แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The Effect of play based instruction on young learners english vocabulary learning A case study of primary school students in Guangxi Zhuang autonomous region
The Effect of play-based instruction on young learners’ english vocabulary learning – A case study of primary school students in Guangxi Zhuang autonomous region

keyword: Play-based Instruction
ThaSH: Vocabulary
; Vocabulary
ThaSH: School children -- Teaching
; Young Learners
ThaSH: Teaching -- Aids and devices
; Rote Instruction
ThaSH: Language and languages -- Study and teaching
Abstract: Play is a fun way for young learners to learn. At present, game is widely used in teaching activities, especially for primary school students, and its effect is more obvious. Rote memorization has long been a common way in Chinese primary schools. However, pupils are easy to lose focus and have a low level of engagement by rote learning. This study aimed at comparing the effects of rote instruction and play-based instruction on pupils’ English vocabulary learning and examine the levels of their positive engagement. It involved 22 students studying in Grade 4 divided into a control group and an experimental group. Rote instruction and play-based instruction were respectively adopted in two groups. The findings revealed that play-based instruction was more effective than rote instruction on learning vocabulary. Moreover, in play-based instruction, the level of pupils’ positive engagement was high. The implication of guided play and free play of this study can contribute to play-based learning theory.
Mae Fah Luang University. Learning Resources and Educational Media Center
Address: CHIANG RAI
Email: library@mfu.ac.th
Role: Advisor
Modified: 2023-10-04
Issued: 2023-10-04
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mae Fah Luang University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 136850.pdf 4.9 MB2 2025-04-13 01:57:06
ใช้เวลา
-0.963425 วินาที

Wensheng Yang
Title Contributor Type
The Effect of play based instruction on young learners english vocabulary learning A case study of primary school students in Guangxi Zhuang autonomous region
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Wensheng Yang
Sasima Charubusp,
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sasima Charubusp,
Title Creator Type and Date Create
The effect of the use of reader's theatre in modified extensive reading
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp, Ph. D.
Poowadol Srimalee
วิทยานิพนธ์/Thesis
The use of mind oneself reading strategies (MORS) in efl context
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp, Ph. D.
Thanangkun Khamsri
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effect of play based instruction on young learners english vocabulary learning A case study of primary school students in Guangxi Zhuang autonomous region
มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง
Sasima Charubusp,
Wensheng Yang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 23
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2,855
รวม 2,878 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 98,241 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 190 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 163 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 24 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 98,637 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48