แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effect of brand experiences on consumers' buying decision : a case study of sporting-shoe product
อิทธิพลของประสบการณ์การใช้สินค้าต่อการตัดสินใจชื้อของผู้บริโภค : กรณีศึกษาสินค้ารองเท้ากีฬา

LCSH: Atheletic shoes
LCSH: Brand choice
LCSH: Consumers' preferences
LCSH: Decision making
LCSH: Purchasing
Abstract: The objectives of this research were to study the importance of brand experiences as a predictor for consumers' buying decision and to find which brand variables can discriminate group memberships of buyers with or without controlled variables. There were 401 samples obtained by accidental random sampling method, and consisting of sport shoe buyers living in Bangkok during 2001-2002. The data were collected by questionnaire, and then were analyzed by descriptive explanation and statistical methods through Pearson correlation and discriminant analysis. The study found that all brand experiences tested in this research- price, design, and quality- are indicators of consumers' sporting-shoe buying decisions. The findings also revealed that these three variables were not only positive correlated to each other, but also closely related to the buying process. Only the design of a product will determine group membership of sport shoe buyers whereas the other variables have no discrimination power. If controlled variables are added into the research, the results were different. Groups of female buyers could be clustered into volume purchases (1,2,3, or 4 items) by previous price of purchases. Male buyers have no variables that predict group separation. Within age controlled samples, the variables were not an effective predictor of group differentiation. Product quality is the only predictor for separating groups of sport shoe buyers with an income level more than 50,000 Baht per month. There is no result to support the discrimination power of other income-controlled samples. Only the samples who exercised 1-3 times a week could be differentiated by design as a variable.
Abstract: การวิจัยเรื่องนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสำ คัญของประสบการณ์การใช้สินค้าในการตัดสินใจ ซื้อสินค้าของผู้บริโภค และค้นหาว่าประสบการณ์ด้านใดที่มีผลต่อการจำ แนกกลุ่มผู้ซื้อสินค้า โดยผู้วิจัย เก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างผู้ซื้อรองเท้ากีฬาที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานครจำ นวน 401 คน โดยใช้ แบบสอบถาม จากนั้นนำ ข้อมูลมาวิเคราะห์ด้วยวิธีการทางสถิติ ได้แก่ สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน และ การ วิเคราะห์จำ แนกกลุ่ม ผลจากการวิจัยพบว่า ประสบการณ์การใช้สินค้าทั้งสามด้าน ได้แก่ ราคาสินค้า, การออกแบบสิน ค้า, และ คุณภาพสินค้า เป็นเหตุผลสำ คัญในการตัดสินใจซื้อรองเท้ากีฬาในอันดับแรก ทั้งนี้ตัวแปรทั้งสาม ด้านมีความสัมพันธ์ร่วมกันในการที่ผู้ซื้อรองเท้ากีฬาพิจารณาเหตุผลเพื่อตัดสินใจซื้อสินค้า การออกแบบ สินค้าคือปัจจัยหลักในการแบ่งกลุ่มผู้ซื้อสินค้าได้อย่างชัดเจน ในขณะที่ปัจจัยด้านราคาและคุณภาพสินค้า ไม่สามารถจำ แนกกลุ่มผู้ซื้อได้ เมื่อแบ่งกลุ่มตัวอย่างโดยกำ หนดค่าตัวแปรคงที่ ได้แก่ เพศ อายุ ระดับรายได้ และอุปนิสัยการออก กำ ลังกาย พบว่า สามารถแบ่งกลุ่มเพศหญิงได้โดยอาศัยราคาสินค้า ในขณะที่เพศชายไม่มีตัวแปรใด สามารถจำ แนกกลุ่มได้เช่นเดียวกันกับกลุ่มตัวอย่างที่แบ่งตามอายุ สำ หรับผู้ที่มีรายได้ระดับมากกว่า 50,000 บาทต่อเดือนและ ผู้ที่ออกกำ ลังกาย 1-3 ครั้งต่อสัปดาห์ เท่านั้นที่สามารถจำ แนกกลุ่มผู้ซื้อได้โดยอาศัยคุณ ภาพของสินค้าและรูปแบบของสินค้า ตามลำ ดับ จากการผลการวิจัยนี้แสดงให้เห็นว่า ประสบการณ์การใช้สินค้า ด้านราคา การออกแบบ และคุณ ภาพของสินค้าล้วนมีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภค ผู้ผลิตและนักการตลาดจึงควรศึกษาและ พัฒนาสินค้าให้ตรงกับความต้องการของผู้บริโภคมากที่สุด
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2004
Modified: 2553-03-22
Issued: 2010-02-10
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9740447783
CallNumber: TH W249e 2004
eng
DegreeName: Master of Arts
Descipline: Sport Management
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4237055.pdf 1.15 MB316 2022-08-24 13:47:21
ใช้เวลา
0.366861 วินาที

Wannamat Wongwirate
Title Contributor Type
The effect of brand experiences on consumers' buying decision : a case study of sporting-shoe product
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wannamat Wongwirate
Prasertchai Suksa-ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prasertchai Suksa-ard
Title Creator Type and Date Create
The evaluation of Nakhonpathom aquatic sport competition project
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Wanchalee Noriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors related to exercise behavior of youth in the Youth Centers of Bangkok Metropolitan Administration
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Nusara Paphangkorakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
A motivational study of exerciser in Bangkok Metropolitan Administration Public Parks
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Samorn Mateeskunkan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sport club management in private housing projects
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Direak Phanlit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of brand experiences on consumers' buying decision : a case study of sporting-shoe product
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Wannamat Wongwirate
วิทยานิพนธ์/Thesis
Welfare needs of table tennis athletes
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Sakul Ariyachotima
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of private health club management in Bangkok Metropolitan
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Supinya Boonnum
วิทยานิพนธ์/Thesis
State and problems of sport management in Thai traditional long boat racing in Nakhonpathom province 2005
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Suttipat Benjatechah
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on the 32nd suranaree University Games management
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Artchara Tankapanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
Clients satisfaction of public universities' sports center
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Paweena Sankhot
วิทยานิพนธ์/Thesis
Market promotion factors affecting the decision to apply for membership of health centers in Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard
Sutthimarn Samathi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The problem of management and participation of community in sports voluntary development project a case study of educational region 8
มหาวิทยาลัยมหิดล
Subphachai Sukarawan;Prasertchai Suksa-ard;Somboon Sirisunhirun
Wanchak Kongprom
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the National Sports Development Program management at Chulalongkorn University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sirichai Chinatangkul;Subphachai Sukarawan;Prasertchai Suksa-ard
Numpung Rungchot
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analytical study of sports marketing of Manchester United football club
มหาวิทยาลัยมหิดล
Manee Chaiteeranuwatsiri;Prasertchai Suksa-ard;Chanvit Phalajivin
Thiti Pluckcha-oom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors influencing the potential decisions of government officials to become state employees under an autonomous university : a case study of Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sirirat Choonhaklai;Yunyong Ampawa;Prasertchai Suksa-ard
Saisuda Boonwiset
วิทยานิพนธ์/Thesis
Readiness of subdistrict administration organization councillors in promoting exercise and sport : a case study in changwat Nonthaburi
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard;Witoon Yuttanon;Somboon Sirisunhirun
Pramoth Ruensuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Promoting the usage of trademark infringement law of the sport industry entrepreneurs
มหาวิทยาลัยมหิดล
Prasertchai Suksa-ard;Somthop Thithathan;Wanchalee Noriya
Oam Toaj
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,042
รวม 2,046 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 11,630 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 1 ครั้ง
รวม 11,645 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101