แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

An investigation of students' anxiety in learning foreign language listening online

keyword: Foreign language anxiety
; Online learning
; Listening instruction
; Listening anxiety
Abstract: Foreign Language Listening Anxiety (FLLA) is known to negatively affect the performance of foreign language learners. This study investigated the level of FLLA in Thai high school students. A cross-sectional survey research was employed to investigate FLLA in 123 Thai Mattayom 4 students who studied English listening and speaking courses. All the participants were asked to answer all the questionnaire items via Google Forms, a survey administration app. This study additionally interviewed 11 of the participants who had different levels of FLLA. The findings of the study suggest that students experienced a moderate level of FLLA during their online English listening learning. They expressed a preference for learning written English over spoken English, which led them to try to grasp and translate every encountered word, as well as encountering anxiety with unfamiliar words and grammar structures. Interviews with participants revealed that they had anxious experiences in five main areas: technology problems, communication difficulties, lack of cooperative learning, lack of motivation in learning English, and an inappropriate learning environment. On the other hand, the study also highlighted some positive experiences among participants while learning English listening online, particularly in three areas: a comfortable, convenient, and flexible classroom environment, better instructional materials, and reduced stress when interacting with teachers. To enhance the effectiveness of online foreign language learning, future studies should explore not only listening anxiety but also anxiety in foreign language speaking, reading, and writing. By investigating various aspects of language learning anxiety in online settings, researchers can gain a comprehensive understanding and provide practical insights to optimize language instruction and support for learners
Thammasat University. Thammasat University Library
Address: BANGKOK
Email: preserv@tu.ac.th
Role: advisor
Created: 2022
Modified: 2024-02-05
Issued: 2024-02-05
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Thammasat University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 13375phiraya.pdf 1.51 MB
ใช้เวลา
0.018889 วินาที

Phiraya Tungsangsuwan
Title Contributor Type
An investigation of students' anxiety in learning foreign language listening online
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Phiraya Tungsangsuwan
Nantikarn Simasangyaporn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Nantikarn Simasangyaporn
Title Creator Type and Date Create
The impact of presuppositions on the English listening comprehension of beginners (level A1 of CEFR) at a vocational institution
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Ratklao Chiachanphong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Word stress production and recognition of Thai International Relations Officers
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pootsadee Kaiyawong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Needs and problems in English listening of Thai immigration police
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Suthawee Manmuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based analysis of English synonymous verbs: predict and forecast
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Ketsara Wongrat
วิทยานิพนธ์/Thesis
Teachers' beliefs and their behaviour in using songs to teach English language to primary students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Phoonphatchara Thatsana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Metacognitive listening strategies used by high school students in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pimkanya Khiewsod
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study on public speaking anxiety among postgraduate students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sahidee Hayaramae
วิทยานิพนธ์/Thesis
Adult learners' attitudes towards the use of L1 in an English speaking class
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Pinsawat Sukhayuvana
วิทยานิพนธ์/Thesis
Willingness to communicate and self-efficacy in English among employees in a banking institution in Bangkok
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Weerayuth Pianrapeekul
วิทยานิพนธ์/Thesis
The relationship between self-efficacy and reading comprehension of secondary school students
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Natthakitta Nonsawang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Listening and speaking strategy awareness of Thai high school students studying in English program and Thai program
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Paweena Sudsa-ard
วิทยานิพนธ์/Thesis
English teaching practices of non-major English teachers in Thai primary schools
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Nalattaporn Termprayoon
วิทยานิพนธ์/Thesis
A systematic review of songs used in the research studies in English language learning
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Nitthada Nguansumangk
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of students' anxiety in learning foreign language listening online
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Phiraya Tungsangsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Shadow education : a survey of the teaching goals, methods and techniques of English tutors in mainstream schools
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sorawis Kaewmahit
วิทยานิพนธ์/Thesis
Topics and teaching techniques used in TikTok English language teaching content
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Kanyarat Luangmang
วิทยานิพนธ์/Thesis
A corpus-based study of keywords and lexical collocations used in TV transcripts based on the TV series Young Sheldon
มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
Nantikarn Simasangyaporn
Sarunya Noochan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,213
รวม 2,226 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 209,944 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 680 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 546 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 49 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 43 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 24 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 5 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 4 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
รวม 211,296 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.136
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48