แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi

Name: Gao Liebo
ThaSH: Political Courses in Guangxi
ThaSH: Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological
ThaSH: Digital Technology Management for Education
Abstract: The aim of this research is to investigate and assess the mobile interaction mode (MIT) in order to enhance instructional interaction and learners' learning. The objectives of this study were realized through three different research phases. In the first phase, 120 teachers engaged in ideological and political education in 8 universities and colleges in Guangxi were selected as a sample using convenience sampling technique to find out their views on mobile interactive teaching through a questionnaire survey. In the second phase of the study, a mobile interactive teaching model was constructed on basis of literature analysis, and the final model was determined through two rounds of Delphi method expert consultation. Subsequently, five lessons were designed around the model and 15 ideological and political teachers from randomly selected N universities were invited to apply the model for a monthlong teaching practice In the third phase, a quality test form was used to test the teaching quality of teachers who used and did not use the MIT model to analyze the differences in teaching effectiveness. The results found that, compared to the comparison group that did not use the mobile interactive teaching model, the experimental group's performance on each teaching dimensions increased significantly: “Student academic performance" increased from approximately 4.03 to about 4.27. “Student engagement” rose from approximately 3.75 to about 4.52. “Level of knowledge acquisition” went up from approximately 4.1 to about 4.45. “Student satisfaction” moved from approximately 3.98 to about 4.37. “Classroom atmosphere” improved from approximately 3.73 to about 4.53. “Course coverage” advanced from approximately 4.15 to about 4.35. “Student self-confidence” increased from approximately 4.28 to about 4.43. Thus, it can be proved that the teaching model can effectively improve the quality of teaching. Keywords: Ideological and Political Courses in Colleges and Universities; Mobile Interactive Teaching (MIT) model
Bansomdejchaophaya rajabhat university. Office of Academic Resources and Information Technology
Address: Bansomdejchaophaya rajabhat university. Office of Academic Resources and Information Technology
Email: seubyos.si@bsru.ac.th
Role: adviser
Role: Co-advisor
Role: Co-advisor
Created: 2023
Issued: 2024
Modified: 2567-11-29
Issued: 2024-11-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: 378.04 G184M 2023
eng
©copyrights Bansomdejchaopraya Rajabhat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Gao Liebo.pdf 6.77 MB
ใช้เวลา
0.021429 วินาที

Gao Liebo
Title Contributor Type
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Gao Liebo
Prapai Sridama
Piyanan Issaravit
Kanakorn Sawangcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Prapai Sridama
Title Creator Type and Date Create
Teacher internship student improvement strategy development on TPACK teaching practice
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Nainapas Injoungjirakit;Sombat Teekasap;Prapai Sridama
Fang Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Gao Liebo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Dan Qiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern practice teaching model for students majoring in electrical automation technology
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Ming Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Internet security literacy enhancements model for college student in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Long Yifei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Decision Making Model for Chinese in Universities Human Resource Management for in Sichuan
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Deng Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Strategie Traing Model for Promoting Cutural Literacy of Broadcasting Practice
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaraeit ;Kanakirn Sawangcharoen
Yang Jiahang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application teaching digital resources for preschool teachers' professional etiquette
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangacharoen
Wang Qingdi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Prapai Sridama
Feng Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Competency Model Development for College Teachers in Inner Mongolia, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Sombat Teekasap;Nainapas Injoungjirakit;Prapai Sridama
Wang Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Piyanan Issaravit
Title Creator Type and Date Create
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Gao Liebo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Dan Qiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern practice teaching model for students majoring in electrical automation technology
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Ming Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application teaching digital resources for preschool teachers' professional etiquette
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangacharoen
Wang Qingdi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Kanakorn Sawangcharoen
Title Creator Type and Date Create
Digital Technology Supported Model in Painting Design Teaching
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assoc. Prof. Dr. Pong Horadal;Asst. Prof. Dr. Kanakorn Sawangcharoen;Assoc. Prof. Dr. Sombat Teekasap
Li Xiaofei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Knowledge Management Strategies for Organizational Management of Higher Vocational Educational Administrators in Liaoning Province, China
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Assistant Professor Dr.Luxana Keyuraphan;Associate Professor Dr.Niran Sutheeniran;Assistant Professor Dr.Kanakorn Sawangcharoen
Qin Yinglun
วิทยานิพนธ์/Thesis
Leadership of Chief Technology Officer for Sustainable Growth of High Technology Enterprises in Guangxi Province
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Sombat Teekasab
Lyu Gaizhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Chinese Primary School Student
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Kanakorn Sawangcharoen;Pong Horadal;Sombat Teekasap
Wu Xiaoyan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Mobile Interactive Teaching Model for College Ideological and Political Courses in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Gao Liebo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Evaluation Model Development for Tourism Management of Undergraduate Students
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Dan Qiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Modern practice teaching model for students majoring in electrical automation technology
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Prapai Sridama;Piyanan Issaravit;Kanakorn Sawangcharoen
Ming Xin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Efficiency in Online Teaching and Learning in Vocational Educational Computer Programming Strategy
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Kanakorn Sawangcharoen;Pong Horadal ;Sombat Teekasab
Zhou Jie
วิทยานิพนธ์/Thesis
Digital Literacy Development Model for Higher Vocational College Techers in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horadal;Kanakorn Sawangcharoen;Prapai Sridama
Feng Yu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of Digital Learner Characteristics Model for Higher Vocational College Students in Guangxi
มหาวิทยาลัยราชภัฏบ้านสมเด็จเจ้าพระยา
Pong Horasal;Kanakorn Sawangcharoen;Sombat Teekasap
Luo Yun Fang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 6
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,919
รวม 2,925 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 206,477 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 675 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 537 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 43 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 24 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 207,814 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48