แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study

ThaSH: Mathematics -- Study and teaching
ThaSH: Manipulatives (Education)
ThaSH: Educational games
Abstract: Students enjoy playing games, as games bring motivation and active learning. Board games could be used as meaningful learning tasks for mathematics education. For this purpose, this study employed the qualitative method, case study, to examine the Sandwich Factory Board Game with fourth grade students. The board game designed with an educational purpose in mathematics is used to teach least common multiple concept. Therefore, the main goal of this study is to develop an educational board game and explore students' LCM learning process while playing the board game. Nine students were selected from 45 students through the prior knowledge test and were divided into 3 groups (high achievers, middle achievers, and low achievers) to participate in this study eventually. Data was collected using video recording, interview, and questionnaire. And the results found that all students are able to develop efficient methods to find the LCM. The findings also show that students had great interests in the game, especially in gold trading, calculation, and function cards.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2019
Modified: 2024-02-05
Issued: 2024-02-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Science
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 5937699.pdf 4.42 MB3 2025-07-09 00:09:35
ใช้เวลา
0.296317 วินาที

Liu, Yiyao, 1993-
Title Contributor Type
Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Liu, Yiyao, 1993-
Wararat Wongkia
Parames Laosinchai
Artorn Nokkaew
วิทยานิพนธ์/Thesis
Wararat Wongkia
Title Creator Type and Date Create
Developing contextual-and-graphing-activity-based learning cycle unit to enhance students' understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration
มหาวิทยาลัยมหิดล
Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
Multimedia-supplemented instructional unit for learning household electrical energy consumption and conservation
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Monamorn Precharattana;Wararat Wongkia
Dorji, Ugyen.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Integrated learning styles and prefered digital learning types approach for developing an online learning system for university students' SQL learning in a database management course
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Wararat Wongkia;Pratchayapong Yasri
Jirapipat Thanyaphongphat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dragon fighting board game : a case study of finding greatest common divisors through a manipulative-based game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Supavee Aiemwongnukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wararat Wongkia;Parames Laosinchai;Artorn Nokkaew
Liu, Yiyao, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Impacts of an inquiry mastery digital game-based learning approach on students' achievements and perceptions in learning science concepts
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Punjaburee;Khajornsak Buaraphan;Wararat Wongkia
Narisra Komalawardhana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Parames Laosinchai
Title Creator Type and Date Create
A majority density approach with the cooperation of multiple experts for developing testing and diagnostic learning systems based on a concept-effect relationship model
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Wannapong Triampo
Dechawut Wanichsan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Developing contextual-and-graphing-activity-based learning cycle unit to enhance students' understanding of the fundamentals of calculus and the relationship between differentiation and integration
มหาวิทยาลัยมหิดล
Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Kinley
วิทยานิพนธ์/Thesis
A development of Automatic Diagnostic Assessment System (ADAS) for promoting computer programming competency
มหาวิทยาลัยมหิดล
Patcharin Panjaburee;Parames Laosinchai;Khajornsak Buaraphan
Suchot Sinthsirimana.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dragon fighting board game : a case study of finding greatest common divisors through a manipulative-based game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Supavee Aiemwongnukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wararat Wongkia;Parames Laosinchai;Artorn Nokkaew
Liu, Yiyao, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sorted : an educational digital game for learning sorting algorithm
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai
Apichat Phongsasithorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Artorn Nokkaew
Title Creator Type and Date Create
Dragon fighting board game : a case study of finding greatest common divisors through a manipulative-based game
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai;Wararat Wongkia
Supavee Aiemwongnukul
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sandwich factory board game with manipulative gears for primary students to construct the ways to find least common multiples : a case study
มหาวิทยาลัยมหิดล
Wararat Wongkia;Parames Laosinchai;Artorn Nokkaew
Liu, Yiyao, 1993-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sorted : an educational digital game for learning sorting algorithm
มหาวิทยาลัยมหิดล
Artorn Nokkaew;Parames Laosinchai
Apichat Phongsasithorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 27
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1,938
รวม 1,965 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,285 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 74 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 30 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 9 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 66,406 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48