แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students

Name: Dan Qiang
ThaSH: Digital Literacy Evaluation Model
ThaSH: Tourism Management of Undergraduate Students
ThaSH: Digital Technology Management for Education
Abstract: The title of this research is digital literacy evaluation model development for tourism management of undergraduate students. The purposes of this research are: 1) to extract the components of digital literacy of tourism management of undergraduate students, 2 ) to develop a Digital Literacy Evaluation (DLE) model for tourism management of undergraduate students, and 3 ) to verify the Digital Literacy Evaluation (DLE) model for tourism management of undergraduate students. The sample for this research includes 1,308 tourism management of undergraduate students in China, 21 teachers from 12 universities, 70 tourism management of undergraduate students at Leshan Normal University. The main research instruments include questionnaire, statistical software, DEL model, Microsoft excel, Super Decisions, training program, test paper, etc. The statistic to analyze the data were percentage, average value, and standard deviation. The results were found that. 1) The overall level of digital literacy of tourism management of undergraduate students is not high and needs to be further improved. In terms of the difference in digital literacy levels, Students in the eastern region are higher than those in the western region. Students in the upper grades are taller than those in the lower grades. Boys are higher than girls. 2) The digital literacy of tourism management of undergraduate students includes first-level components such as digital awareness, digital knowledge, digital ability and digital responsibility, and 15 second level components. 3) The weights of the first-level components are digital ability (0.570), digital knowledge (0.215), digital awareness (0.161), digital responsibility (0.054). In terms of the weight of the second-level components, the top three are digital innovation and entrepreneurship (0.116), professional problem-solving (0.105), and digital security (0.091). The last three are digital willingness (0.016), digital determination (0.028), and digital understanding (0.033). Keywords: Digital literacy evaluation model, Tourism management of undergraduate students
Bansomdejchaophaya rajabhat university. Office of Academic Resources and Information Technology
Address: Bansomdejchaophaya rajabhat university. Office of Academic Resources and Information Technology
Email: seubyos.si@bsru.ac.th
Role: adviser
Role: Co-advisor
Role: Co-advisor
Created: 2023
Issued: 2024
Modified: 2567-11-29
Issued: 2024-11-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: 378.1 D167D 2023
eng
©copyrights Bansomdejchaopraya Rajabhat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Dan_Qiang.pdf 7.63 MB
ใช้เวลา
0.02269 วินาที

Dan Qiang
Title Contributor Type
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Dan Qiang
Prapai Sridama
Piyanan Issaravit
Kanakorn Sawangcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prapai Sridama
Title Creator Type and Date Create
Teacher internship student improvement strategy development on TPACK teaching practice
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Nainapas Injoungjirakit;Sombat Teekasap;Prapai Sridama
Fang Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Gao Liebo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Dan Qiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern practice teaching model for students majoring in electrical automation technology
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Ming Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Internet security literacy enhancements model for college student in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Long Yifei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Decision Making Model for Chinese in Universities Human Resource Management for in Sichuan
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Deng Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Strategie Traing Model for Promoting Cutural Literacy of Broadcasting Practice
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaraeit ;Kanakirn Sawangcharoen
Yang Jiahang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application teaching digital resources for preschool teachers' professional etiquette
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangacharoen
Wang Qingdi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Prapai Sridama
Feng Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Competency Model Development for College Teachers in Inner Mongolia, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Wang Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Piyanan Issaravit
Title Creator Type and Date Create
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Gao Liebo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Dan Qiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern practice teaching model for students majoring in electrical automation technology
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Ming Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application teaching digital resources for preschool teachers' professional etiquette
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangacharoen
Wang Qingdi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kanakorn Sawangcharoen
Title Creator Type and Date Create
Digital Technology Supported Model in Painting Design Teaching
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assoc. Prof. Dr. Pong Horadal;Asst. Prof. Dr. Kanakorn Sawangcharoen;Assoc. Prof. Dr. Sombat Teekasap
Li Xiaofei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge Management Strategies for Organizational Management of Higher Vocational Educational Administrators in Liaoning Province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assistant Professor Dr.Luxana Keyuraphan;Associate Professor Dr.Niran Sutheeniran;Assistant Professor Dr.Kanakorn Sawangcharoen
Qin Yinglun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Leadership of Chief Technology Officer for Sustainable Growth of High Technology Enterprises in Guangxi Province
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Sombat Teekasab
Lyu Gaizhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Chinese Primary School Student
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Kanakorn Sawangcharoen;Pong Horadal;Sombat Teekasap
Wu Xiaoyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Gao Liebo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Dan Qiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern practice teaching model for students majoring in electrical automation technology
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Ming Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Efficiency in Online Teaching and Learning in Vocational Educational Computer Programming Strategy
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Kanakorn Sawangcharoen;Pong Horadal ;Sombat Teekasab
Zhou Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Prapai Sridama
Feng Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of Digital Learner Characteristics Model for Higher Vocational College Students in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horasal;Kanakorn Sawangcharoen;Sombat Teekasap
Luo Yun Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,025
รวม 3,052 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 177,424 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 643 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 458 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 47 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 42 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 8 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 178,627 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48