แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
ผลการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้โครงงานเป็นฐานต่อความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น

LCSH: English language -- Study and teaching
LCSH: Teaching -- Aids and devices
Abstract: Learner autonomy is widely accepted as one of the educational goals in the 21st century. Additionally, learner autonomy has been found to affect success in language learning. This study aimed to investigate the effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students. This study employed a one-group pretest-posttest design to collect both quantitative and qualitative data from 39 lower secondary school students attending 14-week project-based English instruction. The quantitative data obtained from the learner autonomy questionnaire were triangulated with the qualitative data collected from the learning logs and the semi-structured interviews. The findings revealed that the learner autonomy of lower secondary school students increased with statistical significance, changing from “low” level to “high” level. All dimensions of learner autonomy were increased significantly. The socio-cultural dimension was developed the most, followed by technical dimension, psychological dimension, and political-philosophical dimension. The two emerging themes from the learning logs and interviews were “using various learning strategies to learn English” and “motivation to learn English”. It could be assumed that the implementation of the project-based English instruction could effectively enhance learner autonomy. Therefore, it is a good option for any English classrooms aimed at fostering learner autonomy. To implement the effective project-based instruction, the English teachers should conceptualize the principles of project-based learning and change the role to become a facilitator. For further studies, the researchers should investigate the effects of the project-based English instruction on the socio-cultural dimension in the onsite classroom.
Abstract: ความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองได้รับการยอมรับอย่างกว้างขวางว่าเป็นหนึ่งในเป้าหมายการศึกษาในศตวรรษที่ 21 นอกจากนี้ยังพบว่า ความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองส่งผลต่อความสำเร็จในการเรียนรู้ภาษาอีกด้วย งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้โครงงานเป็นฐานต่อความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองของนักเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยแบบกลุ่มทดลองกลุ่มเดียว วัดผลก่อนและหลังการทดลองซึ่งเก็บข้อมูลทั้งเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพจากนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น จำนวน 39 คนซึ่งใช้เวลา 14 สัปดาห์ในการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้โครงงานเป็นฐาน ข้อมูลเชิงปริมาณที่ได้รับจากแบบสอบถามเกี่ยวกับความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองด้านภาษาได้รับการตรวจสอบสามเส้าจากข้อมูลที่ได้จากแบบบันทึกหลังการเรียนรู้ด้วยตนเองและแบบสัมภาษณ์การเรียนรู้ด้วยตนเอง ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าผู้เรียนพัฒนาความสามารถในการเรียนรู้ภาษาอังกฤษด้วยตนเองจากระดับต่ำไปยังระดับสูงอย่างมีนัยสำคัญ ทั้งนี้ความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองทั้ง 4 ด้านพัฒนาขึ้นอย่างมีนัยสำคัญ ความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนด้านสังคมและวัฒนธรรมได้รับการพัฒนาสูงที่สุด ตามมาด้วย ความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองด้านเทคนิควิธี ความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองด้านจิตวิทยา และความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองด้านความเสรีในการตัดสินใจและการเจรจาต่อรอง หัวข้อที่ได้รับจากการวิเคราะห์ข้อมูลจากแบบบันทึกหลังการเรียนรู้ด้วยตนเองและแบบสัมภาษณ์การเรียนรู้ด้วยตนเองได้แก่ “การใช้กลวิธีในการเรียนที่หลากหลายเพื่อที่จะเรียนภาษาอังกฤษ” และ “แรงจูงใจในการเรียนภาษาอังกฤษ” จึงสามารถสรุปได้ว่าการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้โครงงานเป็นฐานสามารถพัฒนาความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเองอย่างมีประสิทธิภาพ ดังนั้นมันจึงเป็นตัวเลือกที่ดีที่จะนำไปใช้ในห้องเรียนภาษาอังกฤษที่มีเป้าหมายที่จะพัฒนาความความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนเอง เพื่อที่จะใช้การสอนภาษาอังกฤษโดยใช้โครงงานเป็นฐานให้มีประสิทธิภาพ ครูภาษาอังกฤษสร้างความเข้าใจในหลักการต่างๆ ของการเรียนรู้ด้วยโครงงานและเปลี่ยนบทบาทตัวเองให้เป็นผู้อำนวยความสะดวกในการสอน สำหรับการวิจัยในครั้งต่อไปผู้วิจัยควรศึกษาศึกษาผลการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้โครงงานเป็นฐานต่อความสามารถในการเรียนรู้ด้วยตนด้านสังคมและวัฒนธรรมในห้องเรียนปกติ
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2022
Modified: 2024-11-23
Issued: 2024-11-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6083403627[1].pdf 3.88 MB
ใช้เวลา
0.01711 วินาที

Suphawadee Suwannaphim
Title Contributor Type
Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Suphawadee Suwannaphim
Jutarat Vibulphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Jutarat Vibulphol
Title Creator Type and Date Create
Effects of English reading instruction based on the reader response approach on critical reading ability and critical thinking ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Arnuphab Ueai-chimplee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using a strategy-based training program on attitudes and self-access English language learning behaviors of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Ratree Booranasanti
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of out-of-class English language learning activities, learning strategies, and attitudes towards autonomous English language learning of English program and regular program students in secondary schools
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suparuthai Sumonwiriya
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationships between affective variables, willingness to communicate in english, and englsih communication behaviors of Thai secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hathairat Jongsermtrakoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Denchai Prabjandee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of content-based English lessons incorporating form-focused tasks on upper secondary school students’ content knowledge and grammatical knowledge
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pitaya Thipwajana
วิทยานิพนธ์/Thesis
PROPOSED GUIDELINES FOR DEVELOPING PRIMARY ENGLISH TEACHER TRAINING PROGRAMS FOR PROVINCIAL TEACHER TRAINING COLLEGES KINGDOM OF CAMBODIA
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Pum Chea
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF AN ENGLISH INSTRUCTION USING THE FLIPPED LEARNING APPROACH ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION ABILITY AND MOTIVATION IN ENGLISH LEARNING OF UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Kriengkrai Sakulprasertsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
A MODEL OF RELATIONSHIPS BETWEEN BELIEFS ABOUT LANGUAGE LEARNING, LANGUAGE LEARNING STRATEGIES, PROFICIENCY, GENDER, AND EDUCATIONAL CONTEXT OF THAI UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Sirawit Apairach
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of different types of corrective feedback incorporating with teacher-student conference on upper escondary school students' english writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Kamonporn Ongphet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of using graphic organizers on english reading ability of elementary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Rutai Sumniengsanoh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The understanding and application of the communicative language teaching approach of secondary school teachers in Nakhonpathom Educational Service Area
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Ploysongsang Panpothong
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of usefulness and enjoy ableness of communicative English activities as perceived by lower secondary demonstration school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol;Brooks, David
Pornpun Vimooktalop
วิทยานิพนธ์/Thesis
DEVELOPMENT OF AN ENGLISH INSTRUCTIONAL MANAGEMENT MODEL BASED ON DIFFERENTIATED INSTRUCTION AND UNIVERSAL DESIGN TO ENHANCE ENGLISH LEARNING ACHIEVEMENT, SOCIAL SKILLS, AND LEARNING ENGAGEMENT OF UNDERGRADUATE STUDENTS WITH AND WITHOUT HEARING IMPAIRMENT IN INCLUSIVE ENGLISH CLASSROOMS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol;Siriluck Prongsantia
Samorn Suthipiyapathra
วิทยานิพนธ์/Thesis
An examination of the factors predicting verbatim plagiarism in English academic writing in Thai contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Ratchada Phuchongcharoen
วิทยานิพนธ์/Thesis
A case study of an english teacher learning community in Thailand
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hasakamon Duangmani
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of situational variables on willingness to communicate and English classroom communication behaviors of ninth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Natthida Thong-Iam
วิทยานิพนธ์/Thesis
An Exploration of Motivational Strategies, Beliefs, and Contextual Factors: A Case of Chinese EFL Teachers
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Xiaosu Chen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students Motivation and Teachers Motivational Strategies in English Language Classrooms in Unstable Socio-political Contexts
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Hkawn San Nra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of collocation vocabulary instruction on lower secondary school students' writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Waree Lerdejdecha
วิทยานิพนธ์/Thesis
A model of willingness to communicate in English in Iranian EFL classroom context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Jutarat Vibulphol
Azadeh Amirzadi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of tiered English reading instruction on reading comprehension ability and opinions of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Piyawadee White
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of project-based English instruction on learner autonomy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suphawadee Suwannaphim
วิทยานิพนธ์/Thesis
A Study of self-directed learning in online English reading of secondary school students attending CALL learner training
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Jutarat Vibulphol
Suttiya Khongyai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 17
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,935
รวม 2,952 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 64,817 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 70 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 4 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 64,925 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48