แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Children's and parents' perception towards TV programs and the practice of parental mediation

LCSH: Television and family -- Research
Abstract: Three hundred children aged 8-13 years old and 300 parents from international and local Thai schools were surveyed to determine: 1) how respondents’ socio-demographic profile influence TV exposure; 2) the typical parental mediation style used; 3) relationship between respondents’ socio-demographic profile and their perception of TV programs and practice of parental mediation; 4) relationship between respondents’ perception of TV programs and their practice of parental mediation, and vice-versa; and 5) compare the children’s and parents’ perceptions of TV programs and parental mediation. Relationship and differences in perceptions and practice of parental mediation were tested using Multivariate Factorial Analysis of Variance, chi-square, and Pearson’s Product Moment Correlation Coefficient. Regardless of age, sex, and ethic origin, children have high TV exposure, more than 2 hours a day and almost daily. Most make their own program choices and only half claimed their parents set rules on their TV viewing. Type of school attitudes and the presence of fathers at home influenced their level and frequency of TV exposure. Children’s sex, ethnic original and school influenced perceptions towards some TV programs; and, their school, age, sex, and family relations affected mediation style. Parents co-view at least for an hour to 2 hours on weekdays; and, higher on week-ends (more than 2 hours); their sex, ethnic origin, number of children, and children’s school influenced perceptions towards certain programs; while, family relations and children’s school influenced mediation style. Both differed in perceptions towards action programs, restrictive mediation, and family relations; but they concur that active mediation and co-viewing are more often practiced. Both were uncertain whether most TV programs contain positive or negative content.
Bangkok University. Library
Address: BANGKOK
Email: library@bu.ac.th
Role: Advisor of thesis
Created: 2003
Modified: 2565-11-19
Issued: 2009-08-17
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Thesis A226C 2003 BU
eng
Descipline: Communication Arts
©copyrights Bangkok University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 flordelizl.aban.pdf 9.68 MB1 2024-09-22 00:04:32
ใช้เวลา
0.029825 วินาที

Abanto, Flordeliz L.
Title Contributor Type
Children's and parents' perception towards TV programs and the practice of parental mediation
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abanto, Flordeliz L.
Rosechongporn Komolsevin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rosechongporn Komolsevin
Title Creator Type and Date Create
Image of survarnabhumi airport as perceived by Thai and international tourism
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Phunthipa Sirirat
Poladol Somkieatprayool
Sukrita Chollavit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sense of responsibility of international tourism towards global warming:A case study in green hotels,Bangkok,Thailand
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Autjima Kaewthip
Sudsiri Homklin
Watanaporn Kusonwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Thai hotel staffs need for quality of work life:A case study of international chain hotels in Bangkok
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Kanokkan Pudsapooyaa
Nathanicha Kitwatananusont
Thanyapond Prompat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A cognitive complexity as a factor to understanding/misunderstanding in e-mail communication
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Tassawan Sirisonthi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Framing of news on terrorism in Southeast Asian newspapers
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Galina Bannavong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between the roles of media, attributes of breast-feeding, communication behaviors and decisions to adopt breast-feeding : a study of working women in Bangkok
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Charnchant Krisadawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Children's and parents' perception towards TV programs and the practice of parental mediation
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Abanto, Flordeliz L.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sex and violence as preference of American films among viewers in Bangkok metropolitan areas
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Seri Maichan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Computer-mediated communication and community : uses and gratifications of the religious listserv
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Royden, Brenda K.
วิทยานิพนธ์/Thesis
The evaluation of public relations effectiveness : a case study of ARD's radio program
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Pornprom Chomngam
วิทยานิพนธ์/Thesis
Organizational communication satisfaction and job-related stress : an empirical study of nurses in state hospitals in Bangkok
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Wanlapa Tornsathien
วิทยานิพนธ์/Thesis
The analysis of relationship between newspaper and newsmagazine as a communication channel and political cognition : a case study of commercial bank employees
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Montana Tachaburanatepaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rhetorical sensitivity and communication competence : a test for convergent validity
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Dilbeck, Keith Edward
วิทยานิพนธ์/Thesis
Speechless in Bangkok : the relationship between students' communication apprehension and their motives for communicating with instructors
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Duangdeeden, Hazel Mae C.
วิทยานิพนธ์/Thesis
White ocean strategy : scope of application for sustainable achievement of business among Thai companies
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Dusanee Leelavechaboot
วิทยานิพนธ์/Thesis
Business plan commercial areas of Krungthunbure and Wongvenyai BTS station for Krungthep Thanakum Co., Ltd.
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Gorapop Jiravichitchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
The community perception on CSR activities of chemical industry in Maptaphut industrial estate
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Nakarin Panthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Consumer behavior and factors of automobile purchasing during the economic downturn
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Parinyarat Kingwisit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Public awareness and attitude about food safety practices of restaurants in Bangkok
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Wirute Promwongsanan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Satisfaction in the use of Internet for value education among the secondary students in the Catholic schools in Bangkok
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin;Terapon Poorat
Damalerio, Maria Cora
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effect of spokesperson types and the use of first person pronoun in crisis communication on food organization reputation and purchase intention
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Sarinya Kongtieng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fan activities as tools to improve learning motivation
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Proud Arunrangsiwed
วิทยานิพนธ์/Thesis
The community perception on CSR activities of chemical industry in maptaphut industrial estste
มหาวิทยาลัยนเรศวร
Rosechongporn Komolsevin
Nakarin Panthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Online travel agencies in China: the impact of online reviews, trust, perceived risk, perceived ease of use, perceived usefulness and perceived enjoyment on purchase intention.
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin
Hanxin, Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A reflection of motivations and lifestyles via Tiktok (Douyin) and Instagram story: a content analysis and comparative study of Thai and Chinese gen Z users
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin;Pacharaporn Kesaprakorn
Ying, Xian
วิทยานิพนธ์/Thesis
Response strategy to negative electronic word-of-mouth: a case study of Marriott International in China
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin;Ratanasuda Punnahitanond
Zhang, Jiahui
วิทยานิพนธ์/Thesis
The implication of marketing communication strategy on personal branding and audience consumer behavior a case study of Li Jiaqis double eleven shopping All Girls Offers
มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Rosechongporn Komolsevin;Pacharaporn Kesaprakorn
Bilin, Yin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,813
รวม 2,813 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 19,848 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 28 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 14 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 7 ครั้ง
รวม 19,897 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.208