แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of extensive reading on reading fluency and reading comprehension of primary grade students in Bhutanese ESL context
ผลของการอ่านภาษาอังกฤษแบบกว้างขวางต่อความคล่องแคล่วในการอ่านและการอ่านเพื่อความเข้าใจของนักเรียนภูฏานระดับชั้นประถมศึกษาที่เรียนภาษาอังกฤษในบริบทภาษาต่างประเทศ

ThaSH: English language -- Study and teaching (Elementary) -- Bhutan
ThaSH: English language -- Reading
Abstract: This study explored the effects of extensive reading on reading comprehension and reading fluency of Bhutanese primary grade students. The participants were 16 fourth grade students in one of the primary schools in Bhutan. The study involved 12 weeks of extensive reading instruction. Participants were introduced to extensive reading, acquainted to selecting appropriate books, and a large number of graded readers with enjoyable content were supplied, and participants read as many books as they could. For the quantitative data, pre-and post-test results of reading comprehension and reading fluency were compared using the Wilcoxon signed-rank test. For qualitative data, semi-structured interviews and reading log responses were analyzed to determine the impacts of extensive reading instruction and to explore students' opinions toward it. The findings showed that the English reading fluency pre- and post-test mean scores differed significantly (p<.05). There was also a significant difference (p<.05) in the English reading comprehension pre- and post-test mean scores. Similarly, the qualitative findings from reading logs also depicted drastic improvement in reading fluency and reading comprehension scores in the final week. The semi-structured interview responses revealed that almost all the students preferred choosing books on their own. Students preferred books that are appropriate with pleasurable content. Some students liked reading books at home while some of them favored school. The responses also showed students improvement in reading fluency, reading comprehension, reading motivation, vocabulary, and writing. The findings suggested extensive reading instruction be implemented in other Bhutanese second language learning classrooms due to its massive gains in developing language proficiencies of young learners.
Abstract: งานวิจัยนี้ศึกษาการอ่านแบบกว้างขวางต่อความเข้าใจในการอ่านและความคล่องแคล่วในการอ่านของนักเรียนภูฏานชั้นประถมศึกษา ผู้เข้าการวิจัยคือนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 จำนวน 16 คน ในโรงเรียนประถมศึกษาแห่งหนึ่งในประเทศภูฏานงานวิจัยนี้ใช้เวลาในการสอนการอ่านแบบกว้างขวางจำนวน 12 สัปดาห์ ผู้เข้าร่วมได้รับการสอนให้รู้จักกับการอ่านแบบกว้างขวาง ทำความคุ้นเคยเพื่อการเลือกหนังสือที่เหมาะสม และจัดหาหนังสืออ่านเสริมนอกเวลาภาษาอังกฤษที่มีเนื้อหาที่สนุกสนานเพื่อให้ผู้เข้าร่วมอ่านหนังสือให้ได้มากที่สุดสำหรับข้อมูลเชิงปริมาณได้มาจากการเปรียบเทียบผลก่อนและหลังการทดสอบของความเข้าใจในการอ่านและความคล่องแคล่วในการอ่านโดยใช้สถิติแบบ the Wilcoxon signed-rank test สำหรับข้อมูลเชิงคุณภาพได้มาจากการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้างและการบันทึกการอ่านโดยข้อมูลได้ถูกวิเคราะห์เพื่อหาประสิทธิผลของการสอนการอ่านแบบกว้างขวาง และเพื่อสำรวจความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการสอนนี้ ผลการวิจัยพบว่าคะแนนเฉลี่ยของความคล่องแคล่วในการอ่านภาษาอังกฤษก่อนและหลังการทดสอบแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ (p<.05) นอกจากนี้ยังมีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญ (p<.05) ในคะแนนเฉลี่ยความเข้าใจในการอ่านภาษาอังกฤษทั้งก่อนและหลังการทดสอบอีกทั้งผลการวิจัยเชิงคุณภาพจากบันทึกการอ่านยังแสดงให้เห็นถึงการพัฒนาอย่างมากในด้านความคล่องแคล่วในการอ่านและคะแนนความเข้าใจในการอ่านในสัปดาห์สุดท้ายการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้างแสดงให้เห็นว่านักเรียนส่วนใหญ่ชอบเลือกหนังสือด้วยตัวเองนักเรียนชอบหนังสือที่มีความเหมาะสมซึ่งมีเนื้อหาที่สนุกสนานนักเรียนบางส่วนชอบอ่านหนังสือที่บ้านในขณะที่บางคนชอบอ่านที่โรงเรียนคำตอบที่ได้รับยังแสดงให้เห็นว่านักเรียนพัฒนาความคล่องแคล่วในการอ่าน ความเข้าใจในการอ่าน แรงจูงใจในการอ่าน คำศัพท์ และการเขียนให้ดีขึ้นอย่างมากผลการวิจัยชี้ว่าการสอนการอ่านแบบกว้างขวางควรนำไปปฏิบัติต่อสำหรับภาษาอังกฤษเป็นภาษาที่สองของภูฏาน เนื่องจากการสอนนี้สามารถพัฒนาทักษะทางภาษาสำหรับผู้เรียนรุ่นเยาว์อย่างมาก
Chulalongkorn University. Office of Academic Resources
Address: BANGKOK
Email: cuir@car.chula.ac.th
Role: advisor
Created: 2021
Modified: 2023-10-30
Issued: 2023-10-30
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chulalongkorn University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6288013827.pdf 2.69 MB5 2025-06-21 09:12:12
ใช้เวลา
0.017127 วินาที

Kinley Pem
Title Contributor Type
Effects of extensive reading on reading fluency and reading comprehension of primary grade students in Bhutanese ESL context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Kinley Pem
Pornpimol Sukavatee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Pornpimol Sukavatee
Title Creator Type and Date Create
Effects of scaffolded reading experience instruction on English reading ability of Thai students in physical education program
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Apasara Chinwonno;Pornpimol Sukavatee
Prasani Solihee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The development of Collaborative Strategic Reading (CSR) instruction using electronic children’s picture books for fifth grade students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Kanpajee Rattanasaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF A RESEARCH-BASED LEARNING APPROACH INTEGRATED WITH SELF-MONITORING TO ENCHANCE CRITICAL READING SKILLS OF THE UPPER SECONDARY SCHOOL STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Rassarin Srisirasasipon
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF CHRISTIAN THEOLOGICAL ENGLISH READING USING CONCEPT-ORIENTED READING INSTRUCTION TO ENHANCE READING COMPREHENSION AND READING MOTIVATION OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Jenjira Kiriratnitikul
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF USING ONLINE CREATIVE WRITING INSTRUCTION ON MATHAYOM 1 STUDENTS’ CREATIVE WRITING ABILITY
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Phutsacha Tippanet
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of cognitive academic language learning approach on English oral communication ability of bible college students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Grace Imsuwan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of blended learning using local culture content on English writing ability of tenth grade students in Ayutthaya province
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Monticha Pongto
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of strategy-based reading instruction on english reading ability and reading self-efficacy of lower secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Duangta Mondi
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of debate instruction through a flipped learning environment on speaking ability and critical thinking skills of Thai high school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
I Wei Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
THE EFFECTS OF COMMUNITY-BASED INSTRUCTION USING HYBRID LEARNING ON ENGLISH ORAL COMMUNICATION FOR TOURISM INDUSTRY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kitjanat Tangjitnusorn
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of Task-Based Instruction through Online Games on Willingness to Communicate in English of Undergraduate Students in Bangkok
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Nawaphon Euasapthawee
วิทยานิพนธ์/Thesis
EFFECTS OF WRITING INSTRUCTION BASED ON TOULMIN MODEL IN FLIPPED LEARNING ENVIRONMENT ON ARGUMENTATIVE WRITING ABILITY OF UNDERGRADUATE STUDENTS
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pattaramas Jantasin;Pornpimol Sukavatee

วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of the genre-based writing instructional module in a blended learning environment on english writing ability and thinking skills of thai undergraduate students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Patricia Visser
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of Communicative Framework Instruction Using Computer-Assisted Pronunciation Training (CAPT) on English Pronunciation Ability of Chinese Undergraduate Students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Ching-yueh Chang
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of digital story writing instruction on narrative writing skills of junior high school students in Indonesia
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Elsa Widya Hapsari
วิทยานิพนธ์/Thesis
Exploring critical reading in the English textbooks for Thai students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Mintra Suratha
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of learning conditioned narrow reading instruction on vocabulary knowledge of English as foreign language (EFL) learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Benchamas Hanuvong
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of project-based drama approach via blended learning environment on Thai EFL undergraduated student\'s speaking skills
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Tunyaphoom Phu-ngamthong
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of an online course using situated learning and ESA method to enhance English oral communication ability of university administrative staff
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
;Pornpimol Sukavatee
Tatchakrit Matyakhan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of teaching activities based on online easa instructional model to enhance speaking ability of Thai EFL students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Yosakorn Sayasonti
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of extensive reading on reading fluency and reading comprehension of primary grade students in Bhutanese ESL context
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kinley Pem
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development of speaking teaching activities using communicative language teaching approach through social media for Bhutanese students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Tshetrim Dorji
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of reading strategies of EMI in science program Thai learners
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Namfar Boonkor
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of genre-based approach with graphic organizers on argumentative writing ability of EFL secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Ratchaneekorn Uamsiri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The effects of speaking instruction using differentiated-flipped learning approach on speaking ability and levels of willingness to communicate of Thai EFL undergraduates
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Kanpajee Rattanasaeng
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of indirect corrective feedback and metalinguistic corrective feedback on Chinese-lower secondary students English writing ability
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Pornpimol Sukavatee
Yuxin Liu
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 25
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,501
รวม 2,526 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 67,651 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 80 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 33 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 10 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 67,782 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48