กำลังแสดงหน้าที่ 1/1
แยกตามชนิดเอกสาร
แยกตามหน่วยงาน
ผลการสืบค้นหัวเรื่อง ขึ้นต้นด้วยตัวอักษร Child development มีข้อมูลจำนวน 7 รายการ
ลำดับที่.หัวเรื่อง(จำนวนรายการ)
1Child development (48)
(1) The Anaylsis of ramona's personality in ramona quimby, age 8 by bevery cleary
Paiyawan Lunla ;มหาวิทยาลัยมหาสารคาม (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Development of daily life skills of the educable mentally retarded children through task analysis training approach focusing on school and family cooperation
Rojravee Lekvicheon ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) Phonetic and pragmatic characteristics of infant directed speech in Thai : a longitudinal study
Chayada Thanavisuth ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) The impact of the 101S positive discipline teacher training on teacher practices and preschoolers' executive function skills
Pitchada Sutipan ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Factors affecting child stunting from birth to two years of life: the prospective cohort study of Thai children
Aroonsri Mongkolchati ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) Parents knowledge and attitudes regarding art learning to advance children s developmental skill
Rajchada Mahapruksarut ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) ปัจจัยทำนายด้านสุขภาพที่มีต่อพัฒนาการของเด็กก่อนวัยเรียนในศูนย์เด็กเล็ก
วันเพ็ญ สุขขี ;มหาวิทยาลัยนเรศวร (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) Preliminary review of child care practices in families and communities in six provinces affected by Tsunami, Southern Thailand
Busakorn Punthmatharith;Piyanuch Jittanoon;Sopen Chunuan;Urai Hatthakit;Wantanee Wiroonpanich;Weena Chanchong;Wunvimul Benjakul ;มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์. สำนักทรัพยากรการเรียนรู้คุณหญิงหลง อรรถกระวีสุนทร (งานวิจัย/Research report)
(9) The relation of drawing and writing ability in young children to pencil grip and muscle power
Sukrita Piriyakulthorn ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) Health personnel competency in development promotion of children 0-5 years in Burirum province
Charus Karakes ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(11) The effects of a training program about infant developmental promotion on maternal knowledge, practice and infant development
Wichien Thongnop ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(12) Activities for preparation of child development at the pre-school level under the Office of Primary Education, Ratchaburi province
Nittaya Paoleng ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(13) Influence of parenting styles on pre-school children development in Roi Et province
Chutima Ngaosusit ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(14) A study of abuse in children by house-tree-person and draw-a-person : a quantitative scoring system
Niran Ngernyam ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(15) Factors related to mental health of caregivers of children with delayed development
Kewalee Supa ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(16) Correlation between developmental performance in early childhood and academic achievement in primary school
Meena Rodpairin ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(17) Factors influencing parents' decision to have children attend junior music course (JMC) of Yamaha Academy of Music : a case study of Siam Kolkarn Music School Central Rama III branch Thailand
Ornamphai Asvananda ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(18) Comparison of kinematic characteristics between children with cerebral palsy performing sit-to-stand with and without a walker
Pathamaluk Thanapan ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(19) Factors affecting development of children aged 3-5 years in Muangphrai Primary Care Unit, Selaphum district, Roi-Et province, Thailand
Yuttakorn Netthaworn ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(20) Child abuse and effects of abuse on physical, psychological, and social well-being among primary school children, 1st-4th grade in Bangkok Metropolis
Daorueang Kongkaew ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(21) Effectiveness of the promoting infant development on parental knowledge, self efficacy, and promotive behavior for infant development
Suporn Noijaiboon ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(22) The effectiveness of participatory learning process on the father's role in promoting preschool child emotional and cognitive development Nongmuang district, Lopburi province
Kullapungha Chosivasakul ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(23) Effects of a transitional care program for mothers of premature infants on mothers' transition, infants' physical illness, growth and development
Rungtiwa Wangruangsatid ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(24) Factors related to development of Thai children 0-6 years
Pairoa Pongchoke ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(25) Interobserver and test-retest item reliability of motor screening of infant test
Saipin Prasertsukdee ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(26) Interobserver and test-retest item reliability of motor screening of infant test
Saipin Prasertsukdee ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(27) Comparison of plantar grasp reflex responses elicited by two testing methods and their relationships with standing developmental levels in normal infants
Raweewan Lekskulchai ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(28) A comparative study in the growth and development of premature infants between the groups of control and treatment under the multi-modalities sensory stimulation program
Sirinat Tinikul ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(29) Effects of the mother's infant massage with an interaction program on maternal-infant attachment, growth and development of infants born to HIV-positive mothers
Supawadee Tubglam ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(30) Development of simple anthropometric tools for growth monitoring in primary school children
Uraiporn Chittchang ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(31) ผลของการเล่นบำบัดแบบครอบครัวมีส่วนร่วมต่อพัฒนาการด้านสังคม สติปัญญาและภาษาของเด็กออทิสติก
อุลัยวรรณ์ โกสาเสนา ;จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(32) พฤติกรรมการส่งเสริมพัฒนาการทารกเกิดก่อนกำหนดของผู้ดูแลหลัก และปัจจัยที่เกี่ยวข้อง
ลาวัลย์ ทาวิทะ ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(33) การปฏิบัติของพยาบาลและปัจจัยที่เกี่ยวข้องในการดูแลเพื่อส่งเสริมพัฒนาการทารกเกิดก่อนกำหนด
ดลก์พร มาตยาบุญ ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(34) การดูแลของมารดาและปัจจัยที่เกี่ยวข้องในการส่งเสริมพัฒนาการของทารกเกิดก่อนกำหนด
มะลิวรรณ สุตาลังกา ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(35) ความรู้และการปฏิบัติของผู้ดูแลหลักเพื่อการส่งเสริมความฉลาดทางอารมณ์ของเด็กในศูนย์พัฒนาเด็กเล็ก
จันท์พิมพ์ สารากร ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(36) Effectiveness of a maternal participation program for enhancing growth and neurobehavioral development of preterm infants
Nethong Namprom ;มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(37) ศึกษาและพัฒนาของเล่นเสริมสร้างพัฒนาการกล้ามเนื้อเด็กอายุ 4 - 6 ปี
พงศ์ปณต ตินตะชาติ ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(38) Esc challenge game application for enhancing executive functions
Isaree Suttichurchart ;Pimchanok Metapatara;Putwadee Chuangyanyong;Pawitra Chiravirakul ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีมหานคร (บทความ/Article)
(39) The Quality of Play Center Activities and Child Development of Early Childhood Education in China
Xiaolin Liu ;มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(40) ศึกษาและออกแบบชุดของเล่นสำหรับเด็กปฐมวัย อายุ 3-6 ปี เพื่อส่งเสริมพัฒนาการพฤติกรรมทางสังคม
จิรัชญา หนูแก้ว ;สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(41) Effects of selected dimensions of child rearing on cognitive development of children at their one year of life : Finding from the prospecttive cohort study of Thai children
Sukanya Kansin ;มหาวิทยาลัยขอนแก่น (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(42) Little Toy : marketing strategy and factors in the business environment
Wichamai Uachailertkun ;มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(43) การสุขภาพทางไกลกับการกระตุ้นพัฒนาการในเด็กที่มีพัฒนาการล่าช้า: การศึกษานำร่อง
สโรญา หวังเจริญ;Saroya Hwangcharoen ;มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(44) Impacts of Early Childhood Investment on Child Development : An Evidence from Rural Thailand
Wisuwat Chujan ;มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(45) The impact of the learning experiences based on EF guideline on children's executive function skills : a case study of a kindergarten in Bangkok
Sutthirat Permsubhirunya ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(46) The Economics of parenting style and child development : evidence from rural Thailand
Ahmad Shabir Faizi ;มหาวิทยาลัยหอการค้าไทย (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(47) Educational toys enhancing mother-child communication
Liu Yutong ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(48) The influence of caregiving resources on child physical growth development aged 6-23 months in Myanmar
Zar, Chi Lwin, 1990- ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
2Child Development Center (10)
(1) A comparative study of the effectiveness of child care attendants who attended and not attended the capacity building for early childhood care and development with participatory approach program in Bang Pa-In district, Phra Nakhon Si Ayutthaya, province
Ponpawee Uraisawat ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) การมีส่วนร่วมของชุมชนในการจัดการศูนย์พัฒนาเด็กเล็กองค์การบริหารส่วนตำบลแจ้ห่ม อำเภอแจ้ห่ม จังหวัดลำปาง
เกสร วรรณารักษ์ ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) The Quality of Play Center Activities and Child Development of Early Childhood Education in China
Xiaolin Liu ;มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) A comparative study of the effectiveness of child care attendants who attended and not attended the capacity building for early childhood care and development with participatory approach program in Bang Pa-In district, Phra Nakhon Si Ayutthaya, province
Ponpawee Uraisawat ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(5) Teachers perceptions of early childhood care and development centers: effects on pre-primary students in Bhutan
Denkar, Tshering ;มหาวิทยาลัยรังสิต (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(6) ความสัมพันธ์ระหว่างการบริหารจัดการศูนย์พัฒนาเด็กเล็กกับการดำเนินงานตามมาตรฐานสถานพัฒนาเด็กปฐมวัยแห่งชาติ ของศูนย์พัฒนาเด็กเล็กในสังกัดองค์การบริหารส่วนตำบลเทอดไทย อำเภอแม่ฟ้าหลวง จังหวัดเชียงราย
วัชรา พรรณรังษี ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(7) สภาพและแนวทางการบริหารจัดการศูนย์พัฒนาเด็กเล็กสังกัดองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น ในเขตอำเภอสะเมิง จังหวัดเชียงใหม่
กิตติศักดิ์ แสนอุบล ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(8) สุขภาพองค์การของศูนย์พัฒนาเด็กเล็ก สังกัดองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น อำเภอแจ้ห่ม จังหวัดลำปาง
นัยนา สุนะเสน ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(9) บทบาทของผู้บริหารในการบริหารงานศูนย์พัฒนาเด็กเล็ก สังกัดองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น อำเภอเชียงของ จังหวัดเชียงราย
จิรมิตร พวกเมืองพล ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(10) บทบาทของผู้บริหารในการส่งเสริมงานวิจัยในชั้นเรียนของครูศูนย์พัฒนาเด็กเล็ก สังกัดสำนักงานปกครองส่วนท้องถิ่นจังหวัดน่าน
วนิดา กันทะ ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
3Child Development Centers (1)
(1) สภาพบรรยากาศการเรียนการสอนของศูนย์พัฒนาเด็กเล็ก สังกัดองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่นอําาเภอกระสัง จังหวัดบุรีรัมย์
ศิราณี จุโฑปะมา ;มหาวิทยาลัยราชภัฏบุรีรัมย์ (บทความ/Article)
4Child Development Centers and Kindergarten Schools (1)
(1) ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการป้องกันโรคมือเท้าปากของผู้ปกครองเด็กในศูนย์พัฒนาเด็กเล็กและโรงเรียนอนุบาล อำเภอป่าแดด จังหวัดเชียงราย
ศิริพร เรือนมูล ;มหาวิทยาลัยพะเยา (วิทยานิพนธ์/Thesis)
5Child development disorders (1)
(1) The relationship between selected demographic and psychosocial factors and developmental delay among Khmer children at site II camp
Sumogue-Hegenauer, Ellen Charity ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
6Child Development Disorders Pervasive (1)
(1) Adaptive behaviors in older siblings of children with autistic spectrum disorders
Watthanaree Ammawat ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
7Child development. (4)
(1) The effect of molding the plasticine on creativity in early childhood
Phornchanit Jamnieankal. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(2) Factors associated with mental health problems of mothers of delayed development children in hospitals in the Southern Region
Siraparulh Thongthep ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(3) The impact of the 101s : a guide to positive discipline parent training on parent practices and preschooer's executive function
Jutamard Suttho. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
(4) Correlation between two scoring systems of a gross motor assessment in infants aged 3 to 18 months old
Santita Mekkrasin. ;มหาวิทยาลัยมหิดล (วิทยานิพนธ์/Thesis)
ปีที่สร้างเอกสาร
หัวเรื่อง
ผู้สร้างสรรค์ผล งาน
    กำลังแสดงหน้าที่ 1/1
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 32
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,276
รวม 2,308 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 180,649 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 462 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 436 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 70 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 55 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 5 ครั้ง
รวม 181,683 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48