แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A Study of selected predictors of english reading test performance in consumer product marketing of fourth-year university students
การศึกษาตัวแปรที่มีอำนาจในการทำนายผลการทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษด้านการผลิตสินค้าอุปโภคบริโภคของนักศึกษาชั้นปีที่ 4

LCSH: Reading comprehension -- Testing
LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Variables (Mathematics)
Abstract: The objectives of this study were to investigate )1) the relationship between scores froma Reading Test of English in Consumer Product Marketing (RT-ECPM) and the three selected test takers' variables namely formal content study, English language attainment and overall academic achievement, (2) the extent to which the three variables individually or in combination predict the RT-ECPM scores, and (3) the test takers' attitude towards the RT-ECPM. The population was fourth-year students from the Faculty of Commerce and Accountancy majoring in Business Administration at Chulalongkorn University of 2005 academic year. The samples consist of 133 students from the population. Two research instruments were developed to collect data in this study. A Reading Test of English in Consumer Product Marketing was formulated using the combined effort of the face-to-face interviews with the subject experts, corpus compilation and content analysis of related text books. A questionnaire for test takers was developed to collect data on test takers' variables and their attitude towards the RT-ECPM. Pearson correlation coefficients were calculated to explore the strength and the significance of the relationships between the three variables and the RT-ECPM scores. Multiple regression analysis was employed to study the predictability of the three independent variables on the performance in the RT-ECPM. Descriptive statistics using mean score was carried out to reveal the test takers' attitude towards the test. The findings revealed that (1) there were significant relationships between each of the three independent variables and the RT-ECPM scores at .05 level, i.e., English language attainment and the test score with r = .537, p<.01; overall academic achievement and the test scores with r[superscript 2] = .335, p<.01; formal content study and the test scores with r = .246, p<.01, (2) Only English language attainment is found to be the significant predictor of the performance in the RT-ECPM with r = .297, p< .05. Formal content study and overall academic achievement were not found to be significant predictors of the RT-ECPM scores, and (3) The grand mean score of 3.38 from the 4-point scale on the test takers' questionnaire indicated that the test takers have positive attitude towards the RT-ECPM. The findings provided more insight into the predictors of the reading test performance in English for specific Purposes particularly in the business area. The study also presented a detailed procedure in developing an ESP test which could be useful for future research.
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา (1) ความสัมพันธ์ระหว่างผลการทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษด้านการตลาดสินค้าอุปโภคบริโภคและตัวแปรอิสระสามตัว ได้แก่ เนื้อหาของวิชาการตลาดที่เรียน ผลสัมฤทธิ์ในการเรียนวิชาภาษาอังกฤษและผลสัมฤทธิ์ในการเรียนทุกวิชา (2) ความสามารถของตัวแปรอิสระตัวใดตัวหนึ่งหรือมากกว่าหนึ่งตัวในการทำนายผลการทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษด้านการตลาดสินค้าอุปโภคบริโภค และ(3) ทัศนคติของผู้สอบที่มีต่อข้อสอบ ในการวิจัยนี้ ประชากรได้แก่ นิสิตชั้นปีที่ 4 คณะพาณิชย์ศาสตร์และการบัญชีสาขาบริหารธุรกิจ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยในปีการศึกษา 2548 กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนิสิตจำนวน 133 คนจากกลุ่มประชากร เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยมี 2 ชุดคือ (1) ข้อสอบสำหรับการอ่านภาษาอังกฤษด้านการตลาดสินค้าอุปโภคบริโภค ซึ่งพัฒนาจากข้อมูลที่ได้รับจากการสัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญในสาขา คลังข้อมูลทางภาษา และ การวิเคราะห์เนื้อหาของตำราในสาขา (2) แบบสอบถามข้อมูลและทัศนคติของผู้สอบ ผู้วิจัยใช้ค่าสหสัมพันธ์เพียร์สันในการวิเคราะห์ระดับและนัยสำคัญของความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรอิสระและผลการทดสอบการอ่าน สำหรับการวิเคราะห์ความสามารถในการทำนายผลการทดสอบ ผู้วิจัยใช้การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ และ ในการประเมินทัศนคติของผู้สอบ ผู้วิจัยใช้ค่าเฉลี่ยรวมของมาตรวัดทัศนคติในการวิเคราะห์ ผลการวิจัยพบว่า (1) ตัวแปรอิสระทั้งสามมีความสัมพันธ์อย่างมีนัยสำคัญกับผลการทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษด้านการตลาดสินค้าอุปโภคบริโภคในระดับ .05 ดังนี้ (1.1) ผลสัมฤทธิ์ในการเรียนวิชาภาษาอังกฤษและผลการทดสอบการอ่านมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เท่ากับ .537 (p<.01) (1.2) ผลสัมฤทธิ์ในการเรียนทุกวิชาและผลการทดสอบการอ่านมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เท่ากับ .335 (p<.01) (1.3) เนื้อหาการเรียนวิชาการตลาดและผลการทดสอบการอ่านมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เท่ากับ .246, (p<.01) (2) ผลการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุพบว่า ตัวแปรผลสัมฤทธิ์ในการเรียนวิชาภาษาอังกฤษเป็นตัวแปรอิสระเพียงตัวเดียวที่สามารถทำนายผลการทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษด้านการตลาดสินค้าอุปโภคบริโภคได้อย่างมีนัยสำคัญโดยสามารถทำนายความสัมพันธ์ได้ร้อยละ 29.7 (r [subscription 2] = .297, p<.05) ทั้งนี้ ผลการวิเคราะห์พบว่าเนื้อหาการเรียนวิชาการตลาดและผลสัมฤทธิ์ในการเรียนทุกวิชาไม่สามารถทำนายผลการทดสอบการอ่านภาษาอังกฤษด้านการตลาดสินค้าอุปโภคบริโภคอย่างมีนัยสำคัญได้ (3) ค่าเฉลี่ยรวมของมาตรวัดทัศนคติในแบบสอบถามคือ 3.38 จากมาตรวัด 4 ระดับ แสดงถึงทัศนคติในทางบวกของผู้สอบที่มีต่อข้อสอบสำหรับอ่านภาษาอังกฤษด้านการตลาดสินค้าอุปโภคบริโภค งานวิจัยชิ้นนี้เพิ่มพูนความรู้ความเข้าใจในด้านการศึกษาการทำนายผลการสอบด้านการอ่านสำหรับภาษาอังกฤษเฉพาะทางโดยเฉพาะในด้านธุรกิจ กระบวนการในการพัฒนาแบบทดสอบและการวิจัยสามารถนำมาใช้เป็นประโยชน์ต่อการวิจัยในอนาคตในเนื้อหาเกี่ยวข้องต่อไป
Chulalongkorn University
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2006
Modified: 2551-12-19
Issued: 2008-12-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
ISBN: 9741439148
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 nisa.pdf 1.4 MB184 2023-03-22 11:14:59
ใช้เวลา
0.021617 วินาที

Nisa Vongpadungkiat
Title Contributor Type
A Study of selected predictors of english reading test performance in consumer product marketing of fourth-year university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Nisa Vongpadungkiat
Kanchana Prapphal
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kanchana Prapphal
Title Creator Type and Date Create
Comparison of English reading achievement using the computer and conventional modes of testing
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sudthida Pavavijar
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of selected predictors of english reading test performance in consumer product marketing of fourth-year university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Nisa Vongpadungkiat
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of alternative reading assessment techniques and English language ability on reading comprehension of Thai high school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Duangchai Chongthanakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of language ability and engineering background knowledge on ESP reading ability of Thai graduate students, their test taking strategies and attitudes towards the test
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Natjiree Jaturapitakkul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of a test taker-centered computer-based writing test on Thai first year university students' English writing performance
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Tanyaporn Arya
วิทยานิพนธ์/Thesis
Computer-mediated simulation test as a diagnostic tool in assessing communicative ability of tour guide trainees
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Varisa Titanantabutr
วิทยานิพนธ์/Thesis
A survey of teachers' opinions on technical English Book 1 and their basic understanding of the communicative approach
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kriengsukdi Syananondh;Kanchana Prapphal;Boosakorn Vijchulata
Prasit Ruangjuntra
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparative study of controlled and free writing english compositions of M.6 students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Dhanan Chantrupanth;Kanittha Vanikieti
Naiyana Ponim
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of the use of lexical cohesion in expository writing by chinese students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Zhou Chaorun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of English language ability and types of communications strategies on oral communication ability of Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Suttinee Chuanchaisit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Assessing pragmatic ability of Thai hotel management and tourism students in the context of hotel front office department
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sonporn Sirikhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of computer-mediated listening-speaking test tasks on the oral abilities of first year Buriram Rajabhat University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Saowarot Ruangpaisan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A proposed ESP course design for paramedical students
มหาวิทยาลัยมหิดล
Amara Chingharanon;Kanchana Prapphal;Burgess Robert H
Nongpanga Suwattananand
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of e-mail writing ability of Chiangrai Rajabhat University 4th year tourism industry students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Natthaphon Santhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of listening supports and levels of English ability on Thai first year university students’ listening performance and listening strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Punyapa Saengsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of the web-based C-test (WBCT) as an English placement test for Rajamangala University of Technology Tawan-Ok and an investigation of test-takers strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Naddhaporn Kammasorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of trait factors of oral language ability in a computer-based speaking test for Thai university students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal;Bachman, Lyle f.
Sutthirak Sapsirin
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of english language learning strategies and their relation to the achievement of the first-year arts students at Chulalongkorn University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Dhanan Chantrupanth;Kanchana Prapphal;Rene Paulin
Ratchumas Lappayawichit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of contents and their objectives in the English for business communication courses at the University of the Thai Chamber of Commerce
มหาวิทยาลัยมหิดล
Anchalee Pongpun;Kanchana Prapphal;Allen, Christopher B.
Sumeth Munchinda
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of general and ESP tests for first year students at Mahidol University
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Boonsakorn Vijchulata;Prapha Vittayarungrangsri
Phennapha Thammarakkit
วิทยานิพนธ์/Thesis
An evaluation of the M.A. courses in applied linguistics at Mahidol University 1981-1984
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kanchana Prapphal;Sorani Wongbiasaj
Wiwat Puntai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the effects of self-correction in combination with peer correctin on students writing proficiency and their attitudes
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kriengsukdi Syananondh;Kanchana Prapphal;Prapha Vittayarungrangsri
Supasiri Hongrittipun
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of web-based speaking test in English for tourism (WBST-EFT) task types and English proficiency levels on students speaking performance and an investigation of their attitudes and test taking strategies
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Malinee Phaiboonnugulkij
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of raters background knowledge, rater training and other factors affecting their decision making in rating Thai plots English speaking proficiency
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kanchana Prapphal
Sutas Dejkunjorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between learning strategies and English computer-based listening test performance of Thai University students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Chatraporn Piamsai
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Investigation on Listening Proficiency Levels in English for Service and Hospitality of Thai Students in Public and Private Universities
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Wannana Soontornnaruerangsee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships among test-takers' variables and English reading comprehension ability of Thai university students using a computer-based test
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Kanchana Prapphal
Prateep Kiratibodee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 19
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,746
รวม 2,765 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 97,856 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 184 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 161 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,244 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48