แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The use of augmented reality direct vocabulary instruction based on cognitive theory of multimedia learning to enhance vocabulary knowledge of Thai university students

Organization : Chulalongkorn University. Faculty of Education

Organization : Chulalongkorn University. Faculty of Education
LCSH: Augmented reality
LCSH: Augmented reality in education
LCSH: English language -- Vocabularly -- Study and teaching
Abstract: The potential of augmented reality to merge the real and computer-generated world together can revolutionize the vocabulary field. This study aimed to 1) investigate the effectiveness of the use of augmented reality direct vocabulary instruction based on cognitive theory of multimedia learning to enhance vocabulary knowledge of Thai university students and 2) explore the perceptions of Thai university students towards the instruction. This study employed a one group pre-posttest research design. Twenty Thai university students from the second to fourth year at a public university in Bangkok participated in this study for 10 weeks. The instruments were lesson plans with AR flashcards, pre-posttest, questionnaire and interview. The data was analyzed using paired-sample t-test, mean, SD and thematic analysis. The results showed that 1) there was a significant improvement of students’ vocabulary knowledge at p 0.001. and 2) students had positive perceptions towards the instruction as they found it interesting and useful, agreeing to apply it outside classrooms. The augmented reality direct vocabulary instruction based on cognitive theory of multimedia learning enhances vocabulary knowledge systematically with an overlay of sound, pictures and real situations. It can also become part of students’ future self-learning.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Created: 2567
Modified: 2024-08-19
Issued: 2024-08-19
บทความ/Article
application/pdf
ISBN: 2697-3863
BibliograpyCitation : e-Journal of Education Studies, Burapha University. ปีที่ 6, ฉบับที่ 2 (เม.ย.-มิ.ย. 2567), หน้า 1-16
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ejes6n2p1-16.pdf 1.46 MB
ใช้เวลา
0.017764 วินาที

Premkamon Hiranrakpattana
Title Contributor Type
The use of augmented reality direct vocabulary instruction based on cognitive theory of multimedia learning to enhance vocabulary knowledge of Thai university students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Premkamon Hiranrakpattana;Pornpimol Sukavatee

บทความ/Article
Pornpimol Sukavatee
Title Contributor Type
A development of the social constructivism blended learning module for enhancing reading engagement and English reading ability of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Apasara Chinwonno
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of augmented reality direct vocabulary instruction based on cognitive theory of multimedia learning to enhance vocabulary knowledge of Thai university students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Premkamon Hiranrakpattana;Pornpimol Sukavatee

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 54
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,438
รวม 3,492 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 104,935 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 242 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 178 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 27 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 105,402 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48