แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

Effects of new Mnemonic - CAMR together with the inquiry learning cycle model in biology classes of senior high school students focusing on a single eastern province in Thailand



LCSH: Mnemonics
LCSH: Inquiry-based learning
LCSH: Science -- Study and teaching (Higher)
Abstract: The study employed the new Mnemonic - CAMR together with the inquiry learning cycle as a developing model. The participants of an experiment group and a control group were selected using the cluster random sampling technique. The research instruments were a lesson plan using this new strategy, a lesson plan using only the inquiry learning cycle, a learning achievement test, and a working memory test. The data were analyzed by using a t-test for an independent sample. The finding showed that the learning retention and the experiment group's working memory were higher than the control group at the .05 levels of significance. Moreover, the effects of this new potential strategy were discussed. Thus, the model is suitable for the biology teachers in the teaching and learning process of biodiversity topics, while the students can utilize this model to improve their understanding of the topic and enhance learning retention and working memory.
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Created: 2022
Modified: 2023-03-30
Issued: 2023-03-30
บทความ/Article
application/pdf
ISBN: 1906-9308
BibliograpyCitation : HRD journal. Vol 13, No 2 (Dec. 2022), p. 97-112
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 hrd13n2p97-112.pdf 505.81 KB1 2024-06-21 22:23:17
ใช้เวลา
0.019258 วินาที

Ronnakorn Rattanachaithada
Title Contributor Type
Effects of new Mnemonic - CAMR together with the inquiry learning cycle model in biology classes of senior high school students focusing on a single eastern province in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Ronnakorn Rattanachaithada;Nopmanee Chauvatcharin;Kittima Panprueksa

บทความ/Article
Nopmanee Chauvatcharin
Title Contributor Type
Isolation and characterization of oxidative stress regulated catalase A gene (katA) from Xanthomonas campestris pv. phaseoli
มหาวิทยาลัยมหิดล
Nopmanee Chauvatcharin
Skorn Mongkolsuk
Chuenchit Boonchird
Jarunya Narangajavana
Pramvadee Y Wongsaengchantra
วิทยานิพนธ์/Thesis
Effects of new Mnemonic - CAMR together with the inquiry learning cycle model in biology classes of senior high school students focusing on a single eastern province in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Ronnakorn Rattanachaithada;Nopmanee Chauvatcharin;Kittima Panprueksa

บทความ/Article
Kittima Panprueksa
Title Contributor Type
Effects of new Mnemonic - CAMR together with the inquiry learning cycle model in biology classes of senior high school students focusing on a single eastern province in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Ronnakorn Rattanachaithada;Nopmanee Chauvatcharin;Kittima Panprueksa

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 26
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 3,202
รวม 3,228 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 95,728 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 172 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 158 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 14 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสงฆ์ = 1 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยการกีฬาแห่งชาติ = 1 ครั้ง
รวม 96,099 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.133
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48