แจ้งเอกสารไม่ครบถ้วน, ไม่ตรงกับชื่อเรื่อง หรือมีข้อผิดพลาดเกี่ยวกับเอกสาร ติดต่อที่นี่ ==>
หากไม่มีอีเมลผู้รับให้กรอก thailis-noc@uni.net.th ติดต่อเจ้าหน้าที่เจ้าของเอกสาร กรณีเอกสารไม่ครบหรือไม่ตรง

The development of web-based instruction using self-directed learning to enhance English reading comprehension of undergraduate students of Royal University of Phnom Penh

Address: Pathum Thani
Organization : Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Faculty of technical education. Program in educational technology and communications.
keyword: web-based instruction
ThaSH: Learning
Classification :.LCCS: LB 1044.87
; self-directed learning
ThaSH: Web sites
; English reading comprehension
Abstract: The objectives of this study were to: 1) develop and evaluate the efficiency of web-based instruction using self-directed learning to enhance English reading comprehension of undergraduate students, 2) compare the achievement scores before and after learning English reading comprehension through web-based instruction, and 3) evaluate students’ satisfaction towards web-based instruction using self-directed learning. The samples in this study were 30 first year students who were currently studying at Royal University of Phnom Penh in the academic year 2019 selected by purposive random sampling. The research instruments were 1) web-based instruction lesson on English reading comprehension, 2) the achievement tests, and 3) the satisfaction questionnaires of the students. The statistics used in the study were mean, standard deviation, and independent t-test. The result indicated that the quality of both content and web-based instruction was at good level of X [Bar] = 3.84, S.D. = 0.13, and X [Bar] = 4.24, S.D. = 0.10, respectively. It was also found that the efficiency of web-based instruction lessons was at 82.83/81.53, higher than the hypothesis of 80/80. Furthermore, the post-test scores (X [Bar] = 25.83, S.D. = 3.10) were higher than pre-test ones (X [Bar] = 18.60, S.D. = 4.74), and the t-test analysis was 11.97. The satisfaction towards web-based instruction using self-directed learning in learning English reading comprehension was at a high level (X [Bar] = 4.22, S.D.= 0.17).
Rajamangala University of Technology Thanyaburi. Office of Academic Resource and Information Technology
Address: PATHUM THANI
Email: elibrary@mail.rmutt.ac.th
Role: Faculty advisor
Created: 2019
Modified: 2020-11-23
Issued: 2020-11-23
วิทยานิพนธ์/Thesis
application/pdf
CallNumber: THE LB 1044.87 .K56
eng
©copyrights Rajamangala Univetsity of Technology Thanyaburi
RightsAccess:
ลำดับที่.ชื่อแฟ้มข้อมูล ขนาดแฟ้มข้อมูลจำนวนเข้าถึง วัน-เวลาเข้าถึงล่าสุด
1 RMUTT-166641.pdf 98.91 MB1 2021-09-22 15:30:48
ใช้เวลา
0.018661 วินาที

Chan Veasna Kin
Title Contributor Type
The development of web-based instruction using self-directed learning to enhance English reading comprehension of undergraduate students of Royal University of Phnom Penh
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Chan Veasna Kin
Tiamyod Pasawano
วิทยานิพนธ์/Thesis
Tiamyod Pasawano
Title Creator Type and Date Create
The development of web-based instruction using self-directed learning to enhance English reading comprehension of undergraduate students of Royal University of Phnom Penh
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Tiamyod Pasawano
Chan Veasna Kin
วิทยานิพนธ์/Thesis
Development Model of Cloud Computing Technology Application in the Education Industry
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Tiamyod Pasawano;Tipat Sottiwan
Yiran Wu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The Development of Online Learning Model in Art Appreciation Course of Freshmen Hospitality Management Students at Cagayan State University, Philippines
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Tiamyod Pasawano;Tipat Sottiwan
Jarel B. Tadio
วิทยานิพนธ์/Thesis
The efficiency of digital picture books to enhance children\'s emotional education
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Tiamyod Pasawano;Tipat Sottiwan
Rushan Hu
วิทยานิพนธ์/Thesis
The efficiency of digital learning space for managing learning behaviors of secondary vocational education students
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Tiamyod Pasawano;Tipat Sottiwan

วิทยานิพนธ์/Thesis
Model development of Philippines\' Dep-Ed television as a supplemental delivery mode during the Covid-19 pandemic
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Tiamyod Pasawano;Tipat Sottiwan
Rhyan P. Malandog
วิทยานิพนธ์/Thesis
A study of blended e-learning platforms for continuing education during the COVID-19 pandemic in Ghana
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี
Tiamyod Pasawano
Michael Asante Quainoo
วิทยานิพนธ์/Thesis
Copyright 2000 - 2025 ThaiLIS Digital Collection Working Group. All rights reserved.
ThaiLIS is Thailand Library Integrated System
สนับสนุนโดย สำนักงานบริหารเทคโนโลยีสารสนเทศเพื่อพัฒนาการศึกษา
กระทรวงการอุดมศึกษา วิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม
328 ถ.ศรีอยุธยา แขวง ทุ่งพญาไท เขต ราชเทวี กรุงเทพ 10400 โทร. โทร. 02-232-4000
กำลัง ออน์ไลน์
ภายในเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 0
ภายนอกเครือข่าย ThaiLIS จำนวน 648
รวม 648 คน

More info..
นอก ThaiLIS = 36,866 ครั้ง
มหาวิทยาลัยสังกัดทบวงเดิม = 22 ครั้ง
มหาวิทยาลัยราชภัฏ = 8 ครั้ง
สถาบันพระบรมราชชนก = 5 ครั้ง
หน่วยงานอื่น = 2 ครั้ง
มหาวิทยาลัยเอกชน = 1 ครั้ง
รวม 36,904 ครั้ง
Database server :
Version 2.5 Last update 1-06-2018
Power By SUSE PHP MySQL IndexData Mambo Bootstrap
มีปัญหาในการใช้งานติดต่อผ่านระบบ UniNetHelp


Server : 8.199.132
Client : Not ThaiLIS Member
From IP : 216.73.216.48