แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Dynamic response evaluation of railway track transitions with resilient materials

Organization : Chulalongkorn University. Faculty of Engineering
Email : 6470299421@chula.ac.th

Organization : Chulalongkorn University. Faculty of Engineering
Email : anandrajce@gmail.com

Organization : Chulalongkorn University. Faculty of Engineering
Email : Chayut.ng@chula.ac.th
keyword: Resilient materials
LCSH: Railroads -- Curves and turnouts
; Dynamic response analysis
LCSH: Railroads -- Design and construction
; Under Sleeper Pads
LCSH: Structural dynamics
; Under Slab Mats
Abstract: Railway infrastructure development is a growing trend around the globe, offering numerous benefits. However, one of the significant challenges is the track transition problem that arises from changing track sections. This leads to abrupt changes in track stiffness, resulting in substantial damage to the track structure due to the differential settlement, thereby increasing maintenance costs. In Thailand, the first phase of Thailand’s high speed rail project has introduced a slab track system from China combined with traditional ballasted tracks at several sections. It is important to note that transition area can be critical and. There have been several methods to reduce differential stiffness. However, the combined method of using both Under Sleeper Pads (USPs) and Under Slab Mats (USMs) has not been widely adopted, even though it has the potential to reduce track vibration, impact load, and differential settlement. This paper presents the 3D train-track-soil finite element model at railway track transition zone with USPs and USMs. Several types of pads are proposed at different locations on the tracks subjected to various train speeds. Numerical results from a train-track-soil model computed using LS-DYNA are validated with field measurements and previous numerical results. One of the main advantages of using USPs is that they help to reduce ballast degradation. Similarly, USMs can be used to control track stiffness. While there are various ways to address these problems, the mixed method of using USPs and USMs is found to be an alternative to mitigate the problem at railway track transition. It is important to use resilient pads with caution, as improper selection or application of these pads can lead to further problems. Therefore, additional research is required to assess the potential benefits of this approach in reducing track vibration, impact load, and differential settlement on other tracks and soil types.
King Mongkut's University of Technology North Bangkok. Central Library
Address: BANGKOK
Email: library@kmutnb.ac.th
Created: 2023
Modified: 2024-04-10
Issued: 2024-04-10
บทความ/Article
application/pdf
BibliograpyCitation : In Chulalongkorn University. 5th International Conference on Civil and Building Engineering Informatics (ICCBEI 2023) (pp.511-518). Bangkok : Chulalongkorn University
eng
©copyrights King Mongkut's University of Technology North Bangkok
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 ICCEBEI 2023pp.511-518.pdf 2.07 MB
ใช้เวลา
0.031225 วินาที

Surapan Noppharat
Title Contributor Type
Dynamic response evaluation of railway track transitions with resilient materials
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Surapan Noppharat;Raj, Anand;Chayut Ngamkhanong

บทความ/Article
Raj, Anand
Title Contributor Type
Dynamic response evaluation of railway track transitions with resilient materials
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Surapan Noppharat;Raj, Anand;Chayut Ngamkhanong

บทความ/Article
Chayut Ngamkhanong
Title Contributor Type
Simulation of train scheduling and evaluation of passenger level of service a case study of mass rapid transit blue line
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Kanticha Machoo;Jirapat Pakchamsai;Chayut Ngamkhanong;Boonchai Sangpetngam

บทความ/Article
Risk assessment of railway tracks in floodplain area using digital surface model and computer vision
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Watcharapong Wongkaew;Wachira Muenyoksakul;Krittiphong Manachamni;Tanawat Tangjarusritaratorn;Chayut Ngamkhanong

บทความ/Article
Dynamic response evaluation of railway track transitions with resilient materials
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าพระนครเหนือ
Surapan Noppharat;Raj, Anand;Chayut Ngamkhanong

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,142
รวม 3,145 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 275,390 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 422 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 356 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 111 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 15 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 11 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 276,310 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.104