แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Examining human rights and peace in education through participatory action research in Nepal

LCSH: Discrimination -- Nepal
LCSH: Human rights -- Study and teaching
LCSH: Human rights -- Nepal
LCSH: Peace -- Study and teaching
LCSH: Right to education -- Nepal
Abstract: This research is an examination of human rights and peace as they are implemented through educaiton. It examines current practices in both fields and identifies gaps existing between them. It attempts to bring the two fields together through a Participatory Action Research project conducted with Nepali youth at a school in Kathmandu, Nepal. Through the project conducted in Nepal, the youth worked on issues of discrimination, child abuse, and drug addiction as a way to implement values taught through human rights and peace. The process encouraged the youth to participate and take action in their community and help connect theories to social realities that Nepali youth at HVP face. The right to education as guaranteed in various human rights treaties specifically stresses the importance of education instilling values of peace and respect for human rights. In order to properly do this, curriculums of human rights and peace education must be implemented and should be connected with each other. Theoretically, human rights education and peace education remain two separate pedagogies, human rights focusing on international standards, and peace on theories related to conflict resolution and negotiation. This research looked at how youth are able to connect human rights and peace through the values behind them, and the necessity for peace and the respect of human rights to lead a good life. It showed the importance for human rights and peace in education and how engaged the youth were in this project.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2009
Modified: 2553-08-24
Issued: 2010-07-24
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH A688e 2009
eng
Spatial: Nepal
DegreeName: Master of Arts
Descipline: Human Rights
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5137220.pdf 526.76 KB21 2022-02-06 13:18:25
ใช้เวลา
-0.709247 วินาที

Argenal Amy Marie
Title Contributor Type
Examining human rights and peace in education through participatory action research in Nepal
มหาวิทยาลัยมหิดล
Argenal Amy Marie
Nishikawa Yukiko
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nishikawa Yukiko
Title Creator Type and Date Create
Adult perspectives on the participation of children in the implementation of the comprehensive program framework for children involved in armed conflict in the Philippines
มหาวิทยาลัยมหิดล
Nishikawa Yukiko
Silverio V Ryan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Examining human rights and peace in education through participatory action research in Nepal
มหาวิทยาลัยมหิดล
Nishikawa Yukiko
Argenal Amy Marie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 18
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,819
รวม 2,837 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 97,801 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 181 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 161 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,186 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48