แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

University teachers and learners revealing their perceived characteristics of an effective university EFL teacher
คุณสมบัติที่พึงประสงค์ของครูผู้สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศในระดับมหาวิทยาลัยจากความคิดเห็นของครูและนักศึกษา

LCSH: English teachers -- Thailand
LCSH: English teachers -- Training of
LCSH: English teachers -- Training of
LCSH: Language and languages -- Study and teaching -- Thailand
LCSH: Teacher-student relationships
Abstract: This study identified perceived characteristics of an effective (and probably of an ineffective) university English as a foreign language (EFL) teacher in Hollwell University (pseudonym) from three different perspectives (i.e., university EFL teachers, university teachers from other disciplines, and university EFL learners). To conduct the study, the researcher administered a questionnaire to 21 EFL teachers, 27 teachers from other disciplines, and 1,081 EFL learners from Hollwell University (pseudonym) (N = 1,129) and interviewed the participants who agreed to be interviewed. Tabulated responses from the questionnaire indicated a list of several perceived characteristics that an effective EFL teacher (EEFLT) needed to have. Five characteristics of an EEFLT rated by EFL teachers were: (1) having good knowledge of subject matter, (2) preparing the lesson well, (3) creating a comfortable learning atmosphere, (4) making the lessons interesting, and (5) motivating students to study the language. Teachers from other disciplines also rated “having good knowledge of subject matter” as the most important characteristic of an EEFLT, and the other four characteristics, in order of importance, were: (1) having good pronunciation, (2) motivating students to study the language, (3) having good teaching methods, and (4) being able to explain clearly. EFL learners, in contrast, ranked the five characteristics that an EEFLT should have in the following order: (1) giving clear explanation, (2) having good teaching methods, (3) motivating students to study the language, (4) knowing the subject well, and (5) creating a comfortable learning atmosphere. Interview data obtained from some volunteer participants underpinned these quantified data further. The researcher’s analysis of these interview data revealed different characteristics of an EEFLT dividing into five categories: (1) teacher personalities, (2) teaching styles, (3) teacher knowledge, (4) teachers’ roles, and (5) teaching preparation
Abstract: งานวิจัยนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะของครูสอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศที่มี ประสิทธิภาพ (รวมถึงลักษณะที่ไม่มีประสิทธิภาพ) ในระดับมหาวิทยาลัย จากการแสดงความคิดเห็นของครู สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศในระดับมหาวิทยาลัย ครูผู้สอนรายวิชาอื่นๆ ในระดับมหาวิทยาลัย และนักศึกษาระดับปริญญาตรีที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศในระดับมหาวิทยาลัย ของ มหาวิทยาลัยฮอลล์เวลล์ (นามแฝง) ในการทำวิจัยนี้ผู้วิจัยได้ใช้แบบสอบถามเก็บข้อมูลจากครูผู้สอน ภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศจำนวน 21 คน ครูผู้สอนรายวิชาอื่นๆ 27 คน และนักศึกษาระดับปริญญาตรี 1,081 คน นอกจากนี้ยังได้สัมภาษณ์กลุ่มตัวอย่างที่สมัครใจเข้าร่วมให้สัมภาษณ์กับผู้วิจัย จากการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณที่ได้จากแบบสอบถามทำให้ทราบถึงลักษณะอันพึงประสงค์ของ ครูผู้สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศที่มีประสิทธิภาพ โดยครูผู้สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ เองเชื่อว่า ครูสอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศที่มีประสิทธิภาพควร (1) มีความรู้ในวิชาที่สอนเป็นอย่าง ดี (2) เตรียมการสอนได้อย่างมีประสิทธิภาพ (3) สามารถสร้างบรรยากาศในการเรียนการสอนได้ดี (4) ทำให้ การเรียนการสอนมีความน่าสนใจ และ (5) จูงใจให้นักศึกษาอยากเรียนภาษาอังกฤษ ในขณะที่ครูผู้สอน รายวิชาอื่นๆ เชื่อว่าครูสอนภาษาอังกฤษควร (1) มีความรู้ในวิชาที่สอนเป็นอย่างดี (2) สามารถออกเสียง ภาษาอังกฤษได้ดี (3) จูงใจให้นักศึกษาอยากเรียนภาษาอังกฤษ (4) มีวิธีการสอนที่ดี และ (5) สามารถอธิบาย ได้ชัดเจน จากมุมมองของนักศึกษาระดับปริญญาตรี ลักษณะอันพึงประสงค์ของครูผู้สอนภาษาอังกฤษเป็น ภาษาต่างประเทศที่มีประสิทธิภาพได้แก่ (1) สามารถอธิบายได้ชัดเจน (2) มีวิธีการสอนที่ดี (3) จูงใจให้ นักศึกษาอยากเรียนภาษาอังกฤษ (4) มีความรู้ในวิชาที่สอนเป็นอย่างดี และ (5) สามารถสร้างบรรยากาศใน การเรียนการสอนได้ดี ผลที่ได้จากการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพที่ได้จากการสัมภาษณ์ทำให้ทราบถึงลักษณะอันพึง ประสงค์อื่นๆ ของครูผู้สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศที่มีประสิทธิภาพ ลักษณะเหล่านี้สามารถ จำแนกได้เป็น 5 หมวดหมู่ ดังนี้ (1) บุคลิกภาพของครู (2) รูปแบบการสอน (3) ความรู้ของครู (4) บทบาทของ ครู และ (5) การเตรียมการสอน
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2007
Modified: 2553-06-17
Issued: 2010-06-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: TH C494u 2007
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4536490.pdf 1008.4 KB78 2021-06-29 14:26:29
ใช้เวลา
0.278408 วินาที

Chatrawee Intraboonsom
Title Contributor Type
University teachers and learners revealing their perceived characteristics of an effective university EFL teacher
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chatrawee Intraboonsom
Chantarath Hongboontri
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' perspectives and practices in fostering learner autonomy in EFL classrooms
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
Chatrawee Intraboonsom;ฉัตรวี อินทรบุญสม
Pornapit Darasawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chantarath Hongboontri
Title Creator Type and Date Create
EFL university teachers' perceptions of their language teaching materials : as the teachers tell it themselves
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chantarath Hongboontri
Sansanee Punyalert
วิทยานิพนธ์/Thesis
A relationship between beliefs of EFL university teachers in a Thai university context and their instructional behaviors : a crucial issue
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chantarath Hongboontri
Darika Bhakdikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
University teachers and learners revealing their perceived characteristics of an effective university EFL teacher
มหาวิทยาลัยมหิดล
Chantarath Hongboontri
Chatrawee Intraboonsom
วิทยานิพนธ์/Thesis
The developing of acid-base learning units for Thai high school students : a constructivist approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Tienthong Thongpanchang;Bhinyo Panijpan;Pintip Ruenwongsa;Chantarath Hongboontri;Thasaneeya Ratanaroutai
Romklao Artdej
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher attrition and retention: revealing the voices of EFL teachers in a Thai context
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Supong Tangkiengsirisin;Chantarath Hongboontri
Virasuda Sribayak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 22
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,319
รวม 3,341 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 102,943 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 206 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 172 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 103,368 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48