องต้นเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ทั้งหมดของ บริษัท อี ดี ไอ สยาม จำกัด และสุดท้ายคืองานรายงาน ซึ่งรวมรวมรายงานทั้งหมดเกี่ยวกับการดำเนินการของฝ่ายบริการลูกค้า โดยสรุป งานทั้งระบบนี้พัฒนาและออกแบบในรูปปแบบของ web based application ในการเชื่อมส่วนติดต่อกับผู้ใช้เข้ากับฐานข้อมูลบริการลูกค้านี้ พัฒนาและออกแบบโดยใช้ Internet Explorer หรือ Netscape Communicator (Web Browser) เป็น Front End dBase เป็น ฐานข้อมูล Internet Information Server 4.0 (IIS 4) เป็น web server และ Professional Homepage 4.02 (PHP 4.02) เป็นตัวติดต่อระหว่าง web server และฐานข้อมูล การปฏิบัติการทั้งระบบดำเนินการโดยใช้ Windows NT 4.0 เป็นระบบปฏิบัติการ
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center