แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The development of teachers' networks for self-development concerning the learning process of students under Phranakhonsiayutthaya educational service area office 1 and 2
การพัฒนาเครือข่ายครูเพื่อการพัฒนาตนเองในการจัดกระบวนการเรียนรู้ของนักเรียนในสังกัดสำนักงาน เขตพื้นที่การศึกษา พระนครศรีอยุธยา เขต 1 และเขต 2

LCSH: Teacher participation in educational counseling
LCSH: Teachers -- Thailand -- Ayutthaya
Abstract: This research studied factors related to the building of teachers’ networks, process models and the approaches to developing teachers’ networks for self- development the learning process of students. The population was 5 teachers’ networks under Phranakhonsiayutthaya Educational Service Area Office 1 and 2. Two groups were identified, i.e. keyman/ network administrators and their members. Instruments for data collection were in-depth interviews, group discussion and non- participatory observation involving the background, factors and development process of the teachers’ networks. It was found from the investigation that there were 6 factors involved in forming a network, i.e. having strong keymen, a good grouping of members, having common goals, coordination with insiders and outsiders, having shared activities and exchanges of learning and resource mobility. Findings were that having strong keymen turned other factors more effective. It led to voluntary grouping, and evidently and usefully led to implementation of objectives or goals of members. Prevailing public relations work led to effective coordination among members and with outsiders. This made the network well-supported and assisted from outsiders. There were activities regularly and consistently organized to develop members and allow learning exchanges. There was shared fund raising and budgeting to improve the networks’ funds. The process models of developing the teachers’ networks were network formulation, linkage, network expansion and network existence. It was found from the study that the process models, acted factors as a mechanism leading to the process of achievement. Support form the government and local area affected the development of a teaching network in different ways. It was found in the study that building understanding and arousing the teachers’ interest were indispensable. Related organizations were important in the successful development of a teaching network. A network affects the self-development of teachers and the organizing of a quality learning process for students.
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยในการสร้างเครือข่ายครู รูปแบบของกระบวนการสร้าง เครือข่ายครู และเสนอแนวทางการพัฒนาเครือข่ายครูเพื่อการพัฒนาตนเองในการจัดกระบวนการเรียนรู้ของ นักเรียน ประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ เครือข่ายครูในสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาพระนครศรีอยุธยา เขต 1 และ เขต 2 จำนวน 5 แห่ง โดยมีกลุ่มเป้าหมาย 2 กลุ่ม คือ แกนนำ/ผู้บริหารเครือข่าย และสมาชิกของ เครือข่าย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสัมภาษณ์เชิงลึก แบบสัมภาษณ์กลุ่ม และแบบสังเกตแบบไม่มี ส่วนร่วมเกี่ยวกับข้อมูลพื้นฐานความเป็นมาของเครือข่ายครู ปัจจัยและรูปแบบของกระบวนการสร้างเครือข่ายครู จากการศึกษา ปัจจัยในการสร้างเครือข่าย 6 ประการ คือ การมีแกนนำที่เข้มแข็ง การมีสมาชิกมา รวมกัน การมีเป้าหมายร่วมกัน การติดต่อประสานงานกับสมาชิกและภายนอกเครือข่าย การมีกิจกรรมร่วมกัน และการแลกเปลี่ยนเรียนรู้กัน และการระดมทรัพยากรร่วมกัน ผลการวิจัยพบว่า การส่งเสริมสนับสนุนให้เกิด แกนนำที่เข้มแข็งทำให้ปัจจัยอื่นๆสามารถขับเคลื่อนไปได้อย่างมีประสิทธิภาพ ทำให้เกิดการรวมกลุ่มด้วยความ สมัครใจ การนำวัตถุประสงค์หรือเป้าหมายของเครือข่ายมาสู่การปฏิบัติที่ชัดเจนและเป็นประโยชน์ต่อสมาชิก การประชาสัมพันธ์อย่างทั่วถึงทำให้การเชื่อมประสานงานที่ดีของสมาชิกและการประสานงานกับภายนอกทำให้ เครือข่ายได้รับการสนับสนุนและช่วยเหลือจากภายนอกเครือข่าย การจัดกิจกรรมเพื่อพัฒนาสมาชิกและการ พบปะเพื่อการแลกเปลี่ยนเรียนรู้อย่างสม่ำเสมอและต่อเนื่อง การร่วมกันระดมทุนและจัดหาทุนเพื่อการพัฒนา สมาชิก สำหรับรูปแบบของกระบวนการสร้างเครือข่ายครู คือ การเกิดเครือข่าย การประสานเชื่อมโยง การขยาย เครือข่าย และการดำรงอยู่ของเครือข่าย ผลการวิจัยพบว่ารูปแบบของกระบวนการสร้างเครือข่ายครูมีปัจจัยสำคัญ ดังกล่าวเป็นกลไกให้กระบวนการสร้างเครือข่ายดำเนินการได้บรรลุผลสำเร็จ และการเกิดเครือข่ายที่แตกต่างกันมี ผลต่อการส่งเสริมให้เกิดปัจจัยในการสร้างเครือข่ายครู สำหรับแนวทางการพัฒนาเครือข่ายครู จากการศึกษา พบว่า การสร้างความเข้าใจ และการกระตุ้นให้เกิดความสนใจของครูเป็นสิ่งจำเป็น หน่วยงานที่เกี่ยวข้องมีบทบาท หน้าที่เข้าไปส่งเสริมสนับสนุนให้ปัจจัยในการสร้างเครือข่ายดำเนินการไปได้อย่างมีประสิทธิภาพ ซึ่งจะส่งผลต่อ การพัฒนาตนเองของครูในการจัดกระบวนการเรียนรู้ของนักเรียนให้มีคุณภาพ
Mahidol University
Address: NAKHON PATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Created: 2009-07-23
Modified: 2552-09-16
Issued: 2009-07-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9740463827
CallNumber: TH M323d 2005
eng
Spatial: Ayutthaya
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 4337571.pdf 1.34 MB240 2024-10-21 15:03:57
ใช้เวลา
0.296386 วินาที

Maream Sormad
Supavan Phlainoi
Title Creator Type and Date Create
The development of teachers' networks for self-development concerning the learning process of students under Phranakhonsiayutthaya educational service area office 1 and 2
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Maream Sormad
วิทยานิพนธ์/Thesis
Predicting husband-to-wife and wife-to-husband marital aggression : a study of Thai married persons in and academic institute
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Sersri Sopikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sexual health behavior of female child workers in Samutprakan province, Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Sarita Srimaroeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting family's capabilities on oral self-care and deciduous caries among pre-school children in Ubonratchathani province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Kridsana Wuttisin
วิทยานิพนธ์/Thesis
The participation of parents in the inclusive education of children with special needs under the Office of the National Primary Education Commission, Banpong, Ratchaburi province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Amporn Sajjaweerawan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The potentiality of the sub-district health officers in Nakhon Pathom province for performing the quality assurance scheme
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Sunipol Phongam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors related to the family relationship of the women administrative leaders in government service in the Bangkok Mftropolitan area
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Cheevinphan Dhitayarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Revitalization of Wan Lai tradition : factors and consequences, Bang Saen, Chonburi province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Jesda Sunalai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors related to the organization commitment of automobile company employees
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Pimchanok Phengnaren
วิทยานิพนธ์/Thesis
The family environment of bi-cultural adolescents at International Schools in Bangkok and periphery
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Nawarat Phayungkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
Performance of the complaints handling officers in the Universal Health Coverage Project
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Doungnapa Pichetkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Breach of discipline of teachers employed in Bangkok Metropolitan administration : situation, trends, and solutions
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Sarintee Rugsakeaw
วิทยานิพนธ์/Thesis
Awareness about premarital health screening of the employee in Prachinburi province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Busaba Swaengpon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Work conditions and problem analysis in postmortem examination in community hospital
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Siriporn Lunsai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The evaluation of return on investment on training for the trainer project
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Taninrat Rattanapongpinyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competencies of monks as change agents : a case study in Kanchanaburi
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi
Sombat Pruettikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Ethics of sexual health among school adolescents in Nakornratchsima province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Chai Podhisita;Pagorn Singsuriya
Nussara Vichitkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Health behavior on risk reduction and health outcome among pregnant women over 35 years old : an analysis of linear structural relationship model
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Buppha Sirirassamee;Rasig Roungsipragarn
Sommai Kochanam
วิทยานิพนธ์/Thesis
The participation of community's leader in crime provention : a case study in Bangplad, Bangkok
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Sirirat Choonhaklai;Thatchai Pitaneelaboot
Suwin Kulratkitiwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation of competency of the crime watch volunteers in the Samreah Police station ares
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Taveechai Viriyakosol
Kittipat Chachaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Determinants of lifestyle contributing to risk of coronary heart disease among junior high school students in Phuket province
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Boonyong Keiwkarnka;Thavatchai Vorapongsathorn
Prapornsri Narintaruksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of parenting roles promotion model for participation in early childhood learning development
มหาวิทยาลัยมหิดล
Teeradej Chai-Aroon;Supavan Phlainoi;Wattana Makkasman
Suchada Ngampornsukswadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development process of corporate social responsibility consciousness indicators of banking business in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Nawarat Phlainoi;Supavan Phlainoi;Pipat Yodprudtikan
Non Vorlapanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of an integrated online-learning model for the visually impaired students at university
มหาวิทยาลัยมหิดล
Uthaithip Jiawiwatkul;Supavan Phlainoi;Vatcharin Hamratanaphon
Paranee Kunses
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a community-based prehospital care management model for emergency volunteers
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Adisak Palitponkarnpim;Pragai Jirojanakul
Taweewun Chaleekrua
วิทยานิพนธ์/Thesis
Researach administration competencies in the public sector
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Teeradej Chai-Aroon;Montri Chulavatnatol
Wiparat De-Ong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Transitional process to independent living of persons with physical disabilities
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Kitipat Nontapattamadul;Jitprapa Sri-on
Saisunee Tubtimtes
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of environmental education network for the development of school curriculum regarding local-related content in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Porntida Visaetsilapanonta;Supavan Phlainoi;Pan Kimpee
Maream Sormad
วิทยานิพนธ์/Thesis
The process of resilience promotion in school children in an urban slum area
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Nawarat Phlainoi;Suriyadeo Tripathi
Sompoch Ratioran
วิทยานิพนธ์/Thesis
Occupational transition to occupational well-being of nurses' productive aging
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Teeradej Chai-Aroon;Sulee Tongvichean
Suvimon Sanveingchan.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Corporate social responsibility communication model for balancing efficiency of business corporation and stakeholders in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Parichart Sthapitanonda;Pipat Yodprudtikan
Untika Soranunsri.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Surveyor competency model for the Thai healthcare accreditation program
มหาวิทยาลัยมหิดล
Supavan Phlainoi;Nawarat Phlainoi;Anuwat Supachutikul
Apakorn Supunya.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Management of invasive alien species - water hyacinth : an alternative for corporate social responsibility activities of factories
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sansanee Choowaew;Supavan Phlainoi;Kulvadee Kansuntisukmongkol
Aatjima Hanchana
วิทยานิพนธ์/Thesis
The quality of new generation teachers in Thai context ‪
มหาวิทยาลัยมหิดล
Nawarat Phlainoi;Supavan Phlainoi;Somkiat Chobphol
Jatuporn Wisitchotiaungkoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 9
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,619
รวม 2,628 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 204,322 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 675 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 533 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 43 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 20 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 205,651 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48