กำลังแสดงหน้าที่ 1/1
แยกตามชนิดเอกสาร
แยกตามหน่วยงาน
ผลการสืบค้นหัวเรื่อง ขึ้นต้นด้วยตัวอักษร Foreign Speakers มีข้อมูลจำนวน 2 รายการ
ลำดับที่.หัวเรื่อง(จำนวนรายการ)
1foreign speakers (243)
(1) A study of the western cultural background knowledge of grade 6 English teachers in Uttaradit educational service area office 1 Uttaradit province
Duankawee Tonggon ;มหาวิทยาลัยราชภัฏอุตรดิตถ์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) An investigation of Thai students' English language problems and their learning strategies in the international program at Mahidol University
Ratana Pawapatcharaudom ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Reasons for enrolling and English-related problems in studying in International programs among undergradaute students
Suwanna Tungsirikulchai ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) A study of the English communication problems of business English students at Suan Dusit Rajabhat Institute with foreign teachers
Wanthana Khunmuen ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) A study of English conversation between Thai hosts and foreign guests at homestays in Phranakhon Si Ayuthaya province
Chantana Chompunuch ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) The use of English language in sharing married life between Thai wives and foreign husbands
Wandee Srisawat. ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) Strategies and uses of English conversation between hotel personnel and foreign guests
Phavita Chansong ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) Landeskundlicher Hochschulunterricht: Vorschlage fur einen lernerorientierten Landeskundekurs im BA-Studiengang DaF an der Fremdsprachenhochschule Hanoi
Thuy, Trinh Thi Thu ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) Developing an International Trade English Training Program for KASIKORNBANK Staff : A Theoretical Framework
Aranya Poonsawat ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) A study of listening problems among Thailand Japanese employees in a Japanese Trading Company
Usanee Netsawang ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) The use and misuse of tenses in English among Matthayomsuksa 6 students
Chintana Chidchuea ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) A study motivating factors in learning English as a foreign language and English for everyday use of Rachadamri school students
Anocha Pongchalam ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) The awareness of bank staff in English speaking ability at Bangkok Bank Public Co.,LTD
Srikorakoch Tothabthim ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) The perception of French speakers communicating with Thai counterparts in English : a case study of CSNE in Thailand
Prassanee Suriyawat ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) An investigation of the participants' attitudes toward the in-service English training program of a multinational company : a case study of American International Assurance Company Limited (AIA)
Mallika Varasarin ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) A study of English speaking anxiety among salespersons in the duty-free section at Bangkok International Airport
Naruemol Peansiri ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) The need for English in the Telephone Organization of Thailand
Duangchan Khangkhun ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) Content-based instruction to enhance English academic reading ability and motivation of science and technology students at Chiang Mai University
Saikhae Suppakitjumnong ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) Turn-taking analysis of english as a foreign language learners in a Thai classroom
Monruedee Laphimon ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) The most frequent vocabulary in English textbook for grandes 1-3
He, Liping ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) A development of community-based English course to enhance English language skills and local cultural knowledge for undergraduate students
Ratchaporn Rattanaphumma ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(22) Speaking proficiency of the english education students enrolling in the in-service training course in Rajabhat Institute Loei Chumphae Campus.
Vorachai Piata ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(23) A study of the needs and problems of Seagate planners in using the English language to establish an ESP course
Chakrit Phaisuwan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(24) A survey of needs of English for theological students at Thailand Baptist Theological Seminary
Vipada Poonsakvorasan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(25) A survey of academic factors affecting the English reading achievement of second year students, English major, Srinakharinwirot University
Ekapon Kampongsan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(26) A study of the needs of English for military organization : a case study of Royal Aide de Camp Department (RADC)
Nunnida Sungnim ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(27) A study of the needs of Thai dance instructors in using the English language as a basis for course design
Oranute Tatti ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(28) The survey study of opinions of students at Kumon Institute, Sam Saen Center, towards the use of language learning CDs
Duangta Jaipetch ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(29) The relationship between learning anxiety in English classroom and the English proficiency of Thai vocational students
Sirikanya Sa-Nguanpong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(30) A survey study of needs in learning English of the 4th year students, the Faculty of Business at Suan Dusit Rajabhat University
Suvimon Vongratanakunton ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(31) A study of improving Thai students' comprehension and production of S-V agreement through teaching syntactic knowledge
Tatiya Seebungkert ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(32) First year students' opinion on using songs in EFL class at Naresuan University
Thitichaya Sonkaew ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(33) The use of phrasal verbs by Thai MA TEFL students of Thammasat University
Veena Imrose ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(34) Six strategies to improve reading comprehension : action research of the senior high school students at the Indonesian School of Bangkok
Atitik, Agustinah Rahmawati ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(35) A comparative study of the effectiveness of L1 and L2 glosses on incidental vocabolary learning
Atchara Sriwongsiriwat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(36) A survey of the opinions of fourth year English Majors in the Faculty of Liberal Arts, Thammasat University, towards the importance of learning the target culture
Potjanee Chulapakorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(37) Students' attitudes toward the use of English songs in the English learning classroom : a case study of students at a language institution in Siam Square
Punthip Klaitong Hanlan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(38) Roles of background knowledge and L2 proficiency in L2 reading
Sasikarn Sasitornwetchakun ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(39) A case study on the use of reading strategies for general and academic English texts by an English teacher at university level
Wichai Siriteerwsu ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(40) A study of factors affecting the English proficiency of non-native English speaking students at the Asian Institute of Technology
Wantana Sa-adpan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(41) A study on the activities that promote the integrated skills of the students of Sarasart School
Surapol Thanasomboonkit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(42) A survey study of Thai teacher's problems in the English distance learning program at JPM Multimedia Co.Ltd.
Banharn Kaewlue ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(43) A survey study of needs and problems of English usage at work of the big 4's auditors and wants regarding English training course
Karuna Naphon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(44) A survey study of English vocabulary learning stategies used by Thai employees at Isuzu Operations (Thailand) Co., Ltd.
Orravee Poomwongpituk ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(45) A study on L2 reading strategies : a focus on learners' schemata of 3rd year naval cadets
Ake-burus Changyai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(46) Opinion of the air cadets on English learning at the Royal Thai Air Force Academy
Sukanya Pinsuvan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(47) A case study : cognitive reading strategies used by English minor fourth year students during the first semester 2007 at Burapha University
O'Donnell, Lapudrada ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(48) Attitudes of fundamental English course II students towards using the self-access learning center (SALC) at Thammasat University
Patamaporn Wasuwat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(49) A comparative study between Thai and foreign first year students language needs at Humanities Faculty of Mahachulalongkornrajavidyalaya University
Sudhamma Khamdai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(50) A case study of the implementation of semantic mapping as a pre-teaching vocabolary activity to 2nd year English major students at Lampang Rajabhat University
Suphaphon Tateum ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(51) A survey of attitudes towards learning English compared with arabic of M. 5 students at Tha-It Suksa School, Pakkret District, Nonthaburi Province
Thassanee Thasrabiab ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(52) A survey of attitudes towards learning English compared with arabic of M. 5 students at Tha-It Suksa School, Pakkret District, Nonthaburi Province
Thassanee Thasrabiab ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(53) A needs analysis to develop an ESP course for recruitment consultants at Manpower (Thailand)
Pachara Yongjiranon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(54) A research study of needs of the 3rd year students studying Communicative Business English II, Thammasat University, academic year 2009
Nawin Pitchayawisitkul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(55) A research study of needs of the 3rd year students studying Communicative Business English II, Thammasat University, academic year 2009
Nawin Pitchayawisitkul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(56) Attitudes of ticketing and reservation staff of Bangkok Airways towards in-house English training course
Kobsuk Wasuthalainan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(57) A comparative study of learner autonomy executing self-instructed learning method and self-directed learning method in teaching English language listening skills to the second year students at Kasem Bundit University
Aung Khin Lun ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(58) A diary study of the quantity of English language input available to a Thai secondary school student
Worawan Supat ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(59) Design and trial of a diagnostic listening and speaking test for students of course
Yanisa Buranachaitawee ;มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(60) The Congruence between learning and teaching styles and its relationship to the English language achievement
Jatupong Mora ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(61) The Congruence between learning and teaching styles and its relationship to the English language achievement
Jatupong Mora ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(62) Teacher's questions and students' responses in foundation English classes at Prince of Songkla University, Hat Yai Campus
Rabiap Thongmark ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(63) Teacher's questions and students' responses in foundation English classes at Prince of Songkla University, Hat Yai Campus
Rabiap Thongmark ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(64) The effects of using games on the enhancement of grammatical competance of M.4 students in science program at Nawaminthrachuthit Taksin school, Songkhla
Kangwanrat Attapan ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(65) Effects of look up behavior on the acquisition and retention of English vocabulary among price of Songkla University first year students using computer-assisted language learning reading material
Sirilak Phetchmunee ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(66) A study of the relationships among motivation, motivational variables and English language proficiency of the fourth-year management sciences PSU students
Walaipun Puengpipattrakul ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(67) The relaionship among English reading comprehension ability, attitudes, and learning styles of first year liberal art students at Prince of Songkla University
Thitinun Khongbangpor ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(68) A study of attitudes and problems in teaching and learning English in Islamic religious schools in Yala
Wimonrat Ratthanayart ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(69) The effectiveness of self-created role-plays on speaking skill
Poottaporn Rattanawon ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (;วิทยานิพนธ์/Thesis)
(70) Reliability of English tests in Ubon Ratchathani primary schools
kesari Sadiwong ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(71) A comparative study of English refusals by native speakers of American English and by English majors of Ubon Ratchathani Ratjabhat University
Sappasiri Songsukrujiroad ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(72) Using pyramid and chain drills to solve english consonant pronunciation problems of second year english majors at the National University of Laos
Bounsong Phengduang ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(73) English majors'stress assignment to English loanwords
Lampoon Meeparp ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(74) Evaluating meta-cognitive strategy training in writing and learner autonomy
Retief, Jacques ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(75) Implementing and evaluating strategy-based language training in developing English oral presentation skills of undergraduate students
Werawan Mosby ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(76) The effects of textual and pictorial vocabulary annotations on immediate and delayed recall of vocabulary by elementary-level EFL Thai learners
Ratchadaporn Jancheud ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(77) An evaluation of the teaching of reading skills and strategies in college level EFL coursebooks
Hong, Zhi Yang ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(78) Investigation the effect of an English immersion program on adult students' beliefs about language learning
Lyon, Mark ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(79) Communication anxiety for the basic signal officers in the English classroom at the signal school
Jirapan Udomkit ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(80) A case study of Thai EFL university learners' oral responses to spoken questions
Rathawan Suk-A-Nake ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(81) A study of out-of-class English language learning activities of students at tertiary level;Study of out-of-class English language learning activities of students at tertiary level
Atcharaporn Saywongpia ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(82) Effect of inquiry-based mobile learning (IBML) on university students' questioning and public speaking skills
Nattiya Bunwirat ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(83) Content-based instruction: an approach to my classroom
Dechathorn Saenchai ;มหาวิทยาลัยฟาร์อีสเทอร์น (บทความ/Article)
(84) A study of Thai AFS exchange students' problems and needs in English listening and speaking proficiency in the United States of America
Nittima Kositchart ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(85) Learning problems of Assumption Commercial College students in classes of native English-speaking language teachers
Sutee Mahaboonpati ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(86) English communication problems influencing Thai people to take English courses at Language Institutions
Sukanya Nimnuch ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(87) A case study : cognitive reading strategies used by English minor fourth year students during the first semester 2007 at Burapha University
O'Donnell, Lapudrada ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(88) A comparative study between Thai and foreign first year students language needs at Humanities Faculty of Mahachulalongkornrajavidyalaya University
Sudhamma Khamdai ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(89) A needs analysis to develop an ESP course for recruitment consultants at Manpower (Thailand)
Pachara Yongjiranon ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(90) A research study of needs of the 3rd year students studying Communicative Business English II, Thammasat University, academic year 2009
Nawin Pitchayawisitkul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(91) A research study of needs of the 3rd year students studying Communicative Business English II, Thammasat University, academic year 2009
Nawin Pitchayawisitkul ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(92) The use and effectiveness of Thai and English questions and responses in multiple-choice and open-ended tests of EFL reading comprehension : a comparative study of test results
Kornsiri Sareepukkana ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(93) A survey study of the status of and practice in English pronunciation teaching at the lower secondary level in government schools in Thailand
Wasina Keopasom ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(94) The effects of collocation instruction on non-english major EFL students’ use of collocations
Quping Hou ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีสุรนารี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(95) Academic English reading proficiency of undergraduate students at Ubon Ratchathani university
Ditthawat Thongsook ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(96) A Study of Change in attitude, belief and knowledge in language testing and assessment: a case study of teachers at the English division, Chiang Mai University
Bordin Chinda ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (งานวิจัย/Research report)
(97) Effects of a reading instruction program using team-based learning approach on english reading comprehension ability of upper secondary school students
Apantree Sripanngen ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(98) Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
Denchai Prabjandee ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(99) Thai English foreign language learners' discrimination of voicing contrast in English obstruents
Aparat Panusatid ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(100) UBRU undergraduate students' reading strategies and their attitudes towards using L1 translation in English reading instruction
Phanida Yommee ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(101) Using a process - genre approach to teach recount writing to the first year student at Rajamangala University of teachnology Isan,Surin campus
Kantana Rayubsri ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(102) The awareness of pharasal verb collocations of third year major students at Rajamangala University of Technology Isan, Surin campus
Rattana Nampanya ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(103) A perception of Thai EFL teachers towards intercultural competence teaching : a study of secondary schools in Chiang Mai province
Weowan Budharugsa ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(104) Development of an English for Academic Purposes course using content and language integrated learning approach to enhance reading and writing skills of undergraduate students
Burajt Phoodokmai ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(105) English compliment responses strategies : a comparative study of Myanmar in Kachru's three concentric circles of English
Thiri, Kyaw. ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(106) Communication strategies among Chinese users of English
Sun, Tianxia ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(107) A study on readiness for autonomous english language learning of english major students at Naresuan University
Sirinya Srichompoo ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(108) English reading anxiety and computer-assisted language learning anxiety in blended learning
Sopanit No-intra ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(109) The effect of role play on students' attitudes, achievement and self-confidence in speaking English
Kessara Krisanalom ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(110) Investigating factors that motivate students' oral interaction in a communicative-language-teaching classroom
Naw Klo Say Wah ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(111) Developing the task-based strategies syllabus to enhance communicative English ability of Burmese migrant students in Chiang Mai
M Htang Dim ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(112) The effectiveness of an alternative pre-elementary EFL program in Sakhon Nakorn Province
Timmermeyer, Kyle ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(113) Developing strategies-based English language syllabus to improve students' learning outcomes according to Thailand qualification framework for higher education
Pawanrat Buochareon ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(114) Investigating the effect of dialogue journals in developing the writing accuracy and writing fluency of English language learners in a non-formal educational setting
Sandell, Angela ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(115) Investigating the effects of the collaboration of a literary movie and novel on motivation and reading comprehension for second language learners
Uyvari-Huang, Joan Marie ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(116) Using non-scripted role-play to teach speaking skills : a study of English conversation of Thai College students at Yala Rajabhat University
Nuchanan Naksevee ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(117) Using scripted role-play to improve oral english performance : a study of grade six students at Chariyathamsuksa Foundation School Songkhla
Ardae Makeh ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(118) The relationship between english learning achievement and perceived self-efficacy of the first-year students at Naresuan University
Nattaporn Luangpipat ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(119) The effects of online peer feedback and teacher feedback on the writing ability of high vocational certificate students
Sabai Jumpahom ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(120) Comparing the effects of the listening, repeating and recording and the listening, repeating and recording plus teacher feedback and the traditional method on improving Thai learners' pronunciation English consonants
Kanya Panapob ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(121) A study of interlanguage english intonation in Thai learners, and the degree of intelligibility and comprehensibility in native speakers' judgements
Rachada Pongprairat ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(122) Attitudes and self-reflection of learners in studying writing II through portfolio : a case study of Vietnam, Hong Kong, and Thailand
Paninta Theeranon ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (งานวิจัย/Research report)
(123) A STUDY OF OPINIONS OF UNDERGRADUATE STUDENTS ON FACTORS AFFECTING DECISIONS ON TAKING EXTRA ENGLISH COURSES IN TUTORIAL SCHOOLS IN MUANG DISTRICT, CHIANG MAI
Tippayapud Chaidecha ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(124) Research Project Report assessment of English communication skills of Primary 6 and Secondary 3 students : a case study of Satit Bilingual School of Rangsit University
Ruja Pholsward ;มหาวิทยาลัยรังสิต (งานวิจัย/Research report)
(125) Research Project Report assessment of English communication skills of Primary 6 and Secondary 3 students : a case study of Satit Bilingual School of Rangsit University
Ruja Pholsward ;มหาวิทยาลัยรังสิต (งานวิจัย/Research report)
(126) Effects of self and peer editing methods for the correction of grammatical errors in essay writing of Huachiew Chalermprakiet University English major students
Korawan Promnath ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(127) An investigation of english language learning strategies and their relation to the achievement of the first-year arts students at Chulalongkorn University
Ratchumas Lappayawichit ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(128) The effect of the use of reader's theatre in modified extensive reading
Poowadol Srimalee ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(129) Bridge the gap : what have been missing in an EFL class?
Prapai Jantrasakul ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ (งานวิจัย/Research report)
(130) A development of blended writing instructional model to promote university students' efl writing ability and self-directed learning
Chuanpit Sriwichai ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(131) The use of mind oneself reading strategies (MORS) in efl context
Thanangkun Khamsri ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(132) Negotiation strategies used in an online learning medium by tertiary level students in English for specific purposes course
Sopit Jenpradab ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(133) Effects of ICT-aided flipped classroom on EFL students' grammar achievement and attitude at Royal University of Phnom Penh
Nuon, Phyna ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(134) Filled pauses of Thai learners of English with different levels of English language proficiency
Jiraporn Pletikosa ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(135) Acoustic experimental research of first level among beginners of various ages vowels acquisition in Central Thailand
Wang, Biwei;王碧蔚 ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(136) A survey of bilingual students' attitudes towards learning English as a foreign language
Chaitawat Hongsukhan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(137) An investigation into student and teacher difficulties with English language science instruction at a late partial immersion English program in Northeastern Thailand
Croyle, Jeffrey ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(138) Chemical engineering students' needs of English for their postgraduate study
Chattip Prommuak ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(139) Speaking problems and needs of English for business communication students at a private university
Isariya Wisaleewat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(140) The use of the flipped classroom to enhance Thai EFL students' English accuracy and promote an active learning environment
Thanachok Thaichay ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(141) Learners'perceptions towards non-white teachers as English teachers at an English school, Bangkok
Wachira Tangkawanit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(142) Learning styles of English major and non-English major Thai EFL learners
Panitta Uthaiphetra ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(143) Student expectations of native English-speaking teachers: a survey of Thai students in a secondary school
Suthasin Klinto ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(144) CLT-Based lessons on receiving compliments in english for english major students at Ubon Ratchathani University
Manasawee Pongsirijan ;มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(145) An exploration of class specific teacher sense of efficacy of experienced university EFL teachers : a case study
Dilley, Oliver Leonard ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(146) Western pop music's effects on Thai youths of undergraduate age in their learning of the English language
Suppawat Berananda ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(147) An analysis of the English language program at the Institute of Foreign Affairs, Ministry of Foreign Affairs, Lao PDR : teachers and students' perception
Sayaxang, Lee Yongyee ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(148) A case study: Implementation of a principled eclecticism to enhance English vocabulary knowledge for L2 young learners at an after school English program
Zami, Biak ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(149) Using creativity based instruction to enhance young L2 learners' English speaking for communication skills
Murtaugh, Samara ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(150) The effects of the integration of writing strategy-based instruction with peer collaborative dialogue on EFL students' writing strategies and creative writing ability in English
Stanescu, Irina Mihaela ;มหาวิทยาลัยพายัพ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(151) Effectiveness of CA-informed telephone conversation instruction in enhancing conversation abilities
Anittha sitthikoson ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(152) The development of an English training module for promoting the sustainable tourism for local tour guides in Tha-Sa-La subdistrict municipality, Chiang Mai
Patchara Boonteerarak;Komgrit Wongnang ;มหาวิทยาลัยพายัพ (งานวิจัย/Research report)
(153) Developing students' English speaking skills with the content and language integrated learning approach
Sarinya Intarachot ;มหาวิทยาลัยบูรพา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(154) The study of satisfaction toward Chinese course : the case of Wat Aiyikaram School of Thailand
Huang Xinxin ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(155) Enhancement of undergraduates listening skills through listening strategies
Mongkol Sodachan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(156) Factors affecting Chinese language acquisition in a multilingual context at an international school in Nonthaburi : a case study
Pan Guangjiao ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(157) The use of media to motivate ESL students learning : a case study of grade five Bhutanese students in Mongar District
Gyeltshen, Dawa ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(158) Tenses with ESL writing tenses : a case study of Bhutanese secondary students
Nima, Lobzang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(159) The use of group investigation technique to enhance the English speaking skills of grade six Bhutanese students
Om, Gaki ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(160) A Study of parental involvement in developing students' English writing competence at junior middle school in China
Sun, Hongqiong ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(161) An analysis of perceptions and practices of English intercultural teaching in Thai secondary school context
Kewalin Jantadej ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(162) Integrating cooperative language learning into ESL process writing
Wangmo, Palden ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(163) Needs analysis of English skills for medical students with a view to AEC mobility : a case study of a University in Northeastern Thailand
Issariyapond Woragittanont. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(164) Needs analysis of English skills for professional nurse : the context of ASEAN economic community
Oraphan Ritman. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(165) Teachers' knowledge about young EFL learners with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) in Thailand
Vipada Jittivatthanathorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(166) An Investigation of English vocabulary learning strategies used by first year students at Prince of Songkla University, Hatyai Campus
Wisoot Krajangsirisin ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(167) An Investigation of English vocabulary learning strategies used by first year students at Prince of Songkla University, Hatyai Campus
Wisoot Krajangsirisin ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(168) The study of university students' strategies in learning English vocabulary through multimedia
Nitinath Bunmak ;มหาวิทยาลัยพายัพ (งานวิจัย/Research report)
(169) The use of scripted role plays to enhance English speaking skills of grade 7 Chinese students
Jixia Liu ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(170) The effects of game teaching to enhance English speaking skills of students at an inner Mongolia primary school in China
Peng Chen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(171) Using role play in teaching Chinese speaking skills for a special purpose: a case study of a perfume company in Thailand
Lingyao Song ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(172) A study of Chinese university students perceptions towards Thai language in Yunnan Province, China
Li Fang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(173) The metacognitive awareness of reading strategies in Thai EFL learners
Kitipat Chutichaiwirath ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(174) An investigation of the problems faced by Thai Non-English Major graduates while performing speaking tasks
Niphaporn Sachdev ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(175) Barriers to success of non-Thai students' learning Thai as a foreign language at an international school
Porntipa Hariwongsanuparp ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(176) Analyse des activites pedagogiques dans les manuels de Francais langue etrangere centres sur la perspective actionnelle
Kunanya Buaprommat ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(177) The Efficiency of using small talk for elf young learners to enhance English speaking skill of grade 2 students
Mudjalin Sareepa;มุจลินท์ สารีปา ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(178) The Use of Language Integrated Learning (CLIL) on EFL Interaction of Grade 6 English Program Learners at Choomchonbanpadang School, Songkhla Province
Rattana Yommanat;รัตนา ยมนัตถ์ ;มหาวิทยาลัยทักษิณ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(179) The use of video media in learning Chinese pinyin of grade 4 Thai students
Xiamiao Liang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(180) The use of project-based learning to enhance grade seven students English narrative writing skill : a case of Chinese students
Sun Xuexia ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(181) The effects of project-based learning on Chinese vocabulary learning achievement of secondary three Thai students
Ji Jincheng ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(182) A study of non-native Chinese learners' attitudes towards Chinese language and Chinese culture at a university in China
Yi Shen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(183) Teaching Chinese reading in primary Thai schools : the teachers perceptions and practices
Li Wen Xiu ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(184) The causes of Chinglish in English writing of the first year non-English major students at a public university in China
Chenhao Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(185) The impacts of mobile-assisted language learning on Chinese vocabularies of the third year Thai students at a private university
Aijia Guo ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(186) The effects of game teaching to enhance English speaking skills of students at an inner Mongolia primary school in China
Peng Chen ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(187) The study of the needs and problems in using English with foreigners among hotel receptionists in Kanchanaburi
Chanyapat Suparan ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(188) Thai students' English reading comprehension and meditation practice
Preeyanuch Trikaew ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(189) The impact of the MA TEFL program at the language institute of Thammasat University on TEFL student and graduate knowledge, pedagogical skills and personal improvement
Rangsima Limpisawas ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(190) Needs analysis of using English of Muay Thai trainers in Thailand
Samran Sonpuing ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(191) English language teaching anxiety during practical teaching experience of English student teachers, Burapha University
Watunyoo Suwannaset ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(192) The use of Marzano's high yield strategies for teaching English vocabulary in the EAL classroom
Isaree Narkpuk ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(193) Parents' involvement in their children's English language learning at the sixth-grade level in schools in Bang Plat District, Bangkok
Nadirl Yothasmuth ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(194) Analysis of English delexical verbs in Thai EFL learners' interlanguage
Rachata Kittigosin ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(195) A survey of English reading strategies among MEC#15 students of Thammasat University
Yanika Laikitpanit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(196) Matching materials to students' learning style preferences
Theptat Sakulsansoen ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(197) The relationship between English-speaking proficiency and communication strategies used by M. 3 students at Joseph Upatham School in two types of tasks
Yupadee Malasit ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(198) Relationship between the satisfaction of error correction techniques and the conduciveness of error correction techniques
Phitchaphorn Theeraphong ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(199) The study of the effectiveness of English training course in enhancing English intelligibility of registrar office personnel
Sonporn Sirikhan ;มหาวิทยาลัยพายัพ (งานวิจัย/Research report)
(200) Using mimes and mini acts in a Mmathayom 1 course to improve Chinese speaking skills of Thai students
Shi Lei ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(201) Applying multimedia technology and interactive teaching approach in teaching Chinese at a private university
Jingsi Ma ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(202) The impact of social media on motivation towards learning English as a global language
Solomon Akpan ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(203) Oxfords strategy inventory for language learning : English learning of Chinese students in Thai university
Bijiang Zou ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(204) Using task-based learning to enhance Chinese speaking skills and confidence of grade 5 Thai primary school students
Ziyi Hou ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(205) Effects of English Instruction as a Foreign Language by Using MIAP Model: A Case of Thai-Nichi Institute of Technology
Bundit Anuyahong ;สถาบันเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น (งานวิจัย/Research report)
(206) An assessment of Vietnamese ESL learners' receptive knowledge of academic verb-noun collocations
Hoang, Tran Minh, 1984- ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(207) Textual meaning in Chinese EFL learners' argumentative writing : a systemic functional approach
Lin, Jiehua, 1993- ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(208) The Development of the blended corpus-based Instruction in second language writing
Patcharin Satchayad ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(209) The Development of the blended corpus-based Instruction in second language writing
Patcharin Satchayad ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(210) The application of intensive reading approach with multimodal teaching for esl reading comprehension skill of grade 6 bhutanese students
Pema, Tenzin ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(211) The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school
Hu Na ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(212) The application of situational teaching method for English vocabulary skill in Chinese junior high school
Hu Na ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(213) The application of school stage production technique for Chinese speaking skill of grade 5 Thai students
Cao Jiajia ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(214) Factors affecting perception of English comprehension of students in Xiasha, Hangzhou, China
Shen, Chengxiao, 1989- ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(215) A study of Chinese undergraduate students attitudes toward learning an online English course at a private university in Beijing
Ruimeng Zhang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(216) Perceptions of challenges of online English language learning and teaching of students and teachers at a Chinese middle school
Dan Luo ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(217) Thai undergraduate students motivation and achievement in learning Chinese as a foreign language
Ting Cao ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(218) Exploring teaching Chinese as a second language teachers informatization teaching ability in China
Tang E ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(219) Effects of task-based language teaching on thaikindergarten 3 students Chinese speaking skills and confidence
Hao Wang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(220) The teachers attitudes towards the use of multimedia-assisted instruction in Chinese kindergarten English classes
Mengshan Han ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(221) Using interactive whiteboards in English language teaching
Xiangrong Li ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(222) Thailand is higher education ESP practitioners problems, solutions and practices
Traithana Chaovanapricha ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(223) Thailand is higher education ESP practitioners problems, solutions and practices
Traithana Chaovanapricha ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(224) A case study on assessing acquisition order of English inflectional morphemes of Thai deaf university students
Natdanai Subin ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(225) EFL Teachers technology self-efficacy and Integration case of new generation schools in Cambodia
Saban Bon ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(226) EFL Teachers technology self-efficacy and Integration case of new generation schools in Cambodia
Saban Bon ;มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(227) Effects of autonomy-supportive English language instruction on students' motivation in English language classrooms
Mintra Phithakmethakun ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(228) A conversation analytic study on classroom interactional competence : a case study of teacher-learner interactions in academic English speaking and listening classrooms
Sumita Supakorn ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (งานวิจัย/Research report)
(229) Using situational teaching method in learning Chinese speaking skill of grade 8 Thai students
Yifan Jiang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(230) An analysis of L1 interference in the writing composition of Cambodian EFL learners
Sophea, Yin, 1990- ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(231) The implementation of ISSECI model to enhance Thai EFL learners\' intercultural pragmatic competence and integrated speaking skill
Wapee Kong-In ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(232) A case study of implementing SFL genre-based pedagogy in teaching writing for EFL upper secondary school students in the context of Thailand
Pajonsak Mingsakoon ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(233) A case study of implementing SFL genre-based pedagogy in teaching writing for EFL upper secondary school students in the context of Thailand
Pajonsak Mingsakoon ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(234) Developing the pragmatic competence of EFL learners throught pragmatics-oriented instruction model :a case study of Thai Air Force Cadets
Wanicha Siraranghom ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(235) Integration data-driven learning and collaborative learning for vocabulary pedagogy of EFL students
Nuchsara Choksuansup ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(236) A development of a teaching module to promote interactional and intercultural competence of aviation students
Jirajittra Higgins ;มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
2Foreign speakers. (23)
(1) Teachers' understanding of english as an international language.
Anyarat Nattheeraphong ;สถาบันบัณฑิตพัฒนบริหารศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Compile and assess country-specific Chinese elementary teaching materials in Thailand --analysis (learning Chinese with me) and (experience Chinese) as example
Li, Lu ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Compile and assess country-specific Chinese elementary teaching materials in Thailand --analysis (learning Chinese with me) and (experience Chinese) as example
Li, Lu ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Compile and assess country-specific Chinese elementary teaching materials in Thailand --analysis (learning Chinese with me) and (experience Chinese) as example
Li, Lu ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Comparative study of teaching in the from of " Separating speaking-writing learning style" and "Learning characters through lesson style" in teaching Chinese as a foreign language : a case study from Thewphaingarm School
Sun, Fanru;孙凡茹 ;มหาวิทยาลัยหัวเฉียวเฉลิมพระเกียรติ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) The relationship between Chinese English teachers' classroom instructional practices and students' self-efficacy in their English study
Dong, Weijian. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) A study of language anxiety, self-esteem, and academic ability among Thai EFL teacher trainees at Rajabhat Universities
Siraprapa Kotmungkun. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) A study of textbooks and classroom activities as perceived by teachers and students
Siriporn Khienwong. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) Students' perceptions of Thai teachers in an international program at public Thai university
Prommin Songsirisak. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) Learnmotivation der deutschstudierenden an der Universitat Khon Kaen
Sukanlaya Chalaem. ;มหาวิทยาลัยรามคำแหง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) Using situational teaching method in learning Chinese speaking skill of grade 8 Thai students
Yifan Jiang ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
ปีที่สร้างเอกสาร
หัวเรื่อง
ผู้สร้างสรรค์ผล งาน
    กำลังแสดงหน้าที่ 1/1
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 28
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,688
รวม 2,716 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 181,488 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 652 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 474 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 47 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 42 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 15 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 3 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 182,724 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48