แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Using interactive whiteboards in English language teaching
beliefs and practices of Chinese kindergarten English teachers

LCSH: English language -- study and teaching -- Foreign speakers
LCSH: Kindergarten -- Study and Teaching
LCSH: Interactive whiteboards
ThaSH: Teaching
Abstract: This study aimed 1) to study the beliefs of kindergarten Chinese English teachers towards the use of interactive whiteboards in teaching the young children; 2) to explore the practices of kindergarten Chinese English teachers in using the interactive whiteboards in teaching the young children, and 3) to examine the reasons for the use of interactive whiteboards in teaching the young children of kindergarten Chinese English teachers in Education First (EF) schools in Kunming. 26 teachers were the questionnaire respondents among whom 4 teachers were randomly selected for classroom observation and 8 voluntary teachers for semi-structured interviews. The questionnaire data analysis indicated that the teachers believed that the interactive whiteboard was an effective teaching tool (Mean=4.346/SD=0.689), and that it could enrich the teaching context and the teaching quality (Mean=4.315/SD=0.697). For the teachers practices, they used interactive whiteboards to teach (Mean=4.569/SD=0.863) and demonstrate ( Mean=4.3626/SD=0.344) English vocabulary to increase interaction with students (Mean=4.375/SD=0.761). Analysis of the classroom observation checklist and semi-structured interview data confirmed the questionnaire findings. However, the data revealed that some teachers needed support in developing positive beliefs about teaching with interactive whiteboards. They needed to be professionally developed in the use of the whiteboards to improve their confidence and teaching effectiveness. The teachers’ reasons for using the whiteboards were to adopt the student-centered approach, vocabulary teaching, game-based learning, the offered lessons matching the children’s needs, fun and being focused and increasing comprehension and memory. Finally, the recommendations for the stakeholders in student education are that the school administrators need to frequently organize training workshops for kindergarten English teachers to participate in learning how to maximize the use of interactive whiteboards in teaching and learning; and the kindergarten teachers need to develop the correct beliefs, continuously strengthen their professional teaching knowledge and theories to enhance their confidence and teaching effectiveness.
Rangsit University Library
Address: Pathumthani
Email: library@rsu.ac.th
Role: Advisor
Created: 2023
Modified: 2567-02-20
Issued: 2024-02-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Rangsit University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 XIANGRONG LI.pdf 2.81 MB2 2024-02-20 14:33:08
ใช้เวลา
0.092526 วินาที

Xiangrong Li
Title Contributor Type
Using interactive whiteboards in English language teaching
มหาวิทยาลัยรังสิต
Xiangrong Li
Anchalee Chayanuvat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Anchalee Chayanuvat
Title Creator Type and Date Create
Using Unscripted Role Play to Improve Speaking Ability of EFL Thai Students
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Asst.Prof.Dr.Anchalee Chayanuvat
Phatcharin Phuetphon
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้เฟสบุ๊กเป็นพื้นที่สำหรับการเขียนบันทึกความคิดเป็นภาษาอังกฤษใน บริบทไทย: กรณีศึกษา
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Kanasin Tunsakul
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเพื่อพัฒนาทักษะการนาเสนอในรายวิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการท่องเที่ยว กรณีศึกษานักเรียนไทย
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Luksika Ruangsung
วิทยานิพนธ์/Thesis
การใช้การเรียนรู้แบบร่วมมือเพื่อพัฒนาทักษะการนาเสนอในรายวิชา ภาษาอังกฤษเพื่อการท่องเที่ยว กรณีศึกษานักเรียนไทย
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
Luksika Ruangsung
วิทยานิพนธ์/Thesis
การประยุกต์ใช้การศึกษาทางไกลในการสอนวิชาภาษาอังกฤษ: กรณีศึกษาสานักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษานครศรีธรรมราช เขต 3
มหาวิทยาลัยวลัยลักษณ์
Anchalee Chayanuvat
รัตตัญญู ศรีไชย
วิทยานิพนธ์/Thesis
Enhancement of undergraduates listening skills through listening strategies
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Mongkol Sodachan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Students use of reading strategies: a case of grade twelve students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Baird, Gareth David
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of media to motivate ESL students learning : a case study of grade five Bhutanese students in Mongar District
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Gyeltshen, Dawa
วิทยานิพนธ์/Thesis
School principals perceptions towards instructional leadership practices : a case study from the Southerndistrict in Bhutan
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wangchuk K., Dorjee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of visual imaginary strategy to enhance English reading comprehension skills of grade four Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Lhadon
วิทยานิพนธ์/Thesis
The application of place-based inquiry approach on grade 6 Bhutanese students in learning environmental science
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Kezang, Norbu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of project-based learning approach in teaching science to grade vi students in a Bhutanese classroom
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Dorji, Chhimi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of numbered heads together (NHT) on the learning achievement of Bhutanese grade six students in science
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wangmo, Cheki
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of content and language integrated learning (CLILl) approach for English learning of secondary school Bhutanese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Tamang, Budha Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
International students perspectives on university instructional practices : a case of a Thai university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Obaro-Akporo, Elvis Emiakpor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effectiveness of flipped learning on language teaching and learning: meta-analysis 2014-2020
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Chingakham, Dinachandra Singh
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of project-based learning to enhance grade seven students English narrative writing skill : a case of Chinese students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Sun Xuexia
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based learning on Chinese vocabulary learning achievement of secondary three Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ji Jincheng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Implementing problem-based learning to enhance speaking skill in a vocational English class : an investigative study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wei Han
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teaching Chinese reading in primary Thai schools : the teachers perceptions and practices
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Li Wen Xiu
วิทยานิพนธ์/Thesis
A learning organization : conditions for success of the excellent schools in Hunan, China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ailan Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using mimes and mini acts in a Mmathayom 1 course to improve Chinese speaking skills of Thai students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Shi Lei
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation into the reading abilities in English of Chinese English major students : a case study
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Xu Yuan Yuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Application of a blended learning model for the Chinese listening skills for Mathayom Suksa Four Thai students :
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Wanyan Zhou
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of social media on motivation towards learning English as a global language
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Solomon Akpan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using task-based learning to enhance Chinese speaking skills and confidence of grade 5 Thai primary school students
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Ziyi Hou
วิทยานิพนธ์/Thesis
Perceptions of challenges of online English language learning and teaching of students and teachers at a Chinese middle school
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Dan Luo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring teaching Chinese as a second language teachers informatization teaching ability in China
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Tang E
วิทยานิพนธ์/Thesis
Learning motivation and attitude towards learning Thai as a third language of Chinese students at a Thaiprivate university
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Jie Tong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Using interactive whiteboards in English language teaching
มหาวิทยาลัยรังสิต
Anchalee Chayanuvat
Xiangrong Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 26
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,857
รวม 2,883 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 101,278 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 203 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 170 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 26 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 101,697 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48