แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Bhutan
Bhutan
The Effects of environment quality interaction quality outcome quality and relationship quality on customer loyalty in banking industry in Bhutan
ผลกระทบของคุณลักษณะประชากร คุณภาพของสิ่งแวดล้อม คุณภาพของการปฏิสัมพันธ์ คุณภาพของผลลัพธ์ และคุณภาพของสัมพันธภาพ ที่มีผลต่อความจงรักภักดีของลูกค้าในอุตสาหกรรมธนาคารของประเทศภูฏาน



ThaSH: Banks and banking - - Bhutan.
ThaSH: Customer loyalty - - Bhutan.
Abstract: The banking sector in Bhutan has undergone drastic changes over the last few years resulting in intense competition. Moreover with the emerging of new banks, customer loyalty is a top priority in the banking industry of Bhutan. Thereby customer loyalty is vital for the long-range profitability and ultimate survival of the banks. To enhance the understanding of customer loyalty in banking context, the suggestions from the experts were sort and questionnaire was constructed based on a theoretical ground consisting of loyalty and some concepts related to loyalty. By having a thought about present and future scenario of Bhutan’s banking industry; the research was carried out with the expected benefit like assisting the management of the banks,enhancing service quality dimensions and to contribute for the future academic research.This research was focused on the demographic characteristics, environment quality,interaction quality, outcome quality, and relationship quality since it is questionable whether these factors have an effect on customer loyalty or not. For this research, 399 questionnaires were collected and analyzed with the help of computer statistical program. The findings reveal these dimensions (its attributes) have an effect on customer loyalty. Furthermore, this study has found an adaptive model which could be applied toother similar service industry or banking industries in developing countries like Bhutan. The authors' discussion, results and research approach of the study can be helpful to researchers and managers of the service firms.
Abstract: กลุ่มธุรกิจการธนาคารในประเทศภูฏานได้มีการตอบรับการเปลี่ยนแปลงที่เกิดขึ้นอย่างรวดเร็วในช่วงหลายปีที่ผ่านมา ซึ่งส่งผลให้เกิดการแข่งขันที่รุนแรงมากขึ้นในธุรกิจนี้ อนึ่ง การพัฒนาของธนาคารใหม่ได้ให้ความสำคัญในเรื่องความจงรักภักดีของลูกค้าเป็นอันดับต้นๆ ด้วยเหตุนี้ การสร้างความจงรักภักดีของลูกค้า จึงเป็นสิ่งขาดไม่ได้สำหรับการสร้างผลตอบแทนที่ยาวนาน และความอยู่รอดของธนาคาร เพื่อให้เกิดการยกระดับความเข้าใจในเรื่องความจงรักภักดีของลูกค้าในกลุ่มธุรกิจการธนาคาร คำแนะนำจากผู้เชี่ยวชาญและแบบสอบถามได้ถูกพัฒนาขึ้นภายใต้ทฤษฎีที่สอดคล้องกับการวิจัยนี้มุ่งไปที่คุณลักษณะของประชากร, คุณภาพของสิ่งแวดล้อม, คุณภาพของการปฏิสัมพันธ์, คุณภาพของผลลัพธ์ และคุณภาพของสัมพันธภาพ เนื่องจากมีการตั้งคำถามว่าปัจจัยต่างๆ เหล่านี้ ส่งผลกระทบต่อความจงรักภักดีของลูกค้าหรือไม่ โดยการวิจัยเล่มนี้เกิดจากการเก็บแบบสอบถามจำนวน 399 ชุด และทำการวิเคราะห์โดยใช้โปรแกรมสถิติ ซึ่งผลการศึกษาแสดงให้เห็นว่าปัจจัยดังกล่าวส่งผลกระทบต่อความจงรักภักดีของลูกค้า นอกจากนี้ จากการศึกษาทำให้พบตัวแบบของการเปลี่ยนแปลงซึ่งสามารถประยุกต์ใช้ได้ กับอุตสาหกรรมการบริการหรืออุตสาหกรรมธนาคารในประเทศกำลังพัฒนาเช่นเดียวกับประเทศภูฏาน การอภิปรายของผู้เขียน, ผลการศึกษา และผลการวิจัยในครั้งนี้พบว่าเป็นประโยชน์ต่อผู้วิจัย และผู้บริหารของธุรกิจการบริการเป็นอย่างยิ่ง
University of the Thai Chamber of Commerce
Address: BANGKOK
Email: library@utcc.ac.th
Role: Thesis Advisor
Created: 2008
Modified: 2010-09-09
Issued: 2010-06-11
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: RES 332.12095498 W246e
eng
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 211661.pdf 2 MB88 2025-09-26 21:13:35
ใช้เวลา
0.050518 วินาที

Wangchuk Pema
Title Contributor Type
The Effects of environment quality interaction quality outcome quality and relationship quality on customer loyalty in banking industry in Bhutan
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Wangchuk Pema;วังชุก เปมา;Phusit Wonglorsaichon
Phusit Wonglorsaichon
วิทยานิพนธ์/Thesis
วังชุก เปมา
Title Contributor Type
The Effects of environment quality interaction quality outcome quality and relationship quality on customer loyalty in banking industry in Bhutan
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Wangchuk Pema;วังชุก เปมา;Phusit Wonglorsaichon
Phusit Wonglorsaichon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Phusit Wonglorsaichon
Title Contributor Type
The Effects of environment quality interaction quality outcome quality and relationship quality on customer loyalty in banking industry in Bhutan
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Wangchuk Pema;วังชุก เปมา;Phusit Wonglorsaichon
Phusit Wonglorsaichon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Phusit Wonglorsaichon
Title Creator Type and Date Create
The Effects of environment quality interaction quality outcome quality and relationship quality on customer loyalty in banking industry in Bhutan
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Phusit Wonglorsaichon
Wangchuk Pema
วังชุก เปมา
Phusit Wonglorsaichon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of international risk on entry mode strategy and willingness of ownership : animal health business in Vietnam
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Phusit Wonglorsaichon
Achinee Runcharoen
อชินี รุญเจริญ
วิทยานิพนธ์/Thesis
Evaluation of the internal and external factors affecting the adoption of e-commerce by SMEs in Bhutan
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Phusit Wonglorsaichon
Dorji Tsewang
เตวัง โดจิ
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of social entrepreneur characteristics principles of good governance and fair trade principles on social enterprise performance of the Thaicraft fair trade producer groups
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Phusit Wonglorsaichon
Tratus Kotchapong
ตราทัศน์ คชพงษ์
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Service brand loyalty of discount store in Thailand
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Phusit Wonglorsaichon
Varisa Chantrathada
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of supply chain management practices, Modularity-Based manufacturing practices and supply chain responsiveness gain competitive advantage of garment industry in Bangkok
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Phusit Wonglorsaichon
Yuwadee Srisuppanich
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Benefits from the government's policy support and the impact from the opening Thai-Laos friendship bridges to Thai local traders
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Phusit Wonglorsaichon
Thanakorn Keeta
วิทยานิพนธ์/Thesis
International brand perception and brand equity of baby nipple and feeding bottle products in working mom's perspective
มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย
Phusit Wonglorsaichon
Paitoon Sathainrapabayut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,093
รวม 1,093 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 12,319 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 1 ครั้ง
รวม 12,323 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.133