แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

A comparative study of student engagement in English classrooms taught by native and non-native English speaking teachers, Koh Kong Province, Kingdom of Cambodia



keyword: Student engagement
LCSH: English language -- Study and teaching -- Cambodia
Abstract: This study investigated student engagement (behavioral, emotional, and cognitive) in English classrooms taught by Native English Speaking Teachers (NESTs) and Non-native English Speaking Teachers (NNESTs) in Kong Koh Province (the western part of Cambodia) and examined whether students with different years of learning English reported their engagement differently. Mixed-methods research design was used to elicit the data. Two hundred and ten students from Grade 10 and Grade 11 completed the questionnaire. After that, four students from each Grade were interviewed in depth. The quantitative results showed that students reported having more behavioral and emotional engagement in the classes taught by NEST than NNEST. However, for the cognitive engagement, students felt more engaged in the class taught by NNEST than NEST. Additionally, qualitative explained that students felt more engaged in the class taught by NEST because it is the opportunity to use English as well as they can practice pronunciation skills
Burapha University. Library
Address: CHONBURI
Email: buulibrary@buu.ac.th
Created: 2020
Modified: 2021-02-09
Issued: 2021-02-09
บทความ/Article
application/pdf
ISBN: 1906-9308
BibliograpyCitation : HRD journal. Vol 11, No 1 (Jun. 2020), p. 22-35
eng
©copyrights Burapha University
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 hrd11n1p22-35.pdf 571.54 KB5 2025-08-28 15:08:20
ใช้เวลา
0.018867 วินาที

Voeun, Ravy
Title Contributor Type
A comparative study of student engagement in English classrooms taught by native and non-native English speaking teachers, Koh Kong Province, Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Voeun, Ravy;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
Denchai Prabjandee
Title Contributor Type
Effects of using an English language counseling program on self-directed learning of upper secondary school students
จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Denchai Prabjandee
Jutarat Vibulphol
วิทยานิพนธ์/Thesis
An investigation of metacognitive English listening strategies used by Chinese College students at Yunnan Normal University Business School, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Shen, Yueting;Patchara Varasrin;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Sheltered instruction observation protocol (SIOP): Overview, misconceptions, and considerations for implementation
มหาวิทยาลัยบูรพา
Denchai Prabjandee.

บทความ/Article
An investigation of metacognitive English listening strategies used by Chinese College students at Yunnan Normal University Business School, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Shen, Yueting.;Patchara Varasrin.;Denchai Prabjandee.

บทความ/Article
An inquiry into the motivation to study english abroad: Voice from students and parents
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sasiwimon Wijarnjit;Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara;ศศิวิมล วิจารณ์จิตร;เด่นชัย ปราบจันดี;พรรณวลัย เกวะระ

บทความ/Article
An inquiry into international students' motivation to study at Burapha University, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Zhang, Jie fan;Prapart Brudhiprabha;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Learning to become english teachers: Navigating emotions in identity development and identity improvisation during a teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pornsiri Nilpriom;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
Enhancing Intercultural Competence by Using Video-Based Instruction
มหาวิทยาลัยบูรพา
Kanit Samphanthanakarn;Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Fostering learner autonomy in an english classroom by using project-based learning
มหาวิทยาลัยบูรพา
Phanita Phasuk;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
Comparing teacher cognition for L2 grammar in a Thai tertiary context focusing on a single eastern province in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pulleyblank, Justin;Denchai Prabjandee;Chalong Tubsree

บทความ/Article
In-Class motivation of individual language learners in Thailand: An exploration of change, stability and context in a dynamic system
มหาวิทยาลัยบูรพา
Walker, Timothy;Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
English teacher identity development in borderland discourse: Delving into negotiating personal and professional selves
มหาวิทยาลัยบูรพา
Sakorn Kung;Denchai Prabjandee;Punwalai Kewara

บทความ/Article
A comparative study of student engagement in English classrooms taught by native and non-native English speaking teachers, Koh Kong Province, Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Voeun, Ravy;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
Developing a training module to improve Initial ELT proficiency among student-teachers in multi-ethnic community schools
มหาวิทยาลัยบูรพา
Youxing, Xiao;Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Global Englishs orientation in English textbooks in Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Jutamas Juntanee;Punwalai Kewara;Denchai Prabjandee;จุฑามาศ จันทนี;พรรณวลัย เกวะระ;เด่นชัย ปราบจันดี

บทความ/Article
Janpanit Surasin
Title Contributor Type
An investigation into the readiness of teaching english as the Lingua France in TEFL countries of ASEAN: The case of Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pawanchat Shin;Prapart Brudhiprabha;Janpanit Surasin

บทความ/Article
A study of an activity-based approach to improve student's pronunciation at the tourism cultural Yunnan University, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Li, Xingxing;Patchara Varasarin;Janpanit Surasin

บทความ/Article
An analysis of english vocabulary learning strategies used by senior students in Hainan Lingshui Middle School of China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Wu, Meizhen;Janpanit Surasin;Noppadol Prammanee

บทความ/Article
An application of the process writing approach in teaching english writing to high school students in China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Yao, Liu;Janpanit Surasin;Prapart Brudhiprabha

บทความ/Article
Self-correction strategies employed in spoken English by Chinese first-year college EFL
มหาวิทยาลัยบูรพา
Zhou, Nan;Janpanit Surasin;Prapart Brudhiprabha

บทความ/Article
Explicit pronunciation instruction to improve Thai Vocational College students intelligibility
มหาวิทยาลัยบูรพา
Lamarca, Chiara Ayn J.;Janpanit Surasin;Patchara Varasarin

บทความ/Article
The use of online standardized tests as indicators of English proficiency according to the common European Framework of Reference (CEFR) at the English program of Chonkanyanukoon School, Chon Buri, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Ratima Sinlapachai;Janpanit Surasin;Raweewan Augkanurakbun

บทความ/Article
Explicit pronunciation instruction to improve Thai Vocational College students intelligibility
มหาวิทยาลัยบูรพา
Lamarca, Chiara Ayn J.;Janpanit Surasin.;Patchara Varasarin.

บทความ/Article
The use of online standardized tests as indicators of English proficiency according to the common European Framework of Reference (CEFR) at the English program of Chonkanyanukoon School, Chon Buri, Thailand
มหาวิทยาลัยบูรพา
Ratima Sinlapachai.;Janpanit Surasin.;Raweewan Augkanurakbun.

บทความ/Article
Effects of using role play to improve aural-oral English skills of 8th grade Efl students at Guo Kai Middle school, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Zhang, Ganqian.;Janpanit Surasin.;Prapart Brudhiprabha.

บทความ/Article
The relationship between English phonological awareness and early reading performance among Chinese preschoolers in Yunnan province, China
มหาวิทยาลัยบูรพา
Wang, Fei.;Janpanit Surasin.;Patchara Varasarin.

บทความ/Article
Developing oral communication in English for Thai secondary school students by using synchronous computer mediated communication at Rayongwittayakom school
มหาวิทยาลัยบูรพา
Mongkholwat De Nobrega;Janpanit Surasin;Prapart Brudhiprabha

บทความ/Article
Learning to become english teachers: Navigating emotions in identity development and identity improvisation during a teaching practicum
มหาวิทยาลัยบูรพา
Pornsiri Nilpriom;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
The use of dictionary applications on smartphones as a tool to enhance english vocabulary learning skills
มหาวิทยาลัยบูรพา
Jariya Charernsuk;Janpanit Surasin;Punwalai Kewara

บทความ/Article
Fostering learner autonomy in an english classroom by using project-based learning
มหาวิทยาลัยบูรพา
Phanita Phasuk;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
In-Class motivation of individual language learners in Thailand: An exploration of change, stability and context in a dynamic system
มหาวิทยาลัยบูรพา
Walker, Timothy;Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
A comparative study of student engagement in English classrooms taught by native and non-native English speaking teachers, Koh Kong Province, Kingdom of Cambodia
มหาวิทยาลัยบูรพา
Voeun, Ravy;Denchai Prabjandee;Janpanit Surasin

บทความ/Article
Developing a training module to improve Initial ELT proficiency among student-teachers in multi-ethnic community schools
มหาวิทยาลัยบูรพา
Youxing, Xiao;Janpanit Surasin;Denchai Prabjandee

บทความ/Article
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 8,297
รวม 8,297 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 66,702 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 16 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 13 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 1 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 66,733 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.165