กำลังแสดงหน้าที่ 1/57
แยกตามชนิดเอกสาร
แยกตามหน่วยงาน
ผลการสืบค้นหัวเรื่อง ขึ้นต้นด้วยตัวอักษร PE มีข้อมูลจำนวน 1136 รายการ
ลำดับที่.หัวเรื่อง(จำนวนรายการ)
1PE (104)
(1) การพัฒนาบทเรียนผ่านเครือข่ายอินเทอร์เน็ตเรื่อง กาล (English tenses)
วีรภัทร เกียรติดำรง ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) An analysis of collocational errors of english major students' writing at Mahachulalongkornrajavidyalaya university (MCU), Ubon Ratchathani campus
Wimarn Thamnu ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Analysis of english multiple-choice tests: the case of the english department faculty of education Souphanouvong University, Lao PDR
Vangvichit Kittikhoun ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Analytical evaluation of reading exploper 1
Zhang Hanping ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) An analysis of English-Thai code mixing in Thai medical pamphlets in Ubonratchathani
Krerk Phisaiphun ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) The use of instructional package based on the deductive teachnig technique
Chootimed Kaewthamma ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) The effectiveness of the deductive and inductive approaches in teaching subject-verb agreement in the present simple tense to Thai EFL students
Busara Sridakun ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) English language problems or reading problems? a case study of Muttayomsuksa 6 students at Taneewittaya school
Banchong Sotsi ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) Using call program to teach subject verb agreement: a case study of M.3 students at Poyai school, Ubon Ratchathani province
Preecha Buangam ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) Problematic news headline structure for second year business english majors, Ubon ratchathani rajabhat university
Petcharin Boonsanong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) Translation of Thai serial verb constructions into English : a case study of Ubon Ratchathani University students
Pokket Krittayaworakul ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) Cohesive ties in the essays of first year english major students at Ubon Ratchathani University (UBU)
Sureephan Wongngam ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) A survey of the cultural contents in New horizon college English (reading and writing) second edition
Du Xiaohuan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) Apology strategies used by Thai EFL learners at Ubon Ratchathani Rajabhat university
Khwanprapa Noptana ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) Academic English reading proficiency of undergraduate students at Ubon Ratchathani university
Ditthawat Thongsook ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) Use of figures of speech in tourism online advertisments
Kanokrat Chokkerd ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) Thai English foreign language learners' discrimination of voicing contrast in English obstruents
Aparat Panusatid ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) A comparative study of advanced learners' voice in academic writing: a case of discussion sections in master's theses
Chananyu Booncharoen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) UBRU undergraduate students' reading strategies and their attitudes towards using L1 translation in English reading instruction
Phanida Yommee ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) Gender BIAS in the selected English as a foreign language (EFL) textbooks used at Ubon Ratchathani Rajabhat University
Suttida Jarupath Jinaporn ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) Active and passive voices through concept attainment model (CAM): a case of mathayom 1 students
Chonticha Lekpoonkird ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(22) Using a process - genre approach to teach recount writing to the first year student at Rajamangala University of teachnology Isan,Surin campus
Kantana Rayubsri ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(23) Using comic strips to promote phrasal verb learning: the case of Mathayom Suksa six students at Thungthoengyingwatana school, Ubon Ratchathani
Wattana Chanasri ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(24) Teaching English present tense through jigsaw technique to the diploma 2 technical students of Ubon Ratchathani technical college: a focus on form
Sukanya Mingmoon. ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(25) Young learner' inductive grammar learning a case of Pratomsuksa 5 students
Chutima Arj-in ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(26) Learning irregular verb forms and meanings through song
Jeeranai Jung-in ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(27) Articles used by English and communication freshmen and seniors at the Faculty of Liberal Arts, Ubon Ratchathani University
Patida Taesungnoen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(28) Production and grammaticality judgment of Wh-sentences
Ratirot Phiphitphakdi ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(29) The effect of information structure of English relative clauses on Ubon Ratchathani Rajabhat university English majors' content retention
Taniya Thongtai ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(30) The awareness of pharasal verb collocations of third year major students at Rajamangala University of Technology Isan, Surin campus
Rattana Nampanya ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(31) Thai interference in english word choice
Nitirat Utthachat ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(32) A study of lexical collocations in the selected action movies
Wannipa Yutthasaree ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(33) A topical progression analysis of 4th year tourism majors' essay, writing, Faculty of Liberal Arts, Ubon Ratchathani University
Methawee Romyen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(34) Using phonics instruction to improve single-syllable word reading of the fourth grade students at Ave Maria school
Piengchai Thawarom ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(35) Comprehension of complex sentences by Thai students
Intira Intaraprapong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(36) Exploration of the students' problems in taking o-net english language test : a case study of assumption college Ubon Ratchathani Grade 10 students
Arlene Inthisen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(37) Thai English as a foreign language learners' difficulties in using context clues to understand unfamiliar words
Jintanaporn Pasadee ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(38) A comparison of English proficiency of grade 9 students in the mini English program and the gifted program at Mukdahan school
Juthamas Tangkawanich ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(39) An investigation of the article usage of Thai English as a foreign language students
Patcharin Mungmay ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(40) The effectiveness of cues and information role-playing on the development of speaking of high school students
Ponmas Varapirom ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(41) Effectiveness of phonics instruction on simple word reading of Thai English as a foreign language first graders
Chirawat Srisawat ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(42) Comparing the effects of the listening, repeating and recording and the listening, repeating and recording plus teacher feedback and the traditional method on improving Thai learners' pronunciation English consonants
Kanya Panapob ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(43) The comparison of using SQ4R and applied SQ4R to promote English reading comprehension of grade 9 students at Kanthararom school
Sommai Poontha ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(44) Effects of blank-filling exercises and scrambled sentence exercise on vocabulary learning and retention: a case study of grade 9 students at Srimuang Witthayakhan school
Ratchapon Rakdeethai ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(45) The effects of using facebook as supplementary tool in English classroom
Maliwan Chaiyakat ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(46) The effect of keyword method on Thai students' English word learning and retention: a case study of grade 6 students at Ban Kudnakeaw school
Prattana Phayoongwong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(47) The effectiveness of story-telling and grammatical practice in improving Thai students' ability to use the past simple tense: a case study of grade 10 students at Sisaketwittayalai school
Kanjana Manomai ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(48) Meaning negotiation strategies in Thai English as a foreign language learner's chat
Suthasinee Piakam ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(49) The comparison of reading texts in team up in english 1-3 and grade 9 english o-net examinations
Pornpimon Tangsakul ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(50) The effects of information gap activity on grade 5 students vocabulary learning
Supranee Chuangkan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(51) Podcasts and oral skills: a case study of 3rd year students at the faculty of education, Mahamakut Buddhist University Isan campus, Khon Kaen province
Thaworn Worabuttara ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(52) Comparing students' preference beween the task-based language teaching and teacher-centered approach a reading class
Keweg, Tomas Esnara ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(53) The comparison of using murdoch integrated approach (MIA) and normal approach (na) in reading comprehension for grade 8 studennts in Patummaswittaya school
Sakuna Yuangthonng ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(54) Second language vocabulary learning : The effects of reading-Based approach vs. translation-based approach on Thai efl learners' vocabulary retention
Thanakamol Jangajit ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(55) The effectiveness of Eng Hour phonics instrutional program on Thai grade one students' english literacy : a look at anuban khunhan (SI) school
Napapatch Niyom ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(56) A critical analysis of intercultural representation in EFL textbooks
Songwut Bhattarachaiyakorn ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(57) An effect of a direct method on grade 5 students acquisition of verb inflectional morphemes (-s, -es, -ing, -ed) : a case study at Assumption college Ubon Ratchathani
Tossapol Pongpuen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(58) The effects of explicit instruction by using phrase structure rules on acquisition of noun clauses
Palida Chaiyapho ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(59) An effect of a direct method on grade 5 Students' acquisition of verb inflectional morphemes (- S, - ES, - ING, - ED): a case study at Assumption college Ubon Ratchathani
Tossapol Pongpuen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(60) Using task-based learning to develop grade 10 students' english speaking skill
Pratpreeda Khienwong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(61) CLT-Based lessons on receiving compliments in english for english major students at Ubon Ratchathani University
Manasawee Pongsirijan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(62) Evaluation of english textbook smile 6 in terms of content and design
Tassica Angkaew ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(63) An investigation into intercultural content in english textbooks which helps promise intercultural awareness
Sasinan Toochaleesrithin ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(64) The effects of task-based language teaching approach and traditional approach on Thai EFL learners' vocabulary learning achievement
Neerabol Anukul ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(65) Students use of reading strategies: a survey study of grade 9 efl students at Nonkhor school
Kokiat Suebpeng ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(66) Teaching english collocations to enghance Thai students' speaking ability
Sukontip Yongkong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(67) Teaching grammar in content-based instruction
Tatsana Sangwong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(68) Bilingual learners' english learning strategies : a case study of grade 12 Northern Khmer, Lao Isan and Kui speaking students at Srinarongpittayalai school in Surin province
Phisit Booncharoen ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(69) Thailand's basic education core curriculum and school-level, in-house grade 9 English language tests
Cecilia, Anette Lindqvist ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(70) Design of blended learning program to improve reading skills of grade six students
Rattanabhorn Norkaew ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(71) Improving English of Thai massage students: a case study of Ubon Ratchathani polytechnic college
Nutthaporn Thapsri ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(72) Critical pedagogy-based communicative language teaching lesson on English discussion skills for tenth grade students at Benjalakpittaya school, Si Sa Ket province
Warunthip Maneewong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(73) Gamified lessons for improving third grade students' English spelling at Bankantrok Prachasan school, Si Sa Ket province
Siriporn Saman ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(74) The use of exploratory practice for teaching English speaking in a mixed-age group
Thanawoot Pakdeeya ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(75) Secondary school teachers' beliefs toward communicative langauge teaching in Mukdahan provicne
Kanlayani Sripratumwong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(76) An analysis of Thai English as a foreign language students' learning behavior based on Joan Rubin's good learner model
Somruedee Pimkote ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(77) Students' participation in classroom discussions
Kitiya Prompa ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(78) Sixth grade English as a foreign language textbook selection processes and criteria case of schools in Si Sa Ket province
Porntida Thani ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(79) An investigation of socioeconomic status and parental involvement in students' English achievement
Pisutthinee Sorasit ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(80) An investigation of the alignment between the O-NET test items for grade 6 students with the test blueprint
Chayanee Boonta ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(81) Thailand's basic education core curriculum and school-level, in-house grade 9 English language tests
Cecilia, Anette Lindqvist ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(82) กลวิธีการแปลเพลงเป็นภาษาไทย : กรณีศึกษาในบทเพลงจากภาพยนตร์การ์ตูนที่แปลโดย ธานี พูนสุวรรณ
ณัฐจรัล จันทร์หอม. ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(83) The effect of applying quizizz games as a practice to promote English phrasal verbs learning
Pannida Pimsorn ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(84) นวัตกรรมการเรียนรู้การสื่อสารการท่องเที่ยวจากชุดกิจกรรมการเรียนรู้ด้วยตนเอง โดยใช้เทคนิค CIRC ผ่านสื่อประสมออนไลน์เป็นภาษาจีนในยุควิถีปกติใหม่
รัชฎาพร อามาตมุลตรี ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(85) An analysis of cultural contents represented in reading sections of EFL textbooks: a case study of Access 3 and New world 3
Thanyaphon Sasomphonsawat ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(86) The compatibility analysis of subject matter in new world 3 with learning area of foreign languages B.E. 2551 (A.D.2008)
Pare-Arpon Piyawatthanyathon ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(87) A study of thai first-year Ubon Ratchathai university students problems in the use of aspects in different tenses
Ketsiri Dalao ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(88) Classroom interaction and language learning: a case study of language-related episodes during in-class grammar activities between pairs of grade 4 students at an English program of a school in Northeast,Thailand
Benjawan Kanjan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(89) The use of pictionary game to improve students' vocabulary knowledge:a case study with the grade 7 students at lukhomhanwarinchamrap school
Amstrong Ndangoh ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(90) EFL teachers' opinion in rural school toward English training course under the rigional English training centres (Bootcamp)
Jullapong Tongbai ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(91) A comparison of the effect of the two phonics instructional programs on students' english reading ability
Ratchadamas Chaiyathip ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(92) A comparison of gender refresentations in grade 6 English textbooks
Natti Vardvichairood ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(93) The investigation of grade 9 students' opinions about their English texebook
Poramin Fraikrathoke ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(94) Using storytelling practice to improve grade 7 students English vocabulary knowledge involving words recognition and words meanings
Amornrat Wanpimai ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(95) The use of authentic reading materials and simplified reading materials to teach English reading in grade 8 students
Phatsara Reanthong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(96) The effects of brain-based learning on improving Thai EFL grade 4 students English speaking ability
Nattinin Phompan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(97) The effects of storytelling in improving thai grade 6 students' usage of the present and past simple tenses
Ketsarin Kaewdee ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(98) Effects of using synthetic and analytic phonics on young Thai students English pronunciation
Sirichat Panyabaramee ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(99) Improving grade 3 students reading skills through interactive approach: a case study at Ban Nong Dum school, Ubon Ratchathani province
Thanapa Phaprajong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(100) Using lexical approach to improve grade 6 students vocabulary knowledge
Napajaree Thamwiset ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(101) Effectiveness of synthetic phonics on simple word reading of the second grade students at a thai public primary school
Supawadee Tasawang ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(102) An analysis of an international teacher's cognition of communication strategies in the teacing English as a foreien language context in Thailand
Basilio, Mairenallen Joy Mauzar ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(103) The use authentic reading materials and simplified reading materials to teach English reading in grade 8 students
Wasoonthra Panthong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(104) Speaking activity for IEP grade 5 students: an explorartory practice
Suriyasak Termvinijkul ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
2PE 1067 (1)
(1) Development of multimedia for improving English listening comprehension skill for primary 2 (Grade 2) students
Vipin Kumar Sheoran ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
3PE 1068 (1)
(1) The characteristics and self-regulation of undergraduate students in online English learning : a case study of a private university in Nakhon Pathom, Thailand
Pichaporn Puntularb;Chakrit Yippikun;Preecha Pinchunsri ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
4PE 1114 (1)
(1) ปัจจัยทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการใช้บริการของสถาบันสอนภาษาอังกฤษในจังหวัดปทุมธานี
คัทลียา จิโนเขียว ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
5PE 1115 (1)
(1) Using communicative activities to enhance the English speaking skills of the first year high vocational students at Prachin Buri technical college
Sirani Songsri ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
6PE 1128 (4)
(1) The Use of English collocation : a case of the international students of two private universities in Thailand
Prachamon Aksornjarung;Saengchan Hemchua;Punjaporn Thanawachiranun ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
(2) Outcomes of using quizlet flashcard websites in teaching and learning vocabulary to improve vocabulary knowledge and reading comprehension of undergraduate students in a private university in Nakhon Pathom province
Pariyanuch Kimhachandra;Rhoamrumpha Natthunatiruj;Natthicha Siangwan ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
(3) The relationship between language learning strategies used and achievements in English for nursing purposes of Thai undergraduate nursing students at one of a private university in Nakhon Pathom
Chakrit Yippikun;Pichaporn Sirisukeepradit;Nittaya Plengjaroensirichai ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
(4) Developing a standardized English proficiency test based on the CEFR and language test development manual
Jhonel M. Balleras;Chakrit Yippikun;Ruth B. Castro;Anuthida Prasertsak ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
7PE 1130.T35 (1)
(1) การจัดกิจกรรมเสริมหลักสูตรตามทฤษฎีอภิปัญญาเพื่อพัฒนาการอ่านจับใจความภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษา โรงเรียนบ้านคลอง 14 อำเภอองครักษ์ จังหวัดนครนายก
อุไรวรรณ สอิ้งทอง ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
8PE 1408 (1)
(1) การพัฒนาการเขียนอนุเฉทโดยใช้วิธีการจัดการเรียนรู้ด้วยการเขียนแบบเน้นกระบวนการร่วมกับผังกราฟิกของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6
นิลุบล วงศ์จำปา ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
9PE 1449 (1)
(1) Using quizizz to enhance the vocabulary knowledge of English students at a private university in Nakhon Pathom, Thailand
Ruth B. Castro;Chakrit Yippikun;Preecha Pinchunsri ;มหาวิทยาลัยคริสเตียน (งานวิจัย/Research report)
10PE 1628 (1)
(1) คำศัพท์ภาษาอังกฤษที่นักศึกษามักออกเสียงผิดในการเรียนสนทนาภาษาอังกฤษระดับปริญญาตรี มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
เบญจพร มีพร้อม จันทร์คล้าย ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี (งานวิจัย/Research report)
11PE power (1)
(1) Surface modification on PE powder : an application in polymer blend system
Prisana Fuangfoo;Noppavan Chanunpanich ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (บทความ/Article)
12PE-g-MA (1)
(1) Compatibilization of recycled high density polyethylene (hdpe)/polyethylene terephalte (pet) blends
Kasama Jarukumjorn;Sukunya Chareunkvun ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (บทความ/Article)
13PE1028.25 (1)
(1) Teachers' motivational strategies, students' preference and their perception of their own motivation toward learning english
Wanita Mastan ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
14PE1065 (7)
(1) The effect of teacher verbal feedback on student participation in English postgraduate classrooms : a classroom research
Yaowaret Tharawoot ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(2) Developing pragmatic competence of Asian EFL teachers' indirect speech acts through in-service professional development workshops
Prakash, Lakshmi Kala ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) รายงานการวิจัยเปรียบเทียบการสอนอ่านภาษาอังกฤษโดยใช้ภาษาอังกฤษเพียงภาษาเดียวกับการสอนโดยใช้ภาษาไทยร่วมด้วย
Neelawan Vanichakorn ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(4) การใช้ภาษาแม่ในการสอนภาษาอังกฤษแก่นักศึกษาในมหาวิทยาลัยในภาคตะวันออกเฉียงเหนือ
เฉลิมชัย วงศ์รักษ์ ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (งานวิจัย/Research report)
(5) การพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาอังกฤษ โดยใช้แบบฝึกคำศัพท์ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6
การิตา ชื่นแฟง ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรู้และความคงทนในการเรียนรู้ไวยากรณ์ภาษาอังกฤษเรื่อง Present Perfect Tense และ Present Perfect Continuous Tense
วลัยรัก อินทรสุวรรณ ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) Questions and verbal feedback and their implications on Thai undergraduate student participation
Yaowaret Tharawoot ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
15PE1066 (2)
(1) รายงานวิจัยฉบับสมบูรณ์ การศึกษาอิทธิพลข้ามภาษาของนักศึกษาชาวไทยและนักศึกษาชาวจีนที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
อรวรรณ วังสมบัติ ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(2) รายงานวิจัยฉบับสมบูรณ์ การใช้กลุ่มวรรณกรรมเพื่อเพิ่มพูนทักษะการคิดวิเคราะห์ของผู้เรียนภาษาอังกฤษชาวไทย
ธีรนุช อนุฤทธิ์ ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
16PE1068 (21)
(1) Consumer behavior and factors affecting high school students' decisions to take English courses at language schools in Phatthalung Province
Chuleekorn Yangyuen ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) A survey study of English learning needs of Thai human rights defenders
Angkana Krabuansaeng ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) A survey study of vocabulary learning strategies used by M.3 students at Satit Suansunandha School in academic year 2010
Bongkoch Lohasheewa ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) A study of the English listening comprehension problems for EFL learners at the Faculty of ICT, Silpakorn University
Chaisri Sriprom ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) A study of vocabulary learning strategies used by graduate students at Thammasat University
Chalida Kallayanasute ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) An error analysis of misspelled words made by Matthayom six students of Satriwittaya School
Jitwilai Jamlongpeng ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) A study of English communication problems between Thai students and foreign English teachers in Suwanplubplapittayakom School
Luo, Miao ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) Listening comprehension abilities and strategies of mini-English program (MEP) and non-mini English program (Non-MEP) students : a study of Suankulab Wittayalai Nonthaburi School
Nitchamon Khaowsaad ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) Students' opinions on the impact of using Facebook for English reading and writing skill improvement
Panawan Tangpaiwan Nolan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) Communication apprehension in public speaking among class 12 English for Careers students, Thammasat University
Panthawat Kopkitthanarot ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) Attitude towards English learning of Matthayom Suksa 2 students at Muangpranburi School
Praphaphan Phanbua ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) A study of automotive engineering students' strategies in coping with vocabulary when reading engineering passages
Saran Somnuek ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) Motivation in English as a second lanquage learning : a study of primary students at Phadungkitwitthaya
Ding, Shuaijun ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) A study of Thai EFL learners' metacognitive awareness of reading strategies
Sujin Sinthopruangchai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) A study of English listening problems and listening proficiency of Business students at Bangkok University
Suradej Anandapong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) Learning problems of Assumption Commercial College students in classes of native English-speaking language teachers
Sutee Mahaboonpati ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) A survey of students' opinions on watching English soundtrack movies to enrich listening skill development
Tanisara Pimsamarn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) English language anxiety among Thai undergraduate students : a study at Dhonburi Rajabhat University
Thanwadee Namsang ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) English communication problems influencing Thai people to take English courses at Language Institutions
Sukanya Nimnuch ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) Reading strategies employed by Matthayom 5 students : a survey at Joseph Uprathum Sampran High School
Viriya Ploypetch ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) การพัฒนาความสามารถทางภาษาอังกฤษของนักศึกษาสาขาวิชาภาษาอังกฤษธุรกิจ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ บพิตรพิมุข จักรวรรดิ โดยการใช้กลวิธีการให้เขียนบันทึก
วรพร สุทรวัฒนศิริ ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ (งานวิจัย/Research report)
17PE1068.C16 (1)
(1) Integrating TikTok with communicative activities to enhance grade 10 students english-speaking skills at Hun Sen Mongkolborey High School, Cambodia
Sothon Chhoeut ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
18PE1068.S64 (1)
(1) Attitudes and self-reflection of learners in studying writing II through portfolio : a case study of Vietnam, Hong Kong, and Thailand
Paninta Theeranon ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
19PE1068.T35 (1)
(1) อิทธิพลของความหลากหลายของกลุ่ม ความหลากหลายทางบุคลิกภาพ การสนับสนุนของกลุ่ม และความเหนียวแน่นในกลุ่ม ที่ส่งต่อประสิทธิผลของกลุ่มครูผู้สอนวิชาภาษาอังกฤษในสถานศึกษาขึ้นพื้นฐาน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษานครศรีธรรมราช
สายทิพย์ เหล่าทองมีสกุล ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
20PE1068.T5 (13)
(1) Using flipped classroom to develop independent learners' attributes and improve learners' achievement in English language
Orapan Denprapat ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Receptive and productive knowledge of verb+noun and adjective+noun collocations of international program and english major students of Prince of Songkla University
Nuramal Bueraheng ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) การศึกษาตัวบ่งชี้ศักยภาพและการสำรวจความเป็นไปได้ในการยกเว้นการเรียนรายวิชาบังคับภาษาอังกฤษของนักศึกษาชั้นปีที่ 1 มหาวิทยาลัยราชภัฎยะลา
สาวิตรี มะดอมะ ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Language learning strategies used by first year students at Thaksin University Songkhla Campus Thailand
Orawee Pannak ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) ระดับความรู้ภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 และสภาพการจัดการเรียนการสอนภาษาอังกฤษในโรงเรียนประถมศึกษาในสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานราธิวาส เขต 2
สีตีคดลีเย๊าะ มะยูโซ๊ะ ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) การนำเสนอวัฒนธรรมในหนังสือเรียนภาษาอังกฤษชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายและการรับรู้ของครู
ศรัญญา วาหะรักษ์ ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) A development of blended writing instructional model to promote university students' efl writing ability and self-directed learning
Chuanpit Sriwichai ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) Problem-based blended learning : an integrated approach to enhance creative writing in English as a foreign language
Sirikanya Dawilai ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) English-medium instruction at Mae Fah Luang university : a case study of teachers' beliefs and practices
Xu, Lingrui ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) An analysis of perceptions and practices of English intercultural teaching in Thai secondary school context
Kewalin Jantadej ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
ปีที่สร้างเอกสาร
หัวเรื่อง
ผู้สร้างสรรค์ผล งาน
    กำลังแสดงหน้าที่ 1/57
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 11
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 4,099
รวม 4,110 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 210,614 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 356 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 322 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 95 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
รวม 211,411 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104