แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Economic, government restrictions, and psychological driving online buying behavior of consumers during Coronavirus Pandemic (COVID-19) in Thailand
เศรษฐกิจ, ข้อจำกัดและการจัดการของรัฐบาลและจิตวิทยา ที่ผลักดันพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์ในช่วงการแพร่ระบาดของไวรัสโคโรน่า (COVID-19) ในประเทศไทย

ThaSH: Electronic commerce
ThaSH: Consumer behavior
ThaSH: COVID-19 Pandemic, 2020-
ThaSH: Economics
Abstract: The study aimed to investigate the factors influencing consumers' online buying behavior during the coronavirus pandemic (COVID-19) in Thailand. The study examines the influence of four main factors including three risk factors, convenience risk, financial risk, product risk, service, and infrastructure factor, psychological factor, and administrative and restrictions factor on consumers' online buying behavior during the coronavirus pandemic (COVID-19). A survey questionnaire was collected by the online method through a social media platform. Simple random sampling is a type of probability sampling with five-point Likert scales from 414 Thailand online shopping consumers. Data were analyzed using reliability analysis, exploratory factor analysis, principal component analysis, and multiple regression analysis. Results exhibited that the convenience risk factor is the most influencing consumers' online buying behavior during the convenience risk factor followed by the psychological factor, administrative and restrictions factor, and product risk factor have been found to be factors influencing consumers' online buying behavior during the coronavirus pandemic (COVID-19) in Thailand.
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตรวจสอบปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้า ออนไลน์ของผู้บริโภคในช่วงการระบาดของโคโรนาไวรัส (โควิด-19) ในประเทศไทย การศึกษานี้ ได้ตรวจสอบอิทธิพลของปัจจัยประกอบด้วยปัจจัยหลัก 4 ปัจจัย ได้แก่ปัจจัยเสี่ยง 3 ประการ ได้แก่ ความเสี่ยงด้านความสะดวกสบาย ความเสี่ยงทางการเงินและความเสี่ยงด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านการ บริการและ โครงสร้างพื้นฐาน ปัจจัขทางจิตวิทยาและปัจจัยด้านการบริหารจัดการและข้อจำกัดของ รัฐบาล ที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์ของผู้บริ โภคในช่วงการระบาคของโคโรนา ไวรัส (โควิด-19) แบบสอบถามถูกรวบรวมด้วยวิธีการออนไลน์โดยการกระจายแบบสอบถามผ่าน โซเชียลมีเดียโดยใช้การสุ่มตัวอย่างแบบง่าย (Simple Random Sampling) ใช้มาตรวัดของลิเคิร์ทห้า ระดับ (5-Point Likert Scale) จากผู้บริโภคในประเทศไทยที่ทำการซื้อสินค้าออนไลน์ จำนวน 414 ราย วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์ความเชื่อมั่นของแบบสอบถาม (Reliability Analysis) การ วิเคราะห์องค์ประกอบเชิงสำรวจ (Exploratory Factor Analysis) การวิเคราะห์องค์ประกอบหลัก (Principal Component Analysis) และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยเสี่ยงด้านความสะดวกสบาย ปัจจัยทางจิตวิทยา ปัจจัยด้านการบริหารและ ข้อจำกัดของรัฐบาลและปัจจัยเสี่ยงค้านผลิตภัณฑ์มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์ของ ผู้บริ โภคในช่วงการระบาดของโคโรนาไวรัส (โควิด-19) ในประเทศไทยอย่างมีนัยสำคัญ
Chiang Mai University. Library
Address: CHIANG MAI
Email: cmulibref@cmu.ac.th
Role: Advisor
Role: Advisor
Created: 2022
Modified: 2023-07-20
Issued: 2023-07-20
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
©copyrights Chiang Mai University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 621635902.pdf 1.92 MB2 2025-06-24 13:07:42
ใช้เวลา
0.043024 วินาที

Pim Booranapim
Title Contributor Type
Economic, government restrictions, and psychological driving online buying behavior of consumers during Coronavirus Pandemic (COVID-19) in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Pim Booranapim
Rossarin Osathanunkul
Chatchai Khiewngamdee
วิทยานิพนธ์/Thesis
Rossarin Osathanunkul
Title Creator Type and Date Create
Economic, government restrictions, and psychological driving online buying behavior of consumers during Coronavirus Pandemic (COVID-19) in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Rossarin Osathanunkul;Chatchai Khiewngamdee
Pim Booranapim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Chatchai Khiewngamdee
Title Creator Type and Date Create
Economic, government restrictions, and psychological driving online buying behavior of consumers during Coronavirus Pandemic (COVID-19) in Thailand
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Rossarin Osathanunkul;Chatchai Khiewngamdee
Pim Booranapim
วิทยานิพนธ์/Thesis
Efficiency of Chinese Commercial Banks and the influence of equity financing
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Kittawit Autchariyapanikul;Chatchai Khiewngamdee;Warattaya Chinnakum
Sun, Yangyang
วิทยานิพนธ์/Thesis
Risk and benefit analysis of shared parking stakeholders in residential areas of Ningbo, China using game theory approach
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatchai Khiewngamdee;Woraphon Yamaka
Li, Pingping
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Impact of ASEAN’s digital economy development level on China’s foreign direct investment
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Chatchai Khiewngamdee;Supanika Leurcharusmee
Deng, Hongjuan
วิทยานิพนธ์/Thesis
Factors affecting employer’s decision to hire migrant workers: perspectives of construction business entrepreneurs in Chiang Mai Province
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Rossarin Osathanunkul;Chatchai Khiewngamdee
Pimolnut Boonmapluk
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Effects of government health expenditures on poverty alleviation in China
มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Anaspree Chaiwan;Chatchai Khiewngamdee
Jin Li
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 1
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 191
รวม 192 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 97,100 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 41 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 20 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
รวม 97,163 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.134
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48