แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Perception on Themselves and Their Students in Understanding Science Contents at Grade Level 2 of Grade 4-6 Teachers
การรับรู้ความเข้าใจสาระการเรียนรู้วิทยาศาสตร์ช่วงชั้นที่ 2 ที่มีต่อตนเองและนักเรียนของครูประถมศึกษาปีที่ 4-6

Organization : Kasetsart University, Faculty of Education, The Program to Prepare Research and Development Personnel for Science Education

Organization : Kasetsart University, Faculty of Education, Department of Education

Organization : Kasetsart University, Faculty of Education, Center for Educational Research and Development, Kasetsart University Laboratory School
keyword: perception in science
; understanding in science
; elementary teachers
; Science Curriculum Standards
Abstract: The purpose of this study was to investigate the teachers' perception on themselves and their students in science understanding regarding to seven science sub-strands of the National Science Curriculum Standards. Study participants included teachers teaching science in grades 4-6 from 51 schools in the Pathumthani province of Thailand. The instrument was questionnaire consisting of rating-scales on level of understanding in each science content topic. The findings indicated that teachers perceived themselves and their students at moderate level of understanding science contents which reflected that teachers should be supported their content knowledge in many contents. These were the following: genetics, materials and properties of materials, force and motion, light and electrical energy, soil and rock, climate change, advancement and benefit of space technology. Knowledge of teachers' perceived areas of science understanding would help science educators in Thailand to plan science professional development experiences for grade 4-6 teachers.
Kasetsart University. Office of the University Library
Address: BANGKOK
Email: tdckulib@ku.ac.th
Created: พ.ค.-ส.ค. 2550
Modified: 2009-10-10
Issued: 2009-10-10
บทความ/Article
application/pdf
วิทยาสารเกษตรศาสตร์ (สาขาสังคมศาสตร์), 28(2) หน้า 177-187
eng
©copyrights Kasetsart University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 A080402103251.pdf 115.88 KB17 2018-05-18 16:52:11
ใช้เวลา
0.018604 วินาที

Sasithorn Soparat
Title Contributor Type
Perception on Themselves and Their Students in Understanding Science Contents at Grade Level 2 of Grade 4-6 Teachers
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Sasithorn Soparat;Vantipa Roadrangka;Bupphachart Tunhikorn

บทความ/Article
Developing and using a professional development model for enhancing thai elementary science teacher teaching : a reflective, inquiry-based approach
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Sasithorn Soparat
Bupphachart Tunhikorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Vantipa Roadrangka
Title Contributor Type
Development of Field Experience Model for Preservice Science Teachers
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Vantipa Roadrangka;Pawinee Srisukwatananan

บทความ/Article
Science Teacher Preparation and Development According to Learning Reform, National Education Act of B.E. 2542(1999)
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Vantipa Roadrangka;Porntip Chaiso;Naruemon Yutakom;Pawinee Srisukwatananan;Sunan Sung-Onk

บทความ/Article
The Concept of Elementary Science Teachers on Matter and Properties of Matter
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Apisata Juntaraprasert;Vantipa Roadrangka;Cholticha Noomhorm

บทความ/Article
Perception on Themselves and Their Students in Understanding Science Contents at Grade Level 2 of Grade 4-6 Teachers
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Sasithorn Soparat;Vantipa Roadrangka;Bupphachart Tunhikorn

บทความ/Article
Bupphachart Tunhikorn
Title Contributor Type
Reflection on the Teaching Process Through Interviews of Pre-Service Science Teachers During Student Teaching
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Savittree Rochanasmita Arnold;Bupphachart Tunhikorn

บทความ/Article
Perception on Themselves and Their Students in Understanding Science Contents at Grade Level 2 of Grade 4-6 Teachers
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์
Sasithorn Soparat;Vantipa Roadrangka;Bupphachart Tunhikorn

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,012
รวม 2,016 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 213,623 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 683 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 553 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 43 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 24 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 214,985 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48