แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi

Name: Feng Yu
ThaSH: Digital literacy
ThaSH: Vocational education -- Study and teaching
ThaSH: Educational technology
ThaSH: Teachers -- Training
Abstract: This thesis present digital literacy development model for higher vocational college teachers in guangxi. The objectives of this research were: 1) To study the current situation of digital literacy for higher vocational college teachers. 2) To develop the model for improving the digital literacy for higher vocational college teachers. 3) To evaluate the model for improving the digital literacy for higher vocational college teachers. The sample consists of 21 experts from the Delphi method and 9 experts from vocational colleges and focus groups from universities or businesses. Research instruments include: 1) design questionnaire, 2) structured interview, and 3) evaluation form. The data were statistic analysis by using percentage, Median, Mode, Inter-Quartile Range and Text Statistics. The research results show that: 1.The level of digital literacy for higher vocational colleges teachers in Guangxi in overall was at medium-high level (21 experts account for about 70%). 2. For the digital literacy development model for higher vocational colleges teachers in Guangxi, the researcher proposes: There are a total of 9 dimensions and 90 development modes. 3.Through the evaluation and expansion of focus groups, 9 dimensions and 105 development models were ultimately developed, including digital perception with 10 development modes, digital knowledge and skills with 9 development modes, digital application with 12 development modes, digital responsibility with 12 development modes, professional development with 11 development modes, digital communication with 10 development modes, digital instructional design with 15 development modes, digital teacher implementation with 17 development models, digital leadership with 9 development models. Keywords: Digital Literacy, Digital Literacy for Teacher, Higher Vocational College
Bansomdejchaophaya rajabhat university. Office of Academic Resources and Information Technology
Address: Bansomdejchaophaya rajabhat university. Office of Academic Resources and Information Technology
Email: seubyos.si@bsru.ac.th
Role: Advisor
Role: Co-advisor
Role: Co-advisor
Created: 2024
Issued: 2025
Modified: 2568-05-02
Issued: 2568-05-02
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: 378.17 F332D 2024
tha
©copyrights มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Feng_Yu.pdf 7.36 MB2 2025-05-10 13:46:52
ใช้เวลา
0.021998 วินาที

Feng Yu
Title Contributor Type
Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Feng Yu
Pong Horadal
Kanakorn Sawangcharoen
Prapai Sridama
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pong Horadal
Title Creator Type and Date Create
Digital Technology Supported Model in Painting Design Teaching
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assoc. Prof. Dr. Pong Horadal;Asst. Prof. Dr. Kanakorn Sawangcharoen;Assoc. Prof. Dr. Sombat Teekasap
Li Xiaofei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Leadership of Chief Technology Officer for Sustainable Growth of High Technology Enterprises in Guangxi Province
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Sombat Teekasab
Lyu Gaizhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Chinese Primary School Student
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Kanakorn Sawangcharoen;Pong Horadal;Sombat Teekasap
Wu Xiaoyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Efficiency in Online Teaching and Learning in Vocational Educational Computer Programming Strategy
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Kanakorn Sawangcharoen;Pong Horadal ;Sombat Teekasab
Zhou Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Prapai Sridama
Feng Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kanakorn Sawangcharoen
Title Creator Type and Date Create
Digital Technology Supported Model in Painting Design Teaching
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assoc. Prof. Dr. Pong Horadal;Asst. Prof. Dr. Kanakorn Sawangcharoen;Assoc. Prof. Dr. Sombat Teekasap
Li Xiaofei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge Management Strategies for Organizational Management of Higher Vocational Educational Administrators in Liaoning Province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assistant Professor Dr.Luxana Keyuraphan;Associate Professor Dr.Niran Sutheeniran;Assistant Professor Dr.Kanakorn Sawangcharoen
Qin Yinglun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Leadership of Chief Technology Officer for Sustainable Growth of High Technology Enterprises in Guangxi Province
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Sombat Teekasab
Lyu Gaizhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Chinese Primary School Student
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Kanakorn Sawangcharoen;Pong Horadal;Sombat Teekasap
Wu Xiaoyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Gao Liebo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Dan Qiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern practice teaching model for students majoring in electrical automation technology
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Ming Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Efficiency in Online Teaching and Learning in Vocational Educational Computer Programming Strategy
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Kanakorn Sawangcharoen;Pong Horadal ;Sombat Teekasab
Zhou Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Prapai Sridama
Feng Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of Digital Learner Characteristics Model for Higher Vocational College Students in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horasal;Kanakorn Sawangcharoen;Sombat Teekasap
Luo Yun Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prapai Sridama
Title Creator Type and Date Create
Teacher internship student improvement strategy development on TPACK teaching practice
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Nainapas Injoungjirakit;Sombat Teekasap;Prapai Sridama
Fang Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Gao Liebo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Dan Qiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern practice teaching model for students majoring in electrical automation technology
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Ming Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Internet security literacy enhancements model for college student in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Long Yifei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Decision Making Model for Chinese in Universities Human Resource Management for in Sichuan
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Deng Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Strategie Traing Model for Promoting Cutural Literacy of Broadcasting Practice
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaraeit ;Kanakirn Sawangcharoen
Yang Jiahang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application teaching digital resources for preschool teachers' professional etiquette
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangacharoen
Wang Qingdi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Prapai Sridama
Feng Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Competency Model Development for College Teachers in Inner Mongolia, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Wang Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 53
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,227
รวม 3,280 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 104,346 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 239 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 176 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 104,808 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48