แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of using synthetic and analytic phonics on young Thai students English pronunciation
ผลของการใช้การสังเคราะห์การออกเสียงและการวิเคราะห์การออกเสียงต่อการออกเสียงภาษาอังกฤษของนักเรียนไทยรุ่นเยาว์

LCSH: English language -- Pronunciation -- Study and teaching (Elementary)
Classification :.LCCS: PE
LCSH: English language -- Study and teaching (Elementary)
Abstract: The purpose of this research was to determine whether teaching using synthetic phonics and analytic phonics instruction help students improve their grapheme-phoneme knowledge and pronounce the target words and pseudo words as a whole. It was conducted with 13 Grade-1 students. This study focused on 18 consonants sounds and five short-vowel sounds written in CVC format. Research has shown that teaching using synthetic phonics instruction can enhance students’ knowledge of phonemes and grapheme, and, in turn, enhance the pronunciation of the target words. In addition, analytic phonics instruction also helps the students pronounce the target words and pseudo word as a whole more correctly. The in-depth analysis of the main findings revealed that there are some letters that cause problems in pronunciation for students. These problems arose because these problematic letters’ names and their corresponding sounds are not related.
Ubon Ratchathani University. The Office of Academic Resources
Address: UBON RATCHATHANI
Email: library@ubu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2567-10-09
Issued: 2024-10-09
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: PE S619 2022
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Ubon Ratchathani University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 Sirichat Panyabaramee.pdf 2.7 MB1 2024-12-09 12:28:10
ใช้เวลา
0.017955 วินาที

Sirichat Panyabaramee
Title Contributor Type
Effects of using synthetic and analytic phonics on young Thai students English pronunciation
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Sirichat Panyabaramee
Wachiraporn Kijpoonphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wachiraporn Kijpoonphol
Title Creator Type and Date Create
The comparison of using SQ4R and applied SQ4R to promote English reading comprehension of grade 9 students at Kanthararom school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Sommai Poontha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The comparison of reading texts in team up in english 1-3 and grade 9 english o-net examinations
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Pornpimon Tangsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The comparison of using murdoch integrated approach (MIA) and normal approach (na) in reading comprehension for grade 8 studennts in Patummaswittaya school
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Sakuna Yuangthonng
วิทยานิพนธ์/Thesis
A critical analysis of intercultural representation in EFL textbooks
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Songwut Bhattarachaiyakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching english collocations to enghance Thai students' speaking ability
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Sukontip Yongkong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of applying quizizz games as a practice to promote English phrasal verbs learning
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Pannida Pimsorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of cultural contents represented in reading sections of EFL textbooks: a case study of Access 3 and New world 3
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Thanyaphon Sasomphonsawat
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of the effect of the two phonics instructional programs on students' english reading ability
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Ratchadamas Chaiyathip
วิทยานิพนธ์/Thesis
A comparison of gender refresentations in grade 6 English textbooks
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Natti Vardvichairood
วิทยานิพนธ์/Thesis
The investigation of grade 9 students' opinions about their English texebook
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Poramin Fraikrathoke
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of authentic reading materials and simplified reading materials to teach English reading in grade 8 students
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Phatsara Reanthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of brain-based learning on improving Thai EFL grade 4 students English speaking ability
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Nattinin Phompan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of using synthetic and analytic phonics on young Thai students English pronunciation
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Sirichat Panyabaramee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Improving grade 3 students reading skills through interactive approach: a case study at Ban Nong Dum school, Ubon Ratchathani province
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Thanapa Phaprajong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using lexical approach to improve grade 6 students vocabulary knowledge
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Napajaree Thamwiset
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use authentic reading materials and simplified reading materials to teach English reading in grade 8 students
มหาวิทยาลัยอุบลราชธานี
Wachiraporn Kijpoonphol
Wasoonthra Panthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 26
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,621
รวม 2,647 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 67,607 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 78 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 67,736 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48