แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Relationship among private school brand image, marketing strategy, and student satisfaction in a private university - A case study

Address: Pathum Thani
Organization : Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Faculty of Business Administration. Program in General Management
keyword: Satisfaction
ThaSH: Private school
Classification :.LCCS: HD 69.B7
; School brand image
; Marketing strategy
Abstract: Private schools in China have developed rapidly due to education marketization but face intense market competition. Thus, creating a brand image and marketing strategies are vital. The main objectives of this study were to determine the relationship between the marketing strategies and brand image of private universities, the relationship between the brand image and student satisfaction, the relationship between the marketing strategies and student satisfaction, the impact of individual student variables on the brand image of private universities, the impact of individual student variables on the marketing strategies of private universities, and the impact of individual student variables on student satisfaction. The sample group used in the study were 366 students in a private school in Jiangxi Province, China. The instrument used to collect data was a questionnaire. The statistical methods used to analyze the data comprised reliability and validity analysis, variance analysis, correlation analysis, and regression analysis. The study results found a positive correlation between school brand image and student satisfaction, between marketing strategies and brand image, and between marketing strategies and student satisfaction. There are significant differences in grade level and family background. Recommendations for the Chinese government include organizing national exchange activities to enhance communication, establishing a management agency for private schools to provide consultation, and strengthening monitoring and evaluation mechanisms. Private schools should focus on developing unique brand image characteristics, targeted marketing strategies based on feedback and social context along with quality campus environments, teaching, and services to improve student satisfaction.
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Role: Faculty advisor
Created: 2567
Modified: 2024-08-19
Issued: 2024-08-19
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE HD 69.B7 .Y83
eng
Descipline: General Management
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-176186.pdf 1.77 MB1 2024-10-25 22:50:39
ใช้เวลา
0.028866 วินาที

Song Yufei
Title Contributor Type
Relationship among private school brand image, marketing strategy, and student satisfaction in a private university - A case study
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Song Yufei
Li Liou-Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Li Liou-Yuan
Title Creator Type and Date Create
Relationship among private school brand image, marketing strategy, and student satisfaction in a private university - A case study
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Li Liou-Yuan
Song Yufei
วิทยานิพนธ์/Thesis
Influence of the 4PS marketing mix strategy and intelligent logistics service on consumer purchase decisions
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Li Liou-Yuan
Ding Runzhi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 79
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,517
รวม 3,596 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 220,771 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 707 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 585 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 145 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 67 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 11 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 222,291 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.214