แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Global Englishes : textbook analysis and teachers' perception
นานาภาษาอังกฤษโลก: การวิเคราะห์หนังสือแบบเรียนภาษาอังกฤษและการรับรู้ของครู

LCSH: Burapha University -- Teaching English as a Global Language
Classification :.DDC: 420
LCSH: English language -- Textbooks
LCSH: English language -- Study and teaching
Abstract: This study investigated the extent to which lower-secondary school English textbooks, commonly used by English teachers in Chonburi province, Thailand, contain Global Englishes features and explored teachers’ practices of using the textbooks that contain Global Englishes features. The first phase obtained commonly used English textbooks by asking English teachers in Chonburi to identify the textbooks they currently use. After that, the most used textbooks were analyzed by using the Global Englishes textbook framework (Syrbe & Roses, 2018), in terms of target interlocutors, ownership of English, target culture, norms of English, and orientation. The second phase was to explore the teachers’ practices in using English textbooks that contained Global Englishes. The data revealed the only Global Englishes feature manifested in the textbook was in the target culture. However, the other aspects of Global Englishes features (the target interlocutor, ownership of English, norms of English, and orientation) did not materialize. When exploring the teachers’ perceptions of the Global Englishes features manifested in the English textbooks, it was revealed that the teachers lacked knowledge about Global Englishes. They preferred to teach the students to sound like native English speakers because they believed that the students would communicate with the interlocutors with more understanding. They used the textbooks as the guideline to access the lessons and provided other sources for students to explore. For this reason, English teachers should be equipped with knowledge about Global Englishes and raise awareness about the Global Englishes features manifested in the textbooks.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Role: Principal advisor
Role: Co-advisor
Created: 2023
Modified: 2024-03-29
Issued: 2024-03-29
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: Th 420.7 Uk35G
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 61920262.pdf 9.97 MB1 2025-06-05 12:30:49
ใช้เวลา
0.01994 วินาที

Ukrit Chimmarak
Title Contributor Type
Global Englishes : textbook analysis and teachers' perception
มหาวิทยาลัยบูรพา
Ukrit Chimmarak
Denchai Prabjandee
Nattharmma Nam-fah
วิทยานิพนธ์/Thesis
Denchai Prabjandee
Title Creator Type and Date Create
Motivation towards english language learning of students in a secondary school in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Ning' Yuhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using a task-based learning approach on oral English communication skills for lower secondary school students in Rayong, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Sun Wenfang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Out-of-class English learning activities of the vocational education learner at Kampong Chheuteal high school, Kampong Thom province, Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Chalong Tubsree
Sum Sun
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inquiry into international students' motivation to study at Burapha University, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee
Jiefan, Zhang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perspectives in English language learning : an exploration of integrative and instrumental motivation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Manussanan Siritontraporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning styles in English classrooms : predominant preferences of genders
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Wanichanan Sawetsunthornpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
An inquiry into the motivation to study English abroad : voice from students and parents
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sasiwimon Wijarnjit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning to become English teachers : navigating emotions in identity development and identity improvisation during a teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Pornsiri Nilpirom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parents' attitudes and expectations toward English language teaching at the kindergarten level of a catholic school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee
Sasichanan Pramual
วิทยานิพนธ์/Thesis
Fostering learner autonomy in an English classroom by using project-based learning
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Phanita Phasuk
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancing intercultural competence by using video-based instruction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Kanit Samphanthanakarn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes orientation of English textbooks in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Jutamas Juntanee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher professional development for Thai English teachers : effectiveness and effects
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Sirikanya Srichom
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pre-service teacher preparation program for enhancing communicative language teaching ability in teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Saifon Songsiengchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teacher supervision program to enhance teacher's learning to teach glocal englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Thananya Viriyapanyanont
วิทยานิพนธ์/Thesis
English teacher identity development in borderland discourse : delving into negotiating personal and professional selves
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Kung, Sakorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Comparing teacher cognition for L2 grammar in a Thai tertiary context focusing on a single eastern province in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Chalong Tubsree
Pulleyblank, Justin James
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of Thai English teacher's personality influencing students' interactions in the classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kwandao Phonprasertruksa
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating learners' preferences of world Englishes pronunciation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Kamonchat Lasote
วิทยานิพนธ์/Thesis
Understanding teacher's motivation to choose teaching English as a career choice
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Titapond Poomdaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of think-pair-share varieties of reading comprehension
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Pavida Naksathit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of a training module to improve initial elt proficiency of student-teachers in multi-ethnic community schools in Yunnan province
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Youxing, Xiao
วิทยานิพนธ์/Thesis
Investigating Thai English teachers' classroom management strategies in a secondary School context
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Shu, Zhong
วิทยานิพนธ์/Thesis
An exploration of the professional experiences of English teachers who have a global Englishes orientation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin
Jatupon Phulakor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring linguaculture experience incorporation in English communication classrooms
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Peng, Zhu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploration of socio-cultural factors influencing out-of-class English learning : a case study of first-year University students in China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee
Xianbin, Ji
วิทยานิพนธ์/Thesis
Introducing world Englishes accents to elementary School students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Panisara Sriwang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes in an English for real life course
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee
Charisopon Inthapat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing communication strategies instruction in an English as a lingua franca academic context for secondary school students
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Tanaporn Khamwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes : textbook analysis and teachers' perception
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Ukrit Chimmarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' awareness of Global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Denchai Prabjandee
Chayapa Sawasdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring non-native English teacher identity development and identity in practice at a multilingual international school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara
Benjamaporn Phaethong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Narratives of school directors' lived experiences and attitudes towards global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Supawadee Noknoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nattharmma Nam-fah
Title Creator Type and Date Create
Implementing augmented reality to promote English oral production, interaction, and engagement of Thai EFL students : a case of tertiary Thai dance classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Punwalai Kewara
Itsariphak Hongnimitchai
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global Englishes : textbook analysis and teachers' perception
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Ukrit Chimmarak
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrating global Englishes activities in a regular English classroom
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Sirinmas Sangpetch
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' awareness of Global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Nattharmma Nam-fah;Denchai Prabjandee
Chayapa Sawasdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing CLIL in a Thai traditional dance class for primary School learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Chayanun Klylumcheck
วิทยานิพนธ์/Thesis
Promoting intercultural competence using different versions of Cinderella stories for upper secondary school learners
มหาวิทยาลัยบูรพา
Punwalai Kewara;Nattharmma Nam-fah
Siriphon Wongsuban
วิทยานิพนธ์/Thesis
Narratives of school directors' lived experiences and attitudes towards global Englishes
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee;Nattharmma Nam-fah
Supawadee Noknoi
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,118
รวม 3,141 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 69,208 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 84 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 37 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 6 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 69,348 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48