แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The image of life insurance companies as percieved by undergraduate studies in Bangkok area universities
การรับรู้ภาพลักษณ์ของบริษัทประกันชีวิตของนักศึกษาที่ศึกษาในมหาวิทยาลัยในเขตกรุงเทพมหานคร

LCSH: Corporate image
LCSH: Insurance companies -- Bangkok
LCSH: Students -- Attitudes -- Thailand
Abstract: The objectives of this research were to study the image of lifeinsurance companies, media exposure to and attitudes towards life-insurance as perceived by undergraduate students studying in Bangkok, to examine the relationship between the attitudes towards life-insurance and the corporate image of life-insurance companies, and to study the demography and the patterns of media exposure that effect their perception of life-insurance companies. The respondents of this study were full-time undergraduate students in universities in Bangkok, aged between 17 and 23. Questionnaires were used to collect the data. Four hundred and fifty surveys were sent to respondents who were studying in six universities in Bangkok. Four hundred and seventeen copies were returned and completed. The results showed that there was a positive perception of all components of life-insurance companies. The sample had a positive attitude towards life-insurance based on common beliefs and individual benefits, while they had a moderate level attitude towards life-insurance concerning national benefits. Most of the respondents had a very high level of exposure to life insurance companies via television. The Pearson correlation coefficients indicated that there was a positive relationship at the 0.01 level between attitudes towards life-insurance and the image of life-insurance companies as an adolescent perception. The results showed that family income, field of study and the frequency of life-insurance media exposure of the respondents affected their perception of life insurance companies while gender and place of birth did not.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาการรับรู้ภาพลักษณ์ของบริษัทประกัน ชีวิต, พฤติกรรมการเปิดรับสื่อและข่าวสารเกี่ยวกับประกันชีวิต และ ทัศนคติต่อการประกัน ชีวิตของนักศึกษาในเขตกรุงเทพมหานคร 2) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างทัศนคติที่มีต่อการ ประกันชีวิตกับ การรับรู้ภาพลักษณ์ของบริษัทประกันชีวิต และ 3) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบความ แตกต่างของปัจจัยส่วนบุคคล และ พฤติกรรมการเปิดรับสื่อที่ส่งผลต่อการรับรู้ภาพลักษณ์ของ บริษัทประกันชีวิต เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูล โดยใช้สถิติ ค่าร้อยละ, ค่าเฉลี่ย, ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน, การทดสอบค่าที และ สัมประสิทธิ์ สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน. ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างมีการรับรู้ภาพลักษณ์บริษัทประกันชีวิต ด้าน องค์กร ด้านตัวแทนและด้านกรมธรรม์ในเชิงบวก และมีทัศนคติต่อการประกันชีวิตในภาพรวม อยู่ในเชิงบวก โดยทัศนคติทางด้านความเชื่อดั้งเดิมและประโยชน์ส่วนตนอยู่ในเชิงบวก ในขณะที่ทัศนคติด้านประโยชน์ส่วนรวมอยู่ในระดับปานกลาง นอกจากนี้ยังพบว่า สื่อเกี่ยวกับ การประกันชีวิตที่กลุ่มตัวอย่างเปิดรับมากที่สุด ได้แก่ โทรทัศน์ ซึ่งมีการเปิดรับอยู่ในระดับสูง และจากค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์พบว่า ทัศนคติต่อการประกันชีวิตมีความสัมพันธ์ในเชิงบวก กับการรับรู้ภาพลักษณ์ของบริษัทประกันชีวิตในขณะที่ รายได้ต่อครัวเรือน และสาขาวิชา รวมทั้งความถี่ในการเปิดรับสารเกี่ยวกับประกันชีวิตที่แตกต่างกันมีผลต่อการรับรู้ภาพลักษณ์ ของบริษัทประกันชีวิตที่แตกต่างกัน
Mahidol University
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2009
Modified: 2553-06-19
Issued: 2010-06-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH A654i 2009
eng
Spatial: Bangkok
Spatial: Thailand
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4936118.pdf 744.98 KB143 2022-03-19 11:23:11
ใช้เวลา
0.279068 วินาที

Apiradee Kaewrattanakul
Title Contributor Type
The image of life insurance companies as percieved by undergraduate studies in Bangkok area universities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Apiradee Kaewrattanakul
Theeraphong Boonrugsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Theeraphong Boonrugsa
Title Creator Type and Date Create
The image of life insurance companies as percieved by undergraduate studies in Bangkok area universities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Theeraphong Boonrugsa
Apiradee Kaewrattanakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of figurative language translation in Traibhumikatha
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sujaritlak Deepadung;Theeraphong Boonrugsa
Vipaporn Pooritanasarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students'perception toward regular and English programs : a case study of Muttayomwatnairong school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Pattama Patpong;Sumittra Suraratdecha;Theeraphong Boonrugsa
Pornnapat Thaptim-On
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis on academic English writing of masters students at Thonburi University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Usama Sangserm
วิทยานิพนธ์/Thesis
A perception of Thai EFL teachers towards intercultural competence teaching : a study of secondary schools in Chiang Mai province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Theeraphong Boonrugsa;Kanopporn Wonggarasin
Weowan Budharugsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Attitudes towards world englishes of undergraduate students in international programs of tourism and hospitality management in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Theeraphong Boonrugsa;Sunida Siwapathomchai
Benjawan Rungruangsuparat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs analysis of business Korean as a specific language course for Thai students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Kunlaya Sai-Ngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of school culture influencing the foreign teachers commitment in international schools
มหาวิทยาลัยมหิดล
Theeraphong Boonrugsa;Sukhuma-Vadee Khamhiran;Yongyuth Burasith
Monchaya Dulyarkorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of secondary students' needs, wants, and problems toward Japanese language course of Nawamintharachinuthid Horwang Nonthaburi school
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sumittra Suraratdecha;Songsri Soranastaporn;Theeraphong Boonrugsa
Parichart Thongruangsuksai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between mass media exposure behavior and attitudes of university students towards violence against women
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sirintorn Bhibulbhanuvat;Theeraphong Boonrugsa
Nattika Phunyatera
วิทยานิพนธ์/Thesis
Cultural representations in English language textbooks used in multicultural classrooms ‪: a case study of a primary school in Samut Sakhon province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Singhanat Nomnian;Theeraphong Boonrugsa
Kulthida Saemee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 255
รวม 256 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 2,344 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 2,361 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101