แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Global citizenship education in secondary English teaching in Kathmandu valley : a human rights perspective

LCSH: International education -- Nepal
LCSH: International education -- Nepal
LCSH: English language -- Study and teaching (Secondary) -- Nepal
Abstract: Global challenges in the 21st Century demand Global Citizenship Education (GCED) that could empower learners to actively contribute to the making of a more just, peaceful and sustainable world. GCE is understood best to be implemented when it is embedded into formal school education. This research seeks to understand the availability, accessibility and acceptability of GCED in Kathmandu Valley secondary education, taking English Grade 9 and Grade 10 education as a case study. The study reviewed the government prescribed English textbooks, and mapped out the extent to which the current textbooks are corresponding to the UNESCO proposed GCED topics and learning objectives framework. In-depth interviews were conducted with secondary school English teachers, in order to understand their views about GCED, as well as to identify the challenges and opportunities of GCED implementation. The research finds that there is an accessibility gap between institutional schools and community schools in terms of the variation of teaching materials, teacher's awareness and training, as well as students' extra-curricular options. The research also identifies three contentious issues that would affect the implementation of global citizenship education: national education agenda characterized by instilling nationalism, the myth of English education equivalent to quality education in the city area, and the exam-oriented schooling culture. Examining the challenges and opportunities of GCED implementation, the current study remarks on teacher's agency and crucial role in cultivating a culture of peace, respect and sustainability.
Mahidol University. Mahidol University Library and Knowledge Center
Address: NAKHONPATHOM
Email: liwww@mahidol.ac.th
Role: Thesis Advisors
Role: Thesis Advisors
Created: 2018
Modified: 2566-06-27
Issued: 2023-06-26
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
eng
Spatial: Nepal
DegreeName: Master of Arts
©copyrights Mahidol University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 6036869.pdf 1.03 MB1 2024-02-21 09:15:41
ใช้เวลา
0.280498 วินาที

Qin, Sun, 1991-
Title Contributor Type
Global citizenship education in secondary English teaching in Kathmandu valley : a human rights perspective
มหาวิทยาลัยมหิดล
Qin, Sun, 1991-
Sangroula, Geeta Pathak
Meyer, Claus K.
วิทยานิพนธ์/Thesis
Sangroula, Geeta Pathak
Title Creator Type and Date Create
Global citizenship education in secondary English teaching in Kathmandu valley : a human rights perspective
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sangroula, Geeta Pathak;Meyer, Claus K.
Qin, Sun, 1991-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Dammed : hydropower development impacts on indigenous peoples' rights in Nepal
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sangroula, Geeta Pathak;Chua, Bencharat Sae
Ambay, Mark Anthony III Ventura, 1981-
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of women's experiences in political skills empowerment in Kayin State, Myanmar
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sangroula, Geeta Pathak;Naparat Kranrattanasuit
Nant, May Nandar Kyaw, 1980-
วิทยานิพนธ์/Thesis
The opinions on health concern of the Vinh Tan fishermen community toward Vinh Tan thermal power plant, Vietnam
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sangroula, Geeta Pathak;Naparat Kranrattanasuit
Nga, Thi Thu Tran, 1988-
วิทยานิพนธ์/Thesis
The impact of child marriage on girls in Myanmar
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sangroula, Geeta Pathak;Naparat Kranrattanasuit
Sumitra, Thidar Soe, 1982-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Trafficking of adolescent girls in Kathmandu Valley Nepal the role of legal aid in child protection
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sangroula, Geeta Pathak;Naparat Kranrattanasuit
Sally, Dizon Escutin, 1970-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Meyer, Claus K.
Title Creator Type and Date Create
Underreporting of rape in Indonesia : a study on the perspective of counselors working in women crisis centers
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kurnia, Novi;Meyer, Claus K.
Karki, Adity, 1994-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Global citizenship education in secondary English teaching in Kathmandu valley : a human rights perspective
มหาวิทยาลัยมหิดล
Sangroula, Geeta Pathak;Meyer, Claus K.
Qin, Sun, 1991-
วิทยานิพนธ์/Thesis
The right to know my status an analysis of discretionary decision making by health service providers and adolescents in asserting adolescents' right to access HIV testing
มหาวิทยาลัยมหิดล
Kamardeen, Naazima;Meyer, Claus K.
Perera, Hettiarachchige Niluka Dilshan, 1988-
วิทยานิพนธ์/Thesis
The role of interpretation services in identifying trafficking victims in the fishing sector in Thailand
มหาวิทยาลัยมหิดล
Naparat Kranrattanasuit;Meyer, Claus K.
Bernal, Ana Maria Soto, 1988-
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 2
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 13,391
รวม 13,393 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 354,125 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 26 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 6 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 354,176 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165