แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Business process reengineering of a paint factory to reduce delivery lead time
การปรับโครงสร้างกระบวนการทางธุรกิจของโรงงานผลิตสีเพื่อลดเวลาในการจัดส่งสินค้า

LCSH: Reengineering (Management)
LCSH: Paint industry and trade
LCSH: Delivery of goods
Abstract: To reengineer business process of a paint factory to reduce delivery lead time of order-to-delivery process. Since the delivery lead time of current process is longer than the industry standard, the company has lost the competitive advantage in the paint industry. Therefore, business process reengineering (BPR) is used to improve the efficiency and reduce non-value added activities or Muda (wastes) in the current order-to-delivery process. The practical BPR framework and BPR theories are applied to use in this thesis. In this thesis, the BPR framework can be divided into seven steps, which are 1) Company and literature study, 2) Understanding the project, 3) Initiating the project, 4) Programming the project, 5) Transforming the project, 6) Implementing the project, and 7) Evaluating the project. The company business environment is analyzed by SWOT, PEST, and Porter's 5 forces. Then, all related people are made understand the project. Next, the project objectives and reengineering team is set. Then, the current or as-is process is analyzed to find the root causes of the problem in each sub-process. There are six sub-processes, which are orders capture, sales orders processing, customer credit exposure management, inventory availability checking, planning and delivering management, and transportation management. The problems are divided into 4 categories, which are process, policy, system, and people. Next, recommendations to solve those problems are proposed and assigned priority for implementing, while to-be process is designed by applying those recommendations. Then, the implementation plan is created for each responsible party. Finally, the comparisons on results between before and after implement are used to evaluate the project. As results, the project is quite successfully implemented. All of the comparison results of new process are better than the old process. Non value-added activities are reduced about 24%, delivery lead time is reduce about 48%, number of rejected orders are reduce about 51%, number of complaints on delay delivery are reduced from 33.38% to 11.64%, number of complaints on incorrect product/quantity and incorrect documents are reduced from 10.2% to 5%, and operations efficiency related costs are reduced 15%.
Abstract: ลดเวลาในการจัดส่งให้แก่ลูกค้าในประเภทธุรกิจสี เนื่องจากในกระบวนการปัจจุบัน ระยะเวลาในการจัดส่งสินค้าของบริษัทมีระยะเวลานานกว่าค่าเฉลี่ยในธุรกิจประเภทเดียวกัน ซึ่งทำให้บริษัทสูญเสียความได้เปรียบในการแข่งขัน ดังนั้นการปรับโครงสร้างธุรกิจ (Business process reengineering) จึงถูกนำมาใช้เพื่อปรับปรุงประสิทธิภาพ และลดการกระทำที่ไม่ก่อให้เกิดคุณค่าหรือไม่ก่อให้เกิดประโยชน์ (Waste) จากกระบวนการสั่งและส่งสินค้าในปัจจุบัน ซึ่งในวิทยานิพนธ์ฉบับนี้ โครงร่างของการปรับโครงสร้างทางธุรกิจที่ได้ผลจริง และหลักวิชาการในการปรับโครงสร้างทางธุรกิจต่างๆ จะถูกนำมาประยุกต์ใช้ ในวิทยานิพนธ์ฉบับนี้โครงร่างของการปรับโครงสร้างทางธุรกิจจะมีทั้งหมด 7 ขั้นตอน ได้แก่ 1) การศึกษาบริษัท และสิ่งตีพิมพ์ต่างๆ 2) การเข้าใจโครงการ 3) การเริ่มต้นโครงการ 4) การศึกษาและวิเคราะห์กระบวนการปัจจุบันของโครงการ 5) การเปลี่ยนแปลงกระบวนการในโครงการ 6) การลงมือทำโครงการ และ 7) การประเมินผลของโครงการ โดยเริ่มตั้งแต่การวิเคราะห์สภาพแวดล้อมทางธุรกิจของบริษัท โดยใช้ SWOT, PEST, และ Porter's 5 forces จากนั้นบุคคลที่เกี่ยวข้องทุกคนต้องเข้าใจในโครงการที่จะทำ หลังจากที่เข้าใจโครงการแล้วจะต้องมีการตั้งทีมในการปรับโครงสร้างทางธุรกิจ และตั้งวัตถุประสงค์ของโครงการ จากนั้นกระบวนการปัจจุบัน (As-is process) จะถูกนำมาวิเคราะห์เพื่อหาสาเหตุที่แท้จริงของปัญหาในแต่ละกระบวนการย่อย โดยปัญหาจะถูกแบ่งออกเป็น 4 หมวด ได้แก่ กระบวนการ นโยบาย ระบบ และคน กระบวนการย่อยในโครงการนี้มีทั้งหมด 6 กระบวนการ ได้แก่ การรับใบสั่งซื้อสินค้า การดำเนินการใบสั่งซื้อสินค้า การจัดการสินเชื่อของลูกค้า การตรวจสอบสินค้าคงคลัง การจัดการและวางแผนในการส่งสินค้า และการจัดการการขนส่ง จากนั้น คำแนะนำต่างๆ ที่ใช้ในการแก้ปัญหาเหล่านั้นก็จะถูกนำเสนอและถูกกำหนดความสำคัญ เพื่อใช้ตัดสินใจในการลงมือทำโครงการ ในขณะเดียวกัน กระบวนการทำงานใหม่ (To-be process) ก็จะถูกออกแบบโดยนำข้อเสนอแนะเหล่านั้นมาประยุกต์ใช้ ต่อจากนั้นแผนการในการทำโครงการก็จะถูกทำขึ้นมา ให้แก่แต่ละฝ่ายที่มีหน้าที่รับผิดชอบในการทำโครงการ สุดท้ายผลลัพธ์ระหว่าง กระบวนการปัจจุบันและกระบวนการทำงานใหม่ ก็จะถูกนำมาเปรียบเทียบเพื่อประเมินผลของโครงการ จากผลลัพธ์ที่ได้แสดงให้เห็นว่าโครงการที่ทำไปนั้นค่อนข้างที่จะประสบความสำเร็จ เนื่องจากผลลัพธ์ต่างๆ ของการใช้กระบวนการทำงานใหม่นั้นดีกว่ากระบวนการทำงานแบบเก่า ดังนี้ การกระทำที่ไม่เกิดคุณค่าถูกลดลง 24% เวลาในการส่งสินค้าลดลง 48% จำนวนสินค้าที่ถูกปฏิเสธลดลง 51% จำนวนคำร้องจากลูกค้าเกี่ยวกับการส่งสินค้าช้าลดลงจาก 33.38% เป็น 11.64% จำนวนคำร้องจากลูกค้าเกี่ยวกับการส่งสินค้าผิด จำนวนผิด และเอกสารผิด ลดลงจาก 10.25% เป็น 5% ในส่วนของต้นทุนรวมของการทำ Logistics นั้น ถึงแม้ว่าต้นทุนรวมนั้นจะสูงขึ้น แต่ต้นทุนที่เกี่ยวข้องกับประสิทธิภาพในการทำงาน เช่น ค่าล่วงเวลา ค่าใช้จ่ายเบ็ดเตล็ด เช่น ค่ากระดาษ ค่า Sticker tag ค่าของใช้ต่างๆ ในคลังสินค้า ลดลง 15%
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2006
Modified: 2010-06-12
Issued: 2010-06-12
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 chaow.pdf 4.07 MB347 2025-11-14 21:26:15
ใช้เวลา
0.028309 วินาที

Chaow Limpiwattakee
Title Contributor Type
Business process reengineering of a paint factory to reduce delivery lead time
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chaow Limpiwattakee
Paveena Chaovalitwongse
วิทยานิพนธ์/Thesis
Paveena Chaovalitwongse
Title Creator Type and Date Create
Business process reengineering of a paint factory to reduce delivery lead time
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Chaow Limpiwattakee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The criticle success factor analysis of the commercial rice husk biomass power plant in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Pakadech Tabprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Information system development for order receiving process of a scaffolding and accessories manufacturer
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Poranee Phaspinyo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Coal blending operation model
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Jamon Jamuang
วิทยานิพนธ์/Thesis
MULTI-PERIOD MULTI-SITE ASSIGNMENT PROBLEM WITH JOINT REQUIREMENT OF MULTIPLE RESOURCE TYPES
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Siravit Swangnop
วิทยานิพนธ์/Thesis
A MULTI-ITEM TWO-ECHELON INVENTORY PROBLEM UNDER JOINT REPLENISHMENT POLICY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse;Naragain Phumchusri
Varaporn Pukcarnon
วิทยานิพนธ์/Thesis
COST REDUCTION IN NATURAL RUBBER MILK COLLECTION
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Kriwut Yanawimuti
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPING A WAREHOUSE OPERATING SYSTEM FOR A PLASTIC PACKAGING MANUFACTURER
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Kwanrat Pruekwatana
วิทยานิพนธ์/Thesis
DUE DATE ASSIGNMENT SYSTEM FOR AUTO BODY REPAIR AND PAINT SERVICE
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Suparat Wuttilerdcharoenwong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warehouse synergy : a case study in PTT
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Paveena Chaovalitwongse
Kanteera Tepartimargorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A business strategy for construction materials modern trade : case of small-to-medium sized company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Umapa Dachoviboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
An application of transparency in up stream supply chain of Thai frozen food company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Paveena Chaovalitwongse
Natta Asvathavornvanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
STORAGE IMPROVEMENT OF A SMALL RETAILER
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Sirion Tattayatikom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Aircraft spare parts planing and control
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse;Niwat Yutibun
Sirin Ruangdist
วิทยานิพนธ์/Thesis
A scheduling in flexible flow shop problem with unrelated parallel machines and sequence-dependent setup times
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Manop Reodecha;Paveena Chaovalitwongse
Jitti Jungwattanakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Inventory managemen in commercial refrigeration manufacturing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Subhaluk Pornsirianant
วิทยานิพนธ์/Thesis
Marker planning for fabric cutting with sewing schedule constraint in mass customization context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Kritsada Puasakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Designing an Effective Business Transformation Plan for Vehicle Repair Workshop
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Ee Hoong Liew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Distribution centre selection model in Europe for a ceramic tile company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Pookpan Ratanapairojkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
An application of transparency in up stream supply chain of Thai frozen food company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Natta Asvathavornvanit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Inventory control system improvement in an automotive adhesive company
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Nattcha Nerdnoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Warehousing process improvement in juice manufacture
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Apasorn Prairajata
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Multi-item multi-depot inventory routing problem
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Chayathuch Phuaksaman
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of production planning system for snack industry
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Paveena Chaovalitwongse
Vipavee Pichetpongsa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 48
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,425
รวม 5,473 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 271,569 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 396 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 394 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 48 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 272,425 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101