แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The effects of extensive reading and levels of reading proficiency on Thai university students' English reading comprehension using a self-regulated learning framework
ผลของการอ่านภาษาอังกฤษแบบกว้างและความสามารถในการอ่านต่อการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนิสิตนักศึกษาโดยใช้แนวคิดการเรียนแบบกำกับตนเอง

LCSH: Learning
LCSH: Self-control
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Reading
Abstract: This study explores the impact of extensive reading instruction with the integration of self-regulated learning framework (ERSL) on Thai university students' English reading comprehension and the use of self-regulated learning strategies. The participants were 76 undergraduate students divided into two groups. They were randomly assigned to the two treatments: ERSRL (n=38), and a regular extensive reading instruction (n=38). From the English reading comprehension pre-test scores, fourteen students were classified as the high English reading comprehension groups and fifteen as the low English reading comprehension groups. Over 10 weeks, extensive reading instruction was introduced to both ERSRL and ER groups, but the ERSRL students were also taught self-regulated learning strategies. For the quantitative data, the English reading comprehension pre- and post-test scores were compared using dependent and independent samples t-test. For qualitative data, self-regulated learning strategies questionnaire and self-regulated learning interview schedule were used to observe an aptitude property of self-regulated learning. Verbal protocols of reading and reading portfolios were used to study an event property of self-regulated learning. The findings show that the English reading comprehension pre- and post-test mean scores of ERSRL differed significantly (p<.05). There was also significant difference (p<.05) in the English reading comprehension pre- and post-test mean scores of the high and low reading comprehension groups. However, the comparisons of the English reading comprehension post-test mean scores between ERSRL and ER high reading comprehension groups, and between ERSRL and ER low reading comprehension groups were not significantly different. For self-regulated learning strategies, the aptitude measurement revealed that both high and low reading comprehension groups employed most strategies in all three categories of self-regulation-metacognitive regulation, performance regulation, and learning environment regulation. The strategies that they relied on the most were goal-setting, environment structuring, and self-consequences. For an event property, the data from verbal protocols of reading and reading portfolios show that both high and low reading comprehension groups used only some of the strategies while reading in all three stages-planning, self-monitoring, and self-reacting stages. The findings suggest that extensive reading instruction be maintained over a long period of time and a positive reading environment be provided to students to encourage extensive reading. Self-regulated learning strategies should be explicitly taught to EFL students.
Abstract: งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการอ่านแบบกว้างและการเรียนแบบกำกับตนเองต่อการ อ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจของนิสิตไทยและการใช้กลวิธีกำกับตนเอง กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนิสิตปริญญาตรี 76 คน จำแนกเป็นสองกลุ่มคือ กลุ่มการอ่านแบบกว้างที่ใช้การเรียนแบบกำกับตนเอง (n=38) และกลุ่มการอ่านแบบกว้างแบบเดียว (n=38) จากนั้นใช้คะแนนทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ จัดกลุ่มย่อยมีนิสิตที่มีความสามารถทางการอ่านสูง 14 คน และนิสิตที่มีความสามารถทางการอ่านต่ำ 15 คน นิสิตทั้งสองกลุ่มได้อ่านแบบกว้างเป็นระยะเวลา 10 สัปดาห์ แต่นิสิตในกลุ่มการอ่านแบบกว้างที่ใช้การเรียนแบบกำกับตนเองได้เรียนกลวิธีกำกับตนเองด้วย ข้อมูลเชิงปริมาณได้มาจากคะแนนแบบทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจก่อนและหลังการทดลอง และนำคะแนนมาทดสอบหาค่าความแตกต่าง ข้อมูลเชิงคุณภาพได้มาจากแบบสอบถามการเรียนแบบกำกับตนเองและการสัมภาษณ์โดยใช้สถานการณ์จำลองการเรียนแบบกำกับตนเองเพื่อศึกษาสมรรถภาพในการใช้กลวิธีการกำกับตนเอง นอกจากนี้ข้อมูลจากการรายงานความคิดด้วยวาจาและแฟ้มผลงานการอ่านได้นำมาเพื่อศึกษาการใช้กลวิธีการเรียนแบบกำกับตนเองในขั้นปฏิบัติ จากผลการทดลองพบว่าคะแนนแบบทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจก่อนและหลังการทดลองของกลุ่มการอ่านแบบกว้างที่ใช้การเรียนแบบกำกับตนเองเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญ (p<.05) และเมื่อเปรียบเทียบคะแนนแบบทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจก่อนและหลังการทดลองของนิสิตในกลุ่มที่มีความสามารถทางการอ่านสูงและต่ำก็พบว่าเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญเช่นกัน (p<.05) อย่างไรก็ดีเมื่อนำคะแนนแบบทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจหลังการทดลองของกลุ่มการอ่านแบบกว้างที่ใช้การเรียนแบบกำกับตนเอง และกลุ่มอ่านแบบกว้างแบบเดียวพบว่าไม่มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญ จากการศึกษาสมรรถภาพในการใช้กลวิธีกำกับตนเองพบว่านิสิตใช้กลวิธีกำกับตนเอง เพื่อควบคุมองค์ประกอบทั้งสามของการเรียนแบบกำกับตนเองซึ่งได้แก่ การควบคุมอภิปริชาน การควบคุมพฤติกรรมการเรียน และการควบคุมสภาพแวดล้อมในการเรียน กลวิธีกำกับตนเองที่นิสิตใช้ได้แก่ การตั้งเป้าหมายการเรียน การจัดการสภาพแวดล้อม และการแสดงผลลัพธ์ในการเรียนด้วยตนเอง จากการศึกษาการใช้กลวิธีการกำกับตนเองในขั้นปฏิบัติโดยใช้ข้อมูลจากการรายงานความคิดด้วยวาจาและแฟ้มผลงาน การอ่านพบว่านิสิตใช้กลวิธีกำกับตนเองในบางขั้นตอนการกำกับตนเอง ได้แก่ การวางแผน การตรวจสอบตนเอง และการแสดงปฏิกิริยา ผลการทดลองชี้ว่าการอ่านแบบกว้างควรจะปฏิบัติอย่างต่อเนื่องเป็นระยะเวลานาน จัดการสิ่งแวดล้อมให้เอื้อต่อการอ่านหนังสือเพื่อส่งเสริมให้นิสิตอ่านแบบกว้าง นอกจากนี้ควรจะสอนกลวิธีกำกับตนเองให้นิสิตอย่างชัดแจ้ง
Chulalongkorn University. Center of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2007
Modified: 2010-05-20
Issued: 2010-05-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Chitchon.pdf 1.5 MB506 2024-08-29 12:53:24
ใช้เวลา
0.034692 วินาที

Chitchon Pratontep
Title Contributor Type
The effects of extensive reading and levels of reading proficiency on Thai university students' English reading comprehension using a self-regulated learning framework
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Chitchon Pratontep
Apasara Chinwonno
วิทยานิพนธ์/Thesis
Apasara Chinwonno
Title Creator Type and Date Create
The effects of extensive reading and levels of reading proficiency on Thai university students' English reading comprehension using a self-regulated learning framework
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Chitchon Pratontep
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of a web-based english reading instruction program based on the cognitive academic language learning approach on pre-cadets' reading comprehension ability and reading strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Kornwika Wongpattanakit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of concept-oriented English reading instruction on reading comprehension and reading self-efficacy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Jarintip Worakitsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the social constructivism blended learning module for enhancing reading engagement and English reading ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Pornpimol Sukavatee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of web- based english reading instruction using project-based language learning on reading comprehension ability of Phetchaburi Rajabhat University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nantarat Kongkapet
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of media-based instruction in English for junior tour guides on speaking ability of students at Kampong Chheuteal High School, Kingdom of Cambodia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno; Kanniga Sachakul
Kimcheang Hong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Academic Literacy-based Intervention on Thai University Students’ English Reading Proficiency and Reading Self-Efficacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sasima Charubusp
วิทยานิพนธ์/Thesis
การศึกษาการใช้สื่อในการสอนการอ่านของครูไทยที่สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nutsareeya Sangpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of differentiated speaking instruction using computer-mediated communication and project work on Thai undergraduate students' English speaking proficiency and communication strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sumanee Pinweha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of the business English reading course using a problem-based learning approach to enhance English learning outcomes of the university of the Thai Chamber of Commerce undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Takwa Bosuwon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of scaffolded reading experience instruction on English reading ability of Thai students in physical education program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno;Pornpimol Sukavatee
Prasani Solihee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of English reading instruction using 'active' framework on reading abilities reading strategies of tenth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Piyapat Ruangroj
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of EFL preservice teachers’ perceptions of non-native English teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara chinwonno
Samanan Sudsa-Ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of personal intelligence reading instruction on English reading ability and reading engagement of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Salila Vongkrachang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of an english reading comprehension instruction using four-blocks literacy framework with repeated reading for university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Paradee Praphruetkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF PROJECT-BASED READING INSTRUCTION ON ENGLISH READING ABILITY AND INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Piboon Sukvijit Barr
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of reading materials to enhance English reading ability of students in Three Southern border provinces of Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Sophia Arwae
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of online self-regulation on English proficiency among Chinese EFL undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Yong Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of digital literacies on English reading fluency for undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno
Pimpanitt Chottsawhas
วิทยานิพนธ์/Thesis
An implementation of close reading instruction to promote English reading comprehension of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Apiwat Piyasakulchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital storytelling for Cambodian undergraduate students\' EFL reading and digital literacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Vychan Otdom Hon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of Chinese young learners' beliefs in eil project-based language learning in rural schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Xiaoli Zheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of students' reading engagement and perception of eil materials
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Tayaporn Nakornsut
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reciprocal teaching: an instructional strategy to enhance English reading comprehension of secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Patsachon Ruangprasertkun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of extensive reading on English reading comprehension of Chinese EFL students with low and high reading self-efficacy
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Manman Dai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital reading on EIL materials for Thai undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Nopphanan Adungdejjaroon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The implementation of learning-oriented reading assessment to enhance secondary school students English reading ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Rinthip Chongsomboon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching digital literacy to enhance reading comprehension for EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Apasara Chinwonno
Thanchanok Rochanaphapayon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 24
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,912
รวม 2,936 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 94,917 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 167 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 156 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 95,281 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48