แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Study on the influence of O2O fresh convenience store experience value on consumers' purchase intention
O2O 生鲜便利店体验价值对消费者购买意愿的影响研究

LCSH: Purchase intention
LCSH: Consumers -- Case studies
LCSH: Customer satisfaction
Abstract: O2O Fresh Convenience Store is a business model that uses Internet technology to provide product information online, and offline physical stores deliver goods after customers choose products through software. Today people's pace of life is accelerating. Such O2O Fresh Convenience Store service can save time and provide convenience for life. Based on the expected value theory, this paper studies the relationship among experience value, customer satisfaction and purchase intention under the O2O Fresh Convenience Store business model. A research model was built, hypotheses were proposed, and questionnaires were issued. The research results of this paper are as follows: First, combined with the actual situation of O2O fresh convenience store model, the dimension of experience value is divided into four dimensions: APP function value, service value, cost value and emotional value, which has been verified in the empirical study, which is a new attempt. Second, the relationship model of "experience value -- customer satisfaction -- purchase intention" in O2O Fresh Convenience Store mode is constructed, and the mechanisms of experience value, customer satisfaction and purchase intention are revealed. In order to improve the experience value of customers in O2O fresh convenience store mode, theoretical guidance and suggestions are provided for improving customer satisfaction and purchase intention.
Abstract: O2O 生鲜便利店是利用互联网技术线上提供产品信息,客户通过软件选择商 品后,由线下实体店进行配送的商业模式。在当今社会,人们生活节奏加快,这 种O2O 生鲜便利店的服务能够很好的节省时间,为生活提供便利。 本文以期望价值理论,研究在O2O 生鲜便利店的商业模式下,体验价值、 顾客满意度与购买意愿三者之间的关系。构建研究模型,提出假设并发放问卷, 在收集了369 份问卷后,分析数据得出体验价值中的APP 功能价值、服务价值、 成本价值和情感价值对顾客满意度和消费者购买意愿均产生正向影响。并且顾客 满意度在体验价值和购买意愿之间起到一定的中介作用。本文的研究成果在于: 第一,结合O2O 生鲜便利店模式的实际情况,将体验价值的维度划分为APP 功 能价值、服务价值、成本价值和情感价值四个维度,并在实证中得到验证,这是 一个新的尝试;第二,构建了O2O 生鲜便利店模式中“体验价值—顾客满意度— 购买意愿”关系模型,揭示了体验价值、顾客满意度和购买意愿的作用机制,为 提高O2O 生鲜便利店模式顾客的体验价值,从而为提升顾客满意度和购买意愿 提供了理论指导和建议。
Rangsit University. Rangsit University Library
Address: Pathum Thani
Email: rattanapornn@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2567-04-29
Issued: 2024-04-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
chi
©copyrights มหาวิทยาลัยรังสิต
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 HAORAN SHENG.pdf 1.01 MB1 2024-05-22 15:57:18
ใช้เวลา
0.147683 วินาที

Haoran Sheng
Title Contributor Type
Study on the influence of O2O fresh convenience store experience value on consumers' purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Haoran Sheng
Tang Yingkai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tang Yingkai
Title Creator Type and Date Create
Marketing innovation of Yuan Qi Sen Lin : a case study based on 4P theory
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Qingxia Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Research on marketing strategy of Nanjing H Cosmetics Company
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Xiaolin Jiang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Internationalization of Chinese garment enterprises: a case study based on anta clothing
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang YingKai
Di Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Competency requirements of first-generation founders to second-generation successors : a case study of an investigation of family enterprises in Zhangjiang city
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai,
Xujian Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
An analysis of incentive scheme for the new generation staff of CJ education group
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Yi Huang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between psychological contract and work engagement of the post-95s : mediation of psychological capital and moderation of organizational commitment
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Shumin Wang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Relationship between facilitative focus moderation and psychological capital on change support : taking organizational support climate as moderating variable behavior
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Chaoke
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of the transformational leadership effect on employee work engagement, mediating effect of followership
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Dong Silu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effect of quantum leadership on employee innovation performanc : the mediation of affective organizational commitment and the regulation of organizational self-esteem
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Shenfan Zou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Study on the influence of O2O fresh convenience store experience value on consumers' purchase intention
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Haoran Sheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
The influence of online word-of-mouth of variety shows on audience's behavioral intention : taking audience trust as the mediating variable
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Xia Ning
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of impact of consumer-perceived value on the sales and marketing performance of skincare enterprises in the context of e-commerce live streaming using consumer trust as a mediation
มหาวิทยาลัยรังสิต
Tang Yingkai
Shaohao Pan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 48
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 5,435
รวม 5,483 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 272,159 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 398 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 397 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 48 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 7 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 6 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 273,021 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.101