แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Reduction of diesel engine particulate matters using retrofit CEO2 diesel oxidative catalyst and partial flow diesel Particulate filter system

Name: Liu, Hai
LCSH: Automobiles -- Motors
LCSH: Automobiles -- Motors (Diesel) -- Exhaust gas
LCSH: Automobiles -- Catalytic converters
Abstract: Meeting regulatory requirements for low emissions from internal combustion engines has become increasingly difficult with traditional purification technology alone. As a result, the most widely used diesel engine exhaust after-treatmenttechnologies are DOC (Diesel Oxidation Catalyst) and DPF (Diesel Particulate Filter) due to their significant reduction of NOx, Lie, CO, and PM in exhaust gas. This study specifically utilized Ce02 as the DOC catalyst and a partial-flow DPF installed after the DOC. After comparison of the pressure drop and filtration efficiency by using GT Power software, this study recommended a cell density of 200-300 CPSI, a channel length of 150-230 mm, and a hydraulic diameter of 120-240mm for the DPF of a 3L diesel engine. During this research 2 aftertreatment samples were applied based on the simulation results and experience. In-cylinder pressure sensors and crank angle encoders were used to monitor engine performance during experiments conducted at varying engine loads and RPMs. Engine testing results showed that the Ce02 DOC and DPF systems effectively reduced NOx by around 300 ppm and particulate matter by around 65%. CO and Lie were also substantially reduced at the same time. DOC and DPF systems have no significant effect on combustion pressure, fuel consumption, SFC, SEC, and thermal efficiency owing to the particulate filter causes a pressure drop of 0.2-2.3 kPa However, without DPF system, the IET is 4-6% higher than BTE; While with DPF system, ITE is 5-11% higher than BTE owing to the DPF system cause the friction loss increase between 1-6%; the friction loss increases with engine rpm increasing due to more revolution cause more friction work. Combustion trend to start earlier when engine load increasing or engine rpm decreasing. Vehicle tests at the pollution control department revealed that the DOC and DPF systems reduced PN by 4.8E+13/km, PM by 20.9mg/km, NOx by 182mg/km. Comparisons between Catalytic DPF and Non-Cat DPF showed that applying Ce02 DPF resulted in a 3mg/km reduction in PM. The study also investigated the pressure drop and filtration efficiency of a 3-litre diesel engine, revealing that a partial-flow DPF had around 50% lower back pressure than full-flow DPF at the same geometric conditions, but with an average filtration efficiency of around 30% less. Some research methods and conclusions in this paper can also provide a certain reference for other types of DPFs
King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang. Central Library
Address: BANGKOK
Email: Lifelong@kmitl.ac.th
Role: Thesis Advisor
Role: Thesis Co-Advisor
Email : chinda.ch@kmitl.ac.th
Created: 2023
Modified: 2024-11-08
Issued: 2024-11-08
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights King Mongkut's Institute of Technology Ladkrabang
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Hai Liu.pdf 8.23 MB
ใช้เวลา
0.032059 วินาที

Liu, Hai
Title Contributor Type
การลดเขม่าเครื่องยนต์ดีเซลโดยอุปกรณ์กรองอนุภาคแบบไหลผ่านบางส่วนที่ใช้เส้นใยไมโครโลหะเคลือบแพลทินัม
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Poonnut Thaeviriyakul;Mek Srilomsak;Liu, Hai;Veerayut Wongpattharaworakul;Watanyoo Phairote;Preechar Karin;Chinda Charoenphonphanich;Watcharin Po-ngen;Sompong Srimanosaowapak

บทความ/Article
Impacts of partial flow diesel particulate filter on vehicle\'s brake thermal efficiency and exhaust emissions characteristics
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Plan Teekatasn Cosh;Poonnut Thaeviriyakul;Wai, Phyo;Oh, Ban-seok;Liu, Hai;Thin, Myat Hsu;Watanyoo Phairote;Mek Srilomsak;Supat Kittiratsatcha;Preechar Karin;Chinda Charoenphonphanich;Kobsak Sriprapha;Sompong Srimanosaowapak;Sompong Srimanosaowapak

บทความ/Article
Reduction of diesel engine particulate matters using retrofit CEO2 diesel oxidative catalyst and partial flow diesel Particulate filter system
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Liu, Hai
Chinda Charoenphonphanich
Katsunori Hanamura
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chinda Charoenphonphanich
Title Creator Type and Date Create
A fundamental study of injection, spray, and combustion characteristics of hydrotreated vegetable oil under simulated diesel engine conditions
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Chinda Charoenphonphanich
Vo Tan Chau
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of cylindrical Lithium-ion battery thermal runway prevention using liquid-submerged technique
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Chinda Charoenphonphanich;Hirai, Shuichiro
Pongkorn Meelapchotipong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reduction of diesel engine particulate matters using retrofit CEO2 diesel oxidative catalyst and partial flow diesel Particulate filter system
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Chinda Charoenphonphanich;Katsunori Hanamura
Liu, Hai
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on liquid-cooled jackets for synchronous reluctrance motors and application of machine learning in cooling strategies
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Chinda Charoenphonphanich;Manop Masomtob;Shuichiro Hirai
Hoang Khan Nguyen
วิทยานิพนธ์/Thesis
Katsunori Hanamura
Title Creator Type and Date Create
Physicochemical characteristics of metal oxide ashes derived from used wall flow diesel particulate filter
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Preechar Karin;Nuwong Chollacoop;Katsunori Hanamura
Sattatad Rodvanna
วิทยานิพนธ์/Thesis
Reduction of diesel engine particulate matters using retrofit CEO2 diesel oxidative catalyst and partial flow diesel Particulate filter system
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Chinda Charoenphonphanich;Katsunori Hanamura
Liu, Hai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence on partial-flow particulate on diesel vehicle thermal efficiency and emission characteristics using B20
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Supat Kittiratsatcha;Kobsak Sriprapha;Katsunori Hanamura
Plan Teekatasn Cosh
วิทยานิพนธ์/Thesis
Feasibility study of grid-connected hybrid wind-battery energy storage system for EV charging station in Thailand
สถาบันเทคโนโลยีพระจอมเกล้าเจ้าคุณทหารลาดกระบัง
Jarruwat Charoensuk;Katsunori Hanamura
Thuzar Mon
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,040
รวม 2,043 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 82,735 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 13 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 82,765 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.33